دریل شارژی چیست ؟ و چه کاربردی دارد؟

دریل شارژی هیوندای مدلHP121L-CD

دریل شارژی ابزاری است که دقیقا کارکرد دریل های برقی را دارد، با این تفاوت که منبع تامین نیروی موتور دریل شارژی به جای برق، باتری می باشد. اگر هنگام کار با دریل برقی از محدودیت سیم کابل آن خسته شده اید یا باید مدام محل کار خود را تغییر دهید، خرید دریل شارژی بهترین گزینه برای شما است .

با استفاده از دریل شارژی شما می توانید در هر مکانی و بدون محدودیت از دریل استفاده کنید. در این مقاله از مجله اینترنتی سوپرابزارپارس به بررسی کامل دریل شارژی می پردازیم.

دریل شارژی چیست ؟

همان طور که دربالا بیان کردیم دریل شارژی ابزاری مشابه با دریل برقی است با این تفاوت که منبع تامین نیروی آن باتری است و برق شهری نیست. شما می توانید از دریل شارژی برای ایجاد سوراخ در سطوح و همچنین ثابت کردن پیچ ها و اتصال دهنده ها استفاده کنید. به این ترتیب می توانید برای کارهایی از قبیل سوراخ کردن دیوار، سطوح چوبی و … استفاده کنید.

دریل شارژی بهتر است یا دریل برقی؟

اگر بین خرید دریل برقی و دریل شارژی شک دارید بهتر است مهم ترین نکته این است که نوع هدف و نیازتان از خرید دریل را در نظر بگیرید.
آیا کار شما به صورت کارگاهی و کارهای بزرگ و صنعتی است یا صرفا برای انجام امور روزانه در خانه یا کارگاه کوچک خود قصد خرید دریل را دارید؟ با توجه به شناخت هدفتان از خرید دریل، موارد زیر می تواند عامل انتخاب برتری یکی از دریل های برقی و شارژی برای شما باشد.

در مرحله اول باید بدانید که مکانیزم کلی کار هر دو دریل یکی است. هر دو دریل برای گردش مته نیاز به جریان برق دارند. با این تفاوت که دریل برقی این جریان را از برق شهری دریافت می کند و دریل شارژی برقی که در باتری ذخیره شده است را به کار می گیرد. اما با این حال تفاوت های زیر در ویژگی های اختصاصی دریل ممکن است عامل برتری یکی از دریل ها بر دیگری شود:

قدرت دریل برقی از دریل شارژی بیشتر است. به همین دلیل اگر برای کارهای بزرگ و صنعتی به دنبال انتخاب و خرید دریل هستید، دریل برقی برای شما انتخاب بهتری است.

وزن دریل دومین عامل مهمی است در انتخاب و خرید دریل باید درنظر بگیرید، هر چه قدرت دریل بیشتر باشد، وزن آن نیز بیشتر خواهد بود.بنابراین برای کارگاه هایی که نیاز به حمل و جابجایی زیادی ندارد خرید دریل برقی انتخاب بهتری است.

سبک کار شما که و میزان تحرک و جابجایی برای کار با دریل می تواند نکته مهم بعدی باشد. اگر شما به عنوان یک تعمیرکار خانگی برای خدمات مختلف مجبور هستید مدام در محل های مختلف سرو کار داشته باشید و در عین حال کار های چندان بزرگ انجام نمی دهید، دریل شارژی که سبک تر است و نیاز به برق شهری ندارد، بهترین انتخاب برای شماست.

در انتها اگر صرفا برای انجام کار های سبک خانگی از قبیل باز و بسته کردن پیچ یا نصب تابلو و پرده نیاز به یک دریل دارید، خرید دریل شارژی با قدرت مناسب و از یک برند معتبر می تواند به راحتی پاسخگوی بسیاری از نیازهای شما باشد.

دریل شارژی هیوندای مدلHP121L-CD
دریل شارژی

کاربرد دريل شارژی

  • ایجاد سوراخ بر روی سطوح مختلفی از جمله دیوار، سیمان، بتن، چوب و …
  • قابلیت استفاده به عنوان پیچ گوشتی شارژی برای باز و بسته کردن انواع پیچ در سایز های مختلف
  • با استفاده از ابزار های مختلفی که در کنار دریل شارژی به کار می گیرید می توانید با این دریل، کارهایی از قبیل برشکاری، تراش، سنباده کشیدن، فرز کاری و پولیش را انجام دهید.

مزایای دریل شارژی

  • بدون نیاز به برق شهری و محدودیت دسترسی به پریز برق می توانید با آن کار کنید.
  • سهولت حمل و نقل این دریل یکی از مزیت های این دریل است که برای افرادی که باید در محیط های مختلف دریل به همراه داشته باشند بسیار قابل توجه است.
  • سبک بوده و کار با آن بسیار راحت است.
  • در صورت داشتن یک باتری یدک نگرانی بابت کار در یک روز کاری کامل نخواهید داشت.
  • انواع مختلفی دارد و برای انجام کارهای مختلف می توانید روی انواع دریل شارژی حساب کنید.
دریل پیچ گوشتی هیوندای مدل HP122-L
دریل شارژی

معایب دریل شارژی

  • اگرچه دریل شارژی محدودیت کابل برق ندارد، اما محدودیت شارژ باتری دارد. میزان ذخیره برق در باتری محدود است و با ضعیف شدن باتری قدرت دریل نیز کاسته خواهد شد. به همین دلیل لازم است حداقل یک باتری یدک به همراه داشته باشید.
  • قدرت موتور آن برای انجام کار های بزرگ و سنگین مناسب نیست.
  • اگر به دلایلی شارژ کردن باتری را فراموش کرده باشید، به ناچار باید زمان مشخصی را صرف شارژ باتری کنید تا بتوانید با آن کار کنید.
  • در صورتی که برای مدت طولانی باتری دریل کار نکند نه تنها طول عمر آن کاهش می یابد بلکه ممکن است از کار افتاده شود. به همین دلیل لازم است حتی اگر با دریل کار خاصی ندارید هر چند وقت یک بار آن را روشن کنید تا باتری آن آسیب نبیند.

نکات مهم در استفاده از دریل های شارژی

  • باتری دریل شارژی باید از مختص به برند دریل و برای همین دستگاه باشد. از باتری های ابزارهای شارژی دیگر برای دریل شارژی استفاده نکنید.
  • خراب شدن باتری دریل ممکن است باعث تراوش مایعی از آن شود که نباید با آن تماس داشته باشید.در صورتی که دست آغشته به این مایع با چشم شما تماس پیدا کرد فورا آن را با آب شسته و به پزشک مراجعه کنید.
  • تنها در صورتی باتری را به شارژر متصل کنید که اطمینان داشته باشید شارژ آن به طور کامل تخلیه شده باشد.
  • زمانی باتری هنوز شارژ دارد دوباره آن را به شارژر متصل نکنید.
  • قبل از شارژ باتری به دمای آن توجه کنید. اگر باتری شما به دلیل استفاده زیاد داغ شده است در این زمان ان را به شارژر متصل نکنید.
    باتری دریل خود را در دمای اتاق نگهداری و شارژ کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.