انواع تیغه علف زن و کاربرد آن

انواع تیغه علف زن و کاربرد آن

انواع تیغه علف زن و کاربرد آن : تیغه علف زن یا همان علف تراش یکی از قطعات اصلی دستگاه علف زن است این قطعه ای فلزی از آلیاژ فولاد ضد زنگ می باشد. تیغه های دستگاه علف زن را امروزه در انواع و اقسام گوناگون تولید می شود و روانه بازار می گردد و آن ها را در طرح های مختلف طراحی و در دسترس کشاورزان و باغبانان قرار داده اند. برای آشنایی با انواع مختلف دستگاه علف زن و کاربرد های پیشنهاد می کنم تا انتهای این مقاله با هیوندای تولز ایران همراه شوید .

تیز بودن و مقاومت بسیار بالای این تیغه های علف زن باعث شده است تا به آسانی و در کوتاه ترین زمان  بتوان علف ها را برش داد و آن ها را از میان برداشت. در صورتی که تصمیم به خرید تیغه علف زن برای دستگاه خود را دارید، باید علاوه بر در نظر داشتن انواع مختلف تیغه  علف زن، باید به برخی نکات دیگر نیز توجه داشت.

زیرا که قیمت تیغه علف تراش می تواند بر حسب هر یک از این نکته ها متفاوت باشد. به این صورت که جنس تیغه علف زن، چند پر یا چند دندانه بودن آن ها، نوع و مدل هر یک از تیغه های موجود و… می تواند به طور کلی روی نرخ قیمت تیغه های علف زن اثر گذار باشد که شما می توانید بر حسب نیاز و بودجه خویش اقدام به خرید یکی از آنها نمایید.

اینجا بخوانید : داس موتوری یا علف زن چیست ؟

انواع تیغه علف زن و کاربرد آن
انواع تیغه علف زن و کاربرد آن

انواع تیغه علف زن

حال که با تیغه علف زن و کاربرد عمده آن در زمین های زراعی آشنا شدید ، بهتر است انواع تیغه های علف زن را نیز بشناسید تا به محض تصمیم بر خرید بتوانید بهترین و مناسب ترین تیغه های علف زن را برای خود برگزینید.

پیش از ذکر انواع تیغه علف زن به یاد داشته باشید که نوع تیغه مصرفی برای هر یک از مشتریان مختلف می بایست با نوع، تراکم و اندازه های گیاهان هدف متناسب باشد تا بتوان از آن به عنوان تیغه علف زن مناسب خود یاد کرد و خرید خویش را رقم زد. از جمله انواع مختلف تیغه علف زن می توان به موارد زیر اشاره داشت که عبارتند از:

1- تیغه چاقویی

این نوع از تیغه های علف زن – همان طور که از نام آن کاملا واضح و مشخص است- لبه جلویی نوک نیز و چاقویی شکل دارد که یکی از پرمصرف ترین نوع تیغه های فلزی می باشد که به صورت استاندارد هم تولید گشته اند.

به همین علت است که بیشترین مشتریان را به خود اختصاص داده است تا با استفاده از این نوع از تیغه های علف زن بتوان علف های هرز را از میان برداشت. ظاهر این تیغه ها به صورت مستطیل شکل و دایره ای شکل می باشد و نوع ستاره ای شکل آن ها با سه یا چهار تیغه بیشترین کاربرد را دارند. قیمت این نوع از تیغه های علف زن نسبتا ارزان قیمت می باشد.

2- تیغه علف زن اره ای

نوع اره ای تیغه های علف زن دندانه های تیزی دارند و با شکل دایره وار خود دارای دنده های مختلفی متناسب با نیاز شما طرح ریزی شده اند. تیغه علف زن 40 پر و 80 پر در این نوع از تیغه های علف زن، بیشترین کاربرد را به خود اختصاص داده اند. قیمت این نوع از تیغه ها گران تر می باشد.

3- تیغه علف زن زنجیردار

تیغه دو یا سه پر زنجیردار از جمله تیغه های علف تراشی به شمار می آید که از لبه های تیزی برخوردار نبوده و به منظور کوتاه و هرس نمودن علف های نرم و مراتع مرطوب بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند. به طور کلی نمی توان از این تیغه های علف زن برای انجام پروژه های سنگین تر استفاده به عمل آورد و عمر مفید کمتری هم دارند.

انواع تیغه علف زن و کاربرد آن
انواع تیغه علف زن و کاربرد آن

4- تیغه ساده دو پر

آخرین نوع تیغه های علف زن را تیغه ساده دو پر به خود اختصاص داده است که جزء ساده ترین نوع تیغه های علف تراش بوده که نسبت به سایر انواع دیگر تیغه علف زن کاربرد کمتری دارند و بیشتر به منظور کوتاه نمودن علف های موجود در درختچه ها و شاخ و برگ های درختان مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع تیغه علف زن و کاربرد آن
انواع تیغه علف زن و کاربرد آن

با توجه به انواع مختلفی که از تیغه های  دستگاه علف زن ذکر شد؛ بهتر است به هنگام خرید تمامی نکات مثبت و منفی تیغه های علف زن را در نظر بگیرد تا بدین ترتیب متناسب با نیاز خود اقدام به خرید انواع مختلف تیغه های علف زن نمایید . چرا که به طور کلی نوع علف و پوشش گیاهی مورد نظر می تواند نقش تعیین کننده ای در انتخاب شما داشته باشد.

خرید تیغه علف زن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.