پیستوله رنگ پاش چیست و چه کاربردی دارد ؟

پیستوله برقی هیوندای مدل 425SG-6

پیستوله رنگ پاش چیست و چه کاربردی دارد ؟  پیستوله رنگ پاش برقی یک تکنیک نوین و کاربردی برای رنگ پاشی بر انواع سطح ها می باشد . این وسیله ، یک افشانه در پوششی معمولاً از جنس پلاستیک یا فلز می باشد که مقداری هوا درون خود ذخیره می‌کند.

کارکرد پیستوله‌های برقی، ذخیره هوا در مخزن خود و تبدیل آن به ذرات پودر شده و سپس ذرات رنگی می باشد . پیستوله‌های برقی مجهز به یک تفنگ پاش است که گازهای تبدیل شده به پودر رنگ را در محیط بیرون خود، منتشر می‌کنند، پیستوله های رنگ پاش به انواع مختلفی از جمله برقی، دستی، بادی و… تقسیم بندی شده اند.

طرز کار پیستوله رنگ پاش برقیب

پیستوله رنگ پاش، رنگ را به صورت یکسان بر روی سطوح مختلف می پاشد، این کار باعث  افزایش کیفیت کار نقاشی می گردد . در کلیه پروژه های عمومی و خانگی رنگ کاری و رنگ آمیزی این ابزار به یاری شما می آید تا در صرف زمان و انرژی خود صرفه جویی کنید.

پیستوله رنگ پاش برقی از نظر پاشش رنگ دارای حالت‌های عمودی و افقی است، که موجب سهولت رنگ کاری و رنگ آمیزی می‌شود. همچنین دارای نازل های متعددی است که شرایط مختلف رنگ پاشی را بهبود می‌بخشد. دسته و کلید تفنگی این محصول موجب سهولت در کنترل سرعت و انجام طولانی مدت رنگ‌پاشی نیز می شود.

پیستوله رنگ پاش چیست و چه کاربردی دارد ؟
پیستوله رنگ پاش چیست و چه کاربردی دارد ؟

کاربردهای پیستوله رنگ پاش برقی

اگر می خواهید در پروژه رنگ کاری و نقاشی خود در صرف زمان صرفه جویی کنید، پیشنهاد می کنیم از رنگ پاش برقی استفاده نمایید.

مزیت اصلی استفاده از رنگ پاش برقی نسبت به سایر ابزارهای رنگ پاشی مانند برس معمولی و غلطک، پوشش دهی بیشتر سطوح در زمان کمتر است.

زمانی که قصد دارید سطوحی را رنگ کنید استفاده از قلم مو یا غلطک دشوار، زمان بر و نیازمند مهارت است. با استفاده از پیستوله رنگ پاش برقی اما می توانید با اندکی مهارت کار نقاشی خود را با کیفیت مطلوب به سرانجام برسانید.

از کاربردهای مفید رنگ پاش برقی این است که با کمترین تلاش بخش های گسترده ای را پوشش می‌دهد، بنابراین مناسب برای فضاهای بزرگ است. همچنین به دلیل داشتن توانایی نادیده گرفتن عیوب سطحی مانند ضربه، شکاف و ترک برای سطوح خارجی با بافت های مختلف کارایی دارد.

به طور کلی از این ابزار کاربردی برای رنگ کردن دیوار، سقف، در و پنجره، میز و مبلمان، بدنه خودرو، نقاشی‌های خیابانی، نقاشی و خلق اثر بر روی بوم یا پارچه و… استفاده می‌کنند.

اجزا و ساختار پیستوله رنگ پاش

پیستوله ها از نظر ساختاری از اجزای متعددی ساخته شده اند که در ذیل برای آشنایی شما به اختصار آن ها را توضیح می دهیم:

مخزن رنگ
یکی از مهم ترین اجزای پیستوله، مخزن رنگ آن است. مخزن رنگ همانطور که از اسمش پیداست وظیفه‌ی نگهداری رنگ را دارد و از طریق یک لوله به اسپری متصل می شود و از این طریق عملیات رنگ پاشی را صورت می دهد.

ماشه پیستوله
یکی از اجزای پیستوله است که توسط آن می توانید توزیع هوا و رنگ را به راحتی کنترل کنید.

سرپوش پاشش یا ایرکپ
هوای فشرده درون پیستوله توسط این درپوش به سمت نازل هدایت می شود.

نازل پیستوله
قطعه یا اجزایی از پیستوله است که با باز کردن آن، رنگ به سمت بیرون جریان پیدا می کند.

پیچ تنظیم سیال
توسط این پیچ شما به راحتی می توانید مقدار و دبی جریان رنگ پخش شونده توسط نازل را تعیین کنید.

پیچ تنظیم پاشش
از این پیچ برای کنترل حجم هوای فشرده به داخل سرپوش پاشش استفاده می شود و به وسیله ی آن می توانید شکل و سایز پاشش رنگ را به خوبی تعیین کنید.

نکات ایمنی و نگهداری از پیستوله رنگ پاش برقی

مهمترین نکاتی که برای حفظ ایمنی هنگام استفاده از این ابزار و برای نگهداری از آن باید رعایت شوند عبارتند از:

  • برای افزایش طول عمر مفید دستگاه خود پس از هر بار استفاده ابزار را تمیز کنید. قبل از تمیز کردن اما دستگاه را از برق جدا کنید، زیرا رنگ پاش برقی در حالت فشار بالا می تواند رنگ را به زیر پوست تزریق کند که برای کاربر خطر مسمومیت ایجاد می‌کند.
  • در هنگام پاشش رنگ از عینک ایمنی و ماسک تنفسی استفاده نمایید.
  • کار رنگ پاشی را در محیطی که دارای تهویه مناسبی است انجام دهید.
  • قبل از ریختن رنگ رقیق شده به داخل مخزن دستگاه آن را از صافی رد کنید. این کار هم به کیفیت رنگ کاری شما کمک می کند و هم از رسوب رنگ در دستگاه جلوگیری می نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.