سمپاش موتوری چیست و چه کاربردی دارد ؟

سمپاش موتوری چیست : یک اصول مهم و بسیار با اهمیت در کشاورزی و باغبانی امروزی ، وجود سمپاشی محصولات آن ها می باشد. چرا که شما می توانید با توجه به سمپاشی نمودن محصولات خود، آن ها را از هر گونه سم و آفت های گیاهان به دور می راند و به رشد و بارور شدن محصولات شما کمک شایان می کند.

بنابراین در صورتی که بخواهید همیشه از وجود درختان و محصولاتی رسیده و با کیفیت و مرغوب بهره مند شوید؛ بهتر است به فکر سمپاشی درختان و به طور کلی محصولات خود در زمین های زراعی باشید تا بدین ترتیب بتوانید به هدف مورد نظر خویش خیلی زود دست یابید.

سمپاش لانسی موتوری یکی از بهترین راهکارهای ممکن است که شما می توانید از وجود آن بهره مند شوید. علاوه بر سمپاش پشتی موتوری، شما همچنین می توانید از وجود بهترین سمپاش شارژی و انواع مختلف آن نیز بهره مند گردید.

سمپاش موتوری لنسی چیست ؟

امروزه انواع و اقسام سمپاش های کشاورزی موجود می باشد که هر یک از کشاورزان می توانند نمونه های مختلفی از آن ها را خریداری نمایند و از آن ها برای دفع سموم موجود در زمین های زراعی خویش استفاده به عمل آورند. یکی از بهترین سمپاش های موتوری، سمپاش موتوری لنسی می باشد که هر چند شباهتی به سمپاش های دستی دارد؛ ولی از نظر سرعت در روند کار و نیز کیفیت و کارایی، قابل مقایسه با نمونه دستی آن نیست.

بنابراین شما می توانید سمپاش موتوری لنسی را برای خود خریداری کنید و حجم وسیعی از زمین های زراعی خود را با استفاده از این وسیله بسیار کارآمد از هر گونه سم و آفت های مضر مصون دارید. بنابراین اگر شما زمین های زراعی و باغ های وسیع و گسترده ای دارید و خیال می کنید که نمی توانید در کمترین زمان ممکن، بالاترین بازدهی را داشته و ممکن است آفت های گیاهی مختلف، بلای جان شما گردد؛ کافیست سمپاش موتوری لنسی را تجربه کنید تا روزانه تقریبا ۲ تا ۳ هکتار از زمین های زراعی خویش را عاری از هر گونه سم و آفتی سازید.

بنابراین سمپاش موتوری لنسی – همان طور که از نام آن کاملا واضح و آشکار است- از جمله سمپاش هایی به شمار می آید که به شیلنگ و لانس مجهز می باشد و این نوع از سمپاش ها بیشتر در باغبانی مورد استفاده قرار می گیرد.لانس موجود در این سمپاش به شما کمک می کند تا از زاویه های مختلف روند سمپاشی را صورت داده تا به بخش بخش زمین زراعی شما سم با فشار بالایی پاشیده شود. همین یکنواختی پاشش سم در این سمپاش و قطرات پودری آن جزء مزیت های شایان توجه سمپاش موتوری لنسی می باشد که شما می توانید با خرید این سمپاش از آن بهره مند گردید.

سمپاش موتوری چیست
سمپاش موتوری چیست

نکات مهم در استفاده از سم پاش ها

• به هنگام استفاده حتماً از ماسک و دستکش ایمنی استفاده کنید.
• هنگام ترکیب سموم شیمیایی با هم بسیار مراقب باشید. سم های پایه اسیدی را با قلیایی مخلوط نکنید.
• در صورت ورود سم به داخل دهان از ادامه سمپاشی خودداری کرده و فوراٌ دهان را با آب سرد بشویید.
• ترکیب سم و محلول را با دست، هم نزنید.
• از شیلنگ سمپاش انشعاب نگیرید. اینکار باعث افت فشار به هنگام سمپاشی و بروز نشتی می شود. در صورت نیاز به این کار از دو یا سه حلقه شیلنگ برای سمپاشی استفاده کنید.
• نازل ها را به طور مداوم به طرف چپ و راست بچرخانید تا سمپاشی بطور یکنواخت انجام بگیرد.
• موتور دستگاه را هر شش ماه یک بار سرویس کنید.
• بعد از عملیات سمپاشی، حتماً سمپاش را بشویید و مخزن آن را به جهت جلوگیری از پوسیدگی یا زنگ زدگی خشک کنید. چون اگر سم داخل مخزن و یا اسپری سمپاش بماند منجر به آسیب به بقیه قسمت ها می شود.
• بعد از اتمام سمپاشی ظرف سم را زیر خاک دفن کنید.
• از خاموش کردن سمپاش زمانی که با فشار بالا در حال کار است اجتناب کنید.
• زمانی که قصد دارید داخل باک سوخت بریزید، موتور را خاموش و از کشیدن سیگار خودداری کنید.
• هندل موتور، پوشش ندارد. به هنگام روشن بودن موتور از دست زدن به این قسمت خودداری کنید.
• وقتی سرعت باد بیش از ۵ متر بر ثانیه است از سمپاشی کردن خودداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.