راهنمای خرید پیستوله

راهنمای خرید پیستوله

راهنمای خرید پیستوله : اگر در هنگام خرید یک پیستوله با مشکل برخورد کرده اید و دچار سردرگمی در هنگام انتخاب پیستوله شده اید، هیوندای تولز ایران انواع پیستوله، کاربرد و قیمت آن ها را به خوبی برای شما بررسی خواهد نمود، تا بهترین انتخاب را در هنگام خرید پیستوله داشته باشید. پس تا انتهای مقاله راهنمای خرید پیستوله با ما همراه شوید.

انواع پیستوله

پیستوله ها بر اساس نوع و کاربردشان به انواع گوناگون پیستوله رنگ پاش، پیستوله گازوئیل پاش، پیستوله قیرپاش، پیستوله سایه پاش و پیستوله ایربراش تقسیم بندی می گردند.

پیستوله رنگ پاش

پیستوله رنگ پاش از پرکاربردترین پیستوله ها می باشد که برای پاشش یکدست رنگ بر روی سطوح مختلف از آن استفاده می شود و به انواع مختلف برقی، بادی و شارژی تقسیم بندی می شوند که در زیر به طور کامل به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

راهنمای خرید پیستوله
راهنمای خرید پیستوله

پیستوله گازوئیل پاش

گازوئیل پاش یا همان روغن دان، یک وسیله ی پرکاربرد برای روغن کاری و گریس کاری سطوح و درزها می باشد که در محیط های مختلف به ویژه در تعمیرگاه ها استفاده می شود.

پیستوله قیرپاش

این دستگاه توانایی پاشیدن قیرهای رقیق شده، با کمک یک کمپرسور هوا بر روی سطوح مورد نظر شما را داراست. این دستگاه در صافکاری ها و برای خودروهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

پیستوله سایه پاش

سایه پاش برای اسپری کردن رنگ به صورت خط های باریک و ظریف مناسب می باشد و برای رنگ کاری وسایل و سطوح کوچک و ظریف در انواع رنگ کاری چوب، وسایل تزیینی و فلزات کاربرد دارد.

ایربراش و یا قلم رنگ پاش

از ایربراش می توانیم به عنوان کوچک ترین نوع پیستوله نام برد . از ایربراش ها جهت رنگ کردن سطوح کوچک و باریک و در هنگام ظریف کاری های مختلف، به خصوص در صنعت رنگ خودرو از این ابزار استفاده می گردد.

انواع پیستوله رنگ پاش

پیستوله های  رنگ پاش ها همانطور که در قسمت ابتدایی متن به آن اشاره کردیم به انواع مختلف بادی، برقی و شارژی تقسیم بندی می شوند

پیستوله رنگ پاش برقی

پیستوله برقی، یکی از انواع پیستوله رنگ پاش است که با جریان برق کارمی کند، بنابراین در محیط هایی که دسترسی به پریز برق ندارید، این دستگاه برای شما مناسب نخواهد بود.

این دستگاه نسبت به فرچه مویی های موجود در بازار رنگ کاری را به صورت یک دست تر و با ظرافت بیشتری برای شما انجام خواهد داد و در نتیجه، رنگ کاری تمیزتر و با نما و جلوه ی بالاتری به شما ارائه خواهد داد.

در واقع در هنگام استفاده از این دستگاه، به انرژی کمتری نیاز دارید و در مقابل کار رنگ آمیزی شما نیز با سرعت بیشتری پیش خواهد رفت. پیستوله برقی در واقع بیشتر برای مصارف خانگی ، ساختمانی و انجام کارهای سبک مانند رنگ کردن چوب به کار می رود و این مدل از پیستوله برای کارهای صنعتی و رنگ کاری‌های حرفه ای اصلا توصیه نمی شود.

خرید پیستوله رنگ پاش برقی هیوندای

راهنمای خرید پیستوله
راهنمای خرید پیستوله

پیستوله رنگ پاش بادی

این روزها برای صرفه‌جويي در وقت و هزینه، داشتن پاشش رنگ يكنواخت و همچنین صرفه‌جويي در مصرف رنگ و مایع، به جاي قلمو رنگ بهتر است از پيستوله بادی برای رنگ آميزي استفاده کنید.

سرعت رنگ آمیزی با این پيستوله بسیار بیشتر است و در هنگام رنگ کاری، دچار خستگی نخواهید شد. پیستوله بادی خیلی پرکاربردتر از پیستوله برقی است و برای استفاده از این وسیله داشتن کمپرسور باد الزامی است.

از پیستوله های بادی برای کارهایی با ظرافت بیشتر و رنگ آمیزی سطوح و قالب های فلزی در صنایع خودروسازی، لوازم خانگی و کشتی سازی استفاده می‌شود.

پیستوله های بادی با توجه به داشتن دقت بالا و تنظیمات مختلف، پاشش يكنواخت، وزن سبک تر، اندازه کوچیکتر و نيز طول عمر بیشتر نسبت به پیستوله های برقی از قابلیت های بیشتری نیز برخوردار هستند.

سوزن و نازل اکثر پیستوله های بادی از جنس استنلس استیل ضد زنگ ساخته می شود و کاربر می تواند به راحتی سایز سوزن و نازل را نسبت به ویسکوزیته مایع و نوع پاشش در پیستوله بادی مشخص کند.

یکی ديگر از خصوصيات مهم پيستوله بادی، داشتن تظیمات مختلف است که اکثرا شامل سه تنظيم برای نوع پاشش، عرض پاشش و کنترل فشار هوا می باشد، این تنظیمات تاثیر بسیار زیادی در کیفیت پاشش، تمیزی و ظرافت کار رنگ آمیزی شده دارند.

اینجا بخوانید : پیستوله رنگ پاش چیست

خواندن مقاله راهنمای خرید منگنه کوب

راهنمای خرید پیستوله
راهنمای خرید پیستوله

پیستوله رنگ پاش شارژی

پیستوله شارژی برای رنگ پاشی فضاهای کوچک، کارهای خاص و ظریف طراحی شده است. از مهم‌ترین ویژگی این محصول می‌توانیم به قابلیت جا به جایی آسان آن اشاره کنیم.

با تعاریف انواع رنگ پاش در مجله ابزارلاین، شما می توانید به راحتی بهترین انتخاب را در این زمینه با توجه به سطحی که قصد رنگ آمیزی آن را دارید انتخاب کنید.

تفاوت پیستوله برقی و بادی در چیست ؟

در بین ابزارهای رنگکاری گوناگون، دو نوع از پیستوله ها یعنی پیستوله بادی و پیستوله برقی رایج ترین و محبوب ترین نوع آنها هستند و امروزه، در مشاغل مختلف، نوع بادی این وسیله بسیار به کار گرفته می شود.

در پیستوله برقی، یک موتور نیروی لازم برای پاشیدن رنگ و انواع مایعات را فراهم می کند و به همین دلیل، فشار هوای مصرفی به صورت یکنواخت خواهد بود.

در پیستوله های بادی فشار هوا در مقایسه با پیستوله های برقی بالاتر است.
تفاوت عمده دیگر این دو نوع ابزار بادی هم، در مقدار رنگ مصرفی آنهاست که نوع بادی آنها مصرف رنگ کمتری را نسبت به نوع برقی داراست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.