سنباده لرزان چیست و چه کاربردی دارد ؟

سنباده لرزان چیست و چه کاربردی دارد ؟ یکی از محصولاتی که در صنعت رنگ نگاری زیاد مورد استفاده قرار می گیرد سنباده لرزان است ، این وسیله باعث شده است که عمل صاف کردن سطوح توسط دست صورت نگیرد.

در گذشته برای صاف کردن سطوح عمل سنباده زنی به وسیله دست صورت می گرفت که این کار بسیار زمان بر و خسته کننده بود و در آخر نتیجه مد نظر بدست نمی آمد.

در این مقاله در هیوندای تولز ایران شما را با کاربرد های دستگاه سنباده لرزان آشنا خواهیم نمود پس تا انتهای مقاله با ما همراه شوید.

سنباده لرزان انواع متفاوتی دارد که هر کدام از این سنباده ها کاربرد های مختلفی دارند .امروزه استفاده از سنباده لرزان در کارهایی که مربوط به رنگ رنگاری چوب است بسیار رواج پیدا کرده است.

سنباده لرزان با حرکت دورانی و به صورت گرد روی سطوح حرکت می کند . این وسیله به راحتی می تواند شیارهایی که به وسیله سنباده کاری به صورت دستی ایجاد شده را برطرف نمایید.

سنباده لرزان چیست
سنباده لرزان چیست

انواع سنباده لرزان :

دستگاه سنباده زن گرد 

سنباده لرزان گرد یکی از پر کاربردترین سنباده های لرزان محسوب می شود. این دستگاه به حالت دورانی کار کرده و دارای صفحاتی به قطر ۱۲۵ و ۱۵۰ میلی متر است. هر چقدر که این صفحه بزرگتر باشد قدرت سنباده زنی نیز افزایش پیدا می کند. لازم است بدانید که این محصول در دو نوع مشتی و دسته ای طراحی شده است. در هنگام خرید سنباده لرزان به این بخش از دستگاه دقت داشته باشید.

دستگاه سنباده زنی مربع

این نوع از سنباده لرزان در ابعاد ۱۱۰ یا ۱۱۰ میلی متری تولید می شود. بر عکس سنباده های گرد قادر به حرکت به اطراف نیست. شما برای سنباده زنی گوشه ها می توانید از این نوع سنباده استفاده کنید. لازم است بدانید که سنباده مربعی تنها به صورت سنباده مشتی تولید می شود.

دستگاه سنباده زنی مستطیلی

همان گونه که مشخص است صفحه این سنباده زن به صورت مستطیلی است. این نوع سنباده دارای دو ابعاد بزرگ و کوچک است. از نوع بزرگتر برای سنباده زدن صفحات پهن و بزرگ استفاده می شود. وزن بیشتری نسبت به سنباده کوچکتر دارد. در ضمن سنباده کوچک در ابعاد ۹۰ در ۱۸۰ تولید می شود.

 

سنباده زنی مثلثی

دستگاه سنباده زن لرزان در نوع مثلثی نیز وجود دارد. سطح این سنباده به صورت اتو طراحی شده است و به همین خاطر به آن سنباده زن اتویی نیز گفته می شود. لازم است بدانید که این محصول قادر به نفوذ در گوشه ها و زوایه ها می باشد. برای خرید سنباده فوق شما می توانید آن را در دو نوع دسته دار و مشتی تهیه کنید.

سنباده لرزان چیست
سنباده لرزان چیست

نکات مهم در مورد سنباده لرزان :

1- بهتر است پس از هر بار استفاده از این ابزار و وسیله ، ابزار را تمیز کنید . این وسیله با استفاده از دستگاه های باد تمیز شده و به همین علت تمیز کردن آن بسیار راحت بوده و وقت کمی را می گیرد . بعضی از مدل های خاص و مختلف این وسیله را بهتر است پس از مدت زمان های کوتاه یعنی ده دقیقه به تمیز کردن این ابزار پرداخت .

2- سنباده ای که خریداری می کنید باید قابلیت کنترل سرعت را داشته باشد. در این صورت قیمت بیشتری پرداخت خواهید نمود. ولی به یاد داشته باشید داشتن این قابلیت کمک می کند تا کیفیت کار شما بالاتر برود.

سنباده لرزان چیست
سنباده لرزان چیست

3- یکی دیگر از نکات مهم در حیت استفاده از این ابزار و وسیله استفاده از ماسک و گوشی است . در حین استفاده و کار از سنباده لرزان گرد و خاک های ریز در هوا معلق می شود که در صورت عدم استفاده از ماسک در طولانی مدت آسیب های جدی به ریه وارد می شود . استفاده از گوشی نیز فراموش نشود، این دستگاه به دلیل داشتن حالت ضربه ای که در آن وجود دارد از صدای بسیاری برخوردار است . استفاده از گوشی موجب می شود تا در طولانی مدت به گوش های شما آسیبی وارد نشود .

4-توجه به دسته و نرمی دسته نباده بسیار ضروری است. چرا که شما برای کارها طولانی مدت این سدتگاه را خریداری می کنید. اگر دسته آن نرم نباشد و شما را اذیت کند نمی توانید به صورت طولانی مدت از آن استفاده کنید. همچنین توجه به صدای کم و لرزش کم دستگاه یکی دیگر از نکات مهم در خرید دستگاه سنباده زنی می باشد.

5-برخی زا مدل ها قابلیت متصل شدن به جاروبرقی های تر و خشک را دارند. اگر توان خرید دارید پیشنهاد می کنیم به سراغ این مدل از سنباده های لرزان بورید.

خرید سنباده برقی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.