انواع استخر پیش ساخته

انواع استخر پیش ساخته

انواع استخر پیش ساخته

استخر پیش ساخته یک وسیله تفریحی یا ورزشی مملو از آب است که در یک کارگاه یا کارخانه  ساخته می‌ شود و پس از ساخت به محل اقامت افراد ارسال می شود. به طور کلی دو ماده اولیه برای استخرهای پیش ساخته دائمی استفاده می شود که عبارتند از فایبرگلاس و بتن که هر یک از این مواد دارای مزایا و معایبی است که قبل از انتخاب استخر باید در نظر بگیرید. در ادامه، انواع استخر و نکات بسیار مهم در مورد انواع استخرهای پیش ساخته و عواملی را که باید هنگام انتخاب بهترین استخر در نظر بگیرید، را بررسی خواهیم کرد.

اگرچه ممکن است به نظر برسد که کلیه استخرهای پیش ساخته با یک الگوی یکسان طراحی و تولید می شوند که احتمالاً چند سال پیش هم همینطور بود، اما در حال حاضر انواع بی شماری از استخرهای پیش ساخته برای انتخاب در دسترس خریداران قرار دارند.

مقالات مرتبط :

قیمت استخر پیش ساخته فایبرگلاس

خرید استخر پیش ساخته

استخر پیش ساخته فایبرگلاس در شیراز

خرید استخر فایبرگلاس

خرید استخر توکار

انواع استخر پیش ساخته
انواع استخر پیش ساخته

انواع استخر پیش ساخته

استخر پیش ساخته بتنی

همانطور که از نام آن مشخص است این استخرها از بتن ساخته می شوند. برای ساخت استخرهای پیش ساخته بتنی از یک قالب استفاده می شود، بدین معنی که پس از ریختن بتن در یک قالب در کارگاه و شکل گرفتن و خشک شدن استخر به محل نصب منتقل می شود. اگرچه این روش یک روش نوین ساخت استخر نیست، اما یک روش نسبتاً راحت است.‌

استخرهای پیش ساخته بتنی معمولا از استخرهای دیگر که در محل ساخته می شوند، کوچکتر هستند زیرا استخرهای پیش ساخته بتنی باید اغلب در فواصل بسیار طولانی حمل شوند، بنابراین باید تا جایی‌ که امکان دارد بتوان آنها را به راحتی حمل کرد. با توجه به وزن بتن، معمولا استخرهای پیش ساخته بتنی بزرگ تر از ۳۵ در ۱۵ فوت تولید نمی شوند.

به طور کلی، نصب استخرهای بتنی پیش ساخته بسیار آسان است. اغلب استخرهای بتنی پیش ساخته در اشکال سنتی مربع، دایره و مستطیل تولید می شوند. با این حال، برخی سازندگان و‌ طراحان استخر ممکن طرح های متفاوت تری را تولید نمایند.

اغلب استخرهای پیش ساخته بتنی در واقع هزینه کمتری نسبت به ساخت یک استخر در محل زندگی شما دارند. قیمت کمتر استخرهای پیش‌ ساخته بتنی به دلیل اندازه کوچک تر آنها و کاهش هزینه نیروی کار است. بنابراین نه تنها نصب این قبیل استخرها راحت تر و سریع تر است، بلکه هزینه کمتری نیز برای شما در پی خواهد داشت.

 

استخرهای پیش ساخته فایبرگلاس

استخرهای فایبرگلاس، استخرهای پیش ساخته ای هستند که در کارخانه با استفاده از ترکیبی از قالب، فایبرگلاس و رزین های مخصوص تولید می شوند. این قبیل استخرها معمولا دارای مواد انعطاف پذیری هستند. از ویژگی های دیگر این استخرها وجود پوسته بادوام تر، مستحکم تر و مقاوم تر در برابر انواع ترک است. پوشش ژله ای آنها که بسیار صاف و صیقلی است از سطوح استخر محافظت می کند.‌ این پوشش ژله ای که باعث افزایش طول عمر استخر می‌ شود از هجوم جلبک ها به استخر نیز جلوگیری می کند.

نحوه نصب استخرهای پیش ساخته فایبرگلاس بسیار شبیه استخرهای پیش ساخته بتنی است و معمولاً نصب آنها بیش از ۲ تا ۳ هفته طول نمی‌ کشد.

اغلب استخرهای فایبرگلاس با توجه به اندازه و ویژگی هایی که انتخاب می کنید قیمت های متفاوتی دارند. اگرچه استخرهای پیش ساخته فایبرگلاس قیمت بالاتری دارند، اما هزینه های کم نگهداری و طول عمر بالای آنها در مقایسه با استخرهای پیش ساخته بتنی، آنها را به گزینه های بهتری برای انتخاب تبدیل کرده است.

در صورت نگهداری صحیح، اغلب استخرهای فایبرگلاس می توانند بیش از ۳۰ سال دوام داشته باشند. با اینکه استخرهای فایبرگلاس نیازی به گچ‌ کاری یا پوشش مجدد ندارند، اما به تعمیر و نگهداری نیاز دارند و هر ۱۵ سال یکبار باید پوشش ژله ای آن را تعویض کنید. با این حال، در مقایسه با استخرهای بتنی و وینیل، هزینه نگهداری استخرهای فایبرگلاس بسیار ارزان تر است‌ و به همین دلیل، نگهداری یک استخر فایبر گلاس برای چندین دهه بسیار آسان است.

استخرهای فایبرگلاس از ۶ لایه مختلف تشکیل شده اند. قبلا چند بار به لایه ژله ای استخرهای فایبرگلاس اشاره کردیم، این لایه قطعاً یکی از برجسته‌ ترین لایه‌های استخرهای فایبرگلاس است، اما این استخرها حداقل ۵ لایه دیگر در پشت خود دارد. هر یک از لایه استخرهای فایبرگلاس از مواد متفاوتی ساخته شده اند که با لایه های دیگر ترکیب می شود و پوسته استخر را تشکیل می دهد.

استخر پیش ساخته
استخر پیش ساخته

برای اطلاعات بیشتر در مورد انواع استخرهای پیش ساخته و‌قیمت آنها با ما نمایندگی ابزارالات هیوندای تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.