راهنمای خرید قیچی باغبانی

راهنمای خرید قیچی باغبانی

راهنمای خرید قیچی باغبانی : قیچی باغبانی یکی از ابزار های است که یک باغبان حتما باید همیشه همراه خود داشته باشد و هر چقدر کیفیت و کارایی قیچی بیشتر باشد کارها هم به همان اندازه با کیفیت و سریعتر انجام خواهد شد، اما یکی از کلیدی ترین مراحل برای خرید قیچی باغبانی شناخت انواع آن است، با ما در هیوندای تولز برای راهنمای خرید قیچی باغبانی همراه باشید تا در ادامه با انواع قیچی باغبانی اشنا شوید.

انواع قیچی باغبانی عبارتند از :

قیچی باغبانی

این مدل از مرسوم ترین و پر استفاده ترین مدل های موجود است، تیغیه های این مدل ها در انواع مختلفی تولید می شود. تیغه بالایی این محصولات از جنس فولاد و تیغه پایینی آن از جنس یک فلز نرم تر تولید شده است.

قیچی باغبانی چغچغه ای

از این قیچی ها معمولا برای برای بریدن شاخه های ضخیم که نیاز به وارد کردن نیروی بالا دارد استفاده می شود. در واقع شما با این قیچی ها می توانید شاخه های بزرگتر را با نیروی کمتر قطع کنید.

قیچی سرشاخه زن

از این قیچی ها برای هرس کردن سر شاخه های که دسترسی به آنها سخت است استفاده می شود، این قیچی دارای تیغه های تیز و دسته بلند است.

قیچی هرس

این مدل از قیچی های باغبانی از قدرت بالا تری برخوردار هستند. این محصولات دارای تیغه های بسیار مقاوم و با کیفیتی است و معمولا دارای دسته های بلند تری است.

قیچی باغبانی شمشاد زن

از این قیچی ها معمولا برای هرس کردن پرچین ها و بوته ها استفاده می شود. شکل ظاهری این قیچی ها همانند قیچی ها معمولی است ولی دسته و تغیه آن دراز تر است.

قیچی مخصوص پیوند زدن

این قیچی ها مخصوصا برای پیوند زدن طراحی شدن و دارای امکانات متفاوتی است و قطعا با این قیچی ها می توانید هر نوع پیوندی را انجام دهید.

راهنمای خرید قیچی باغبانی

برای خرید قیچی باغبانی مهمتر از هر چیزی قیچی می باشد که نیازهای شما را برآورده می کند و به شما امکان می دهد درختچه ها یا سایر گیاهان خود را به راحت ترین شکل ممکن برش دهید و هرس کنید. در اینجا چند نکته و معیار وجود دارد که به شما در انتخاب شما کمک می کند.

تیغه
تیغه قیچی باغ شما یکی از مواردی است که واقعاً باید به آن توجه کنید. هر قیچی دارای یک جفت لبه تیز است. چیزی که اهمیت دارد این است که تیغه های شما تا زمانی که استفاده از آنها را شروع کنید، تیز می مانند. قیچی های با کیفیت بالاتر دارای تیغه هایی هستند که طول عمر بیشتری دارند و در برابر خوردگی و زنگ زدگی مقاوم تر هستند.

تیغه هایی با روکش نچسب را انتخاب کنید تا در برخورد با صمغ گیاهان، کمتر دچار آلودگی و زنگ زدگی شوند. ایده آل ترین قیچی‌ها دارای تیغه های شما فولادی گرمادیده یا فولادی کربنی هستند.

راحتی
اگر از ابزارهای بی کیفیت استفاده کنید ، چند ساعت هرس گیاهان می تواند دست ها و مچ های شما را دچار ناراحتی کند. این امر به ویژه در صورتی که دسته راحتی برای نگه داشتن نداشته باشید ، صادق است. شما می خواهید آنها به راحتی در دست شما قرار بگیرند و نباید آنقدر گسترده شوند که استفاده از آنها برای شما ناراحت کننده باشد.

دسته ها باید دارای روکش ضد لغزش یا لاستیکی باشند تا راحت‌تر بتوانید آنها را در دست نگاه داشته و در عین حال راحت تر می توانید از آنها استفاده کنید. همچنین، هنگامیکه یک می‌خواهید شاخه بزرگتری را برش دهید، قیچی در دست شما وارد نمی شود.

قفل ایمنی
هر ابزار باغی که دارای تیغه باشد می تواند به طور بالقوه برای شما خطرناک باشد، به خصوص اگر این وسیله پرتابل بوده و برای کار کردن با آن، مجبور باشید آنرا جابجا کنید.

حتی اگر بسیار مراقب باشید ، بهتر است یک قیچی با قفل ایمنی انتخاب کنید تا از بریدن تصادفی پوست بدن خود جلوگیری کنید. این قفل ها تیغه ها را بسته نگه می دارند تا زمانی که قفل را بردارید و از آن استفاده کنید.

تنظیمات قیچی
اگر دسته قیچی باغبانی شما قابل تنظیم برای شاخه‌های بزرگ و کوچک است باید طوری تنظیم شوند که به شاخه های مجاور حین هرس آسیب وارد نکنند. بعضی از قیچی‌ها دارای دو تنظیمات در مکانیزم برش هستند که کشش را در هنگام باز شدن و نزدیک شدن به تیغه‌ها تغییر می‌دهند.

قیچی‌های باغبانی قابل تنظیم دارای این مزیت هستند که شما نیازی نیست برای کارهای مختلف باغبانی خود چند قیچی بخرید و می‌توانید به راحتی از آن برای کارهای مختلف خود استفاده کنید.

خرید قیچی باغبانی
خرید قیچی باغبانی

وزن و اندازه قیچی باغبانی

وزن و اندازه قیچی باغ شما بستگی به کارهایی دارد که می خواهید انجام دهید. بدیهی است که حمل و نگهداری قیچی های باغی کوچکتر و سبک تر هنگام استفاده از آنها راحت تر است و فشار زیادی به دست و مچ دست شما وارد نمی کند.

هدف این است که بدون سبک‌ترین و پر قدرت ترین قیچی ممکن را انتخاب کنید. اندازه و وزن قیچی های مختلف را مقایسه کنید تا بهترین مورد را با نیازها و قابلیت های شما مطابقت دهید.

تیز کردن قیچی
دیر یا زود، برای ادامه استفاده از قیچی خود، باید تیغه ها را تیز کنید. بسته به تیغه قیچی، این کار می تواند یک فرآیند زمان بر و سخت باشد.

شما باید مطمئن شوید که به ابزار خاصی برای تیز کردن تیغه قیچی خود احتیاج ندارید تا اگر این ابزار را نداشتید برای تیز کردن قیچی دچار مشکل شوید. حتماً یک سوهان داشته باشید تا بین کارهای هرس، تیغه قیچی را بتوانید تیز کنید.

توان برش قیچی
در نهایت ، توانایی برش قیچی باغبانی انتخابی خود را در نظر بگیرید. آیا نیاز دارید شاخه ها یا گیاهان کوچکتری را روی درختان زینتی خود هرس کنید یا باید به سراغ شاخه های اضافی روی درخت ها و درختچه‌ها بروید یا هرس باردهی درختان سیب و انگور را انجام دهید؟

برخی از قیچی ها فقط می توانند شاخه های کوچکتر را برش دهند و برخی دیگر می توانند شاخه‌های ضخیم‌تر و قطور تر را نیز ببرند. باید توجه داشته باشید که قیچی هایی با قابلیت برش بیشتر می توانند محکم تر بسته شوند و دوباره باز شوند.

 

قیچی های باغبانی خودشان در دو دسته: قیچی دستی و قیچی شارژی قرار می گیرند.

قیچی باغبانی دستی
طراحی قیچی های دستی همانند قیچی های معمولی که استفاده روزمره از آنها می شود، است. این قیچی ها دسته کوتاه و دسته بلند دارند. که از دسته بلند ها برای شاخه های بلند و دور از دسترس استفاده می شود.

راهنمای خرید قیچی باغبانی
خرید قیچی باغبانی

قیچی باغبانی شارژی
همانطور که از نام آن پیداست این قیچی ها باطری کار میکنند و توسط نیروی باطری عملیان برش را انجام میدهند.بعضی از این این قیچی ها دسته های تلسکوپی می توان بعه آنها وصل کرد، تا به وسیله آن بتوان شاخه بالایی دور از دسترس را نیز هرس کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.