بلوور چیست و چه کاربردی های دارد ؟

بلوور دمنده-مکنده هیوندای مدل HP6530-BL

بلوور چیست و چه کاربردی دارد ؟ دستگاه بلوور یکی از ابزار های بسیار کاربردی در عرصه ابزار های دستی و صنعتی به شمار می رود . این ابزار و وسیله به طور کلی جهت تمیز کردن گرد و غبار مورد استفاده قرار می گیرد .

دستگاه های دمنده و مکنده دارای انواع و دسته بندی های مختلف و متفاوتی هستند و به همین دلیل به راحتی می توان در حرفه های شغلی مختلف و متفاوت از آن استفاده کرد . در ادامه با هیوندای تولز ایران همراه باشید تا شما را با عملکرد و کاربرد بلوور آشنا کنیم .

نحوه عملکرد و استفاده دستگاه بلوور :

دستگاه بلوور یکی از انواع وسایل صنعتی است که با نام دستگاه فوتک نیز شناخته می شود . این دستگاه و وسیله به دلیل کارکرد های مختلفی که دارد بسیار مورد استفاده قرار می گیرداما اصلی ترین وظیفه و کاربرد این وسیله مربوط به تمیز کردن گرد و غبار موجود در بر روی سطح است .

نحوه کلی کارکرد و استفاده این وسیله با استفاده از نیروی هوا می باشد . به این صورت که ابتدا موتور موجود در داخل ابزار و وسیله روشن شده و با قدرت بسیار بالا کار می کند . قدرت بالای این ابزار موجب می شود که نیروی هوای خارج شده از موتور با سرعت بالا از داخل این وسیله خارج شود و در نهایت با استفاده از نیروی هوا به تمیز کاری می پردازد .

بلوور چیست
بلوور چیست

کاربرد دستگاه دمنده و مکنده

بیشترین استفاده بلوور در حوزه ی IT و پاک سازی کیس ها و رک های سرور می باشد. به دلیل اینکه مشخص شده علت عمده خرابی قطعات کامپیوتر به دلیل نفوذ گرد و غبار بر آن هاست.

بنابراین، خرید این محصول به تمامی کسانی که در این حوزه فعالیت می کنند، پیشنهاد می شود. لازم به ذکر است که برای پاکسازی گرد و غبار بردها و کیس های کامپیوتری از جارو برقی استفاده نکنید چرا که استفاده از جارو برقی برای این منظور، خرابی دستگاهتان را در پی خواهد داشت یعنی به بردها و تجهیزازات آسیب جدی وارد می کند.

اما دستگاه بلوور بهترین و کم خطر ترین ابزار برقی است که حتی با آن می توانید به راحتی شیارها را نیز پاکسازی نمایید. این کار بدون تماس مستقیم با بردها و یا قطعات کامپیوتر انجام می شود.

در صنعت نجاری از این ابزار و وسیله جهت بر طرف کردن براده ها و نرمه های ریز چوبی استفاده می شود البته لازم به ذکر است که این عملیات در صنعت نجاری بیشتر از طریق آپشن مکنده این دستگاه صورت می گیرد که در نهایت موجب می شود تا براده های چوبی در داخل کیسه دستگاه جمع شوند .

کاربرد دیگر این دستگاه در پاکسازی فضای خودرو یا حیاط می باشد. دستگاه های مخصوصی با توان بالا برای این کار طراحی شده است. به این دستگاه، جارو بلوور گفته می شود که قدرتی بیش تری نسبت به بلوور هایی دارد که برای تمیز کردن کیس کامپیوتر استفاده می شود. از این دستگاه می توانید برای تمیز کردن پرده، لوستر، خودرو، باد کردن وسایل بادی، تمیز کردن حیاط از برگ های خشک استفاده نمایید.

البته باید به این نکته توجه نمایید که هر یک از بلوورهای طراحی شده را در جای خود استفاده نمایید یعنی از دستگاهی که برای تمیز کزدن حیاط و خوردو استفاده می شود برای رفع گرد و غبار کامپیورتر استفاده نکنید. لازم به ذکر است که مدلی را انتخاب نمایید که دارای کیسه پارچه ای برای جمع کردن گردو خاک باشد. اگر این محفظه را ندارد، عملیات زدودن گرد و غبار را در محیط باز انجام دهید تا گرد و خاک، محیط را کثیف نکند.

بلوور چیست
بلوور چیست و چه کاربردی های دارد ؟

انواع بلوور

این محصول در انواع گوناگونی تولید و به بازار عرضه می شود که هریک از این مدل ها از ویژگی های خاصی برخوردار هستند.

بلوور برقی
این مدل بلوور با استفاده از برق ۲۲۰ ولت فعالیت می کند. به عبارتی فقط هنگامی می توانید از مدل های مختلف این محصول استفاده نمایید که به برق شهری دسترسی داشته باشید. این دستگاه نیز در ابعاد گوناگون تولید و به بازار ارائه می شود.

بلوور چیست
بلوور چیست

بلوور شارژی
از دیگر انواع دستگاه دمنده و مکنده می توان به بلوورهای شارژی اشاره کرد. این دستگاه نیز همانطور که از نامش مشخص است، بدون استفاده از انرژی برق فرآیند تمیزکاری را انجام می دهد.

این مدل بلوور یک باتری لیتیوم داخلی دارد و با استفاده از این باتری داخلی فعالیت های مورد نظر را به طور کامل انجام می دهد. بلوور های شارژی در ابعاد مختلفی تولید و به بازار عرضه می شوند.

 

بلوور بنزینی
انرژی تأمین شده دستگاه بلوور بنزینی برخلاف دستگاه های برقی و شارژی، توسط سوخت تأمین می شود. فرآیند هوادهی این ابزار، با استفاده از بنزین صورت می گیرد. همچنین این دستگاه از پرقدرت ترین و قوی ترین بلوورها به شمار می آید.

بلوور صنعتی
این مدل بلوور جهت مصارف صنعتی کاربرد دارد و نسبت به نوع خانگی این محصول، از قدرت بیشتری برخوردار است. بلوور صنعتی اندازه بزرگ تری دارد و از قدرت بیشتری برخوردار است. موتور این ابزار قدرت بالایی دارد و جهت انجام کارهای بزرگ و صنعتی می توان از آن استفاده کرد.

خرید بلوور هیوندای 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.