داس موتوری یا علف زن چیست ؟

داس موتوری هیوندای مدل B-1551

داس موتوری یا علف زن چیست : با توجه به پیشرفت روز افزون علم و استفاده از تکنولوژی در ساخت ابزار ، بشر توانسته است برای انجام امورات کشاورزی و باغبانی هم ابزاری طراحی نموده است تا انسان را به آسودگی و راحتی برساند.

که یکی از این ابزارها علف زن یا داس موتوری می باشد. همانگونه که از نام دستگاه داس موتوری مشخص است ، از داس موتوری به جای ابزارهای برش و هرس سنتی چون داس ، اره ، چاقو ، قیچی و… جهت باغبانی و هرس و اصلاح گیاهان استفاده می نمایند .

داس موتوری از چند بخش موتور یا الکتروموتور ، میل یا لوله واسط ، دسته یا نگه دارنده ، تیغه یا نخ ، سایر ملزومات تشکیل گردیده است .

در ادامه در هیوندای تولز ایران شما را با انواع داس موتوری و کاربردهای آنها آشنا خواهیم نمود.

انواع داس موتوری کدامند؟

این وسیله از لحاظ ظاهری به دو دسته داس موتوری دوشی و داس موتوری پشتی تقسیم‌ می شود. علف زن پشتی اغلب برای کسانی مناسب است که تنها هر از گاهی قصد استفاده از این دستگاه را دارند؛ زیرا که قدرت مانور کمی داشته و خرابی قطعات در آن ها بالا است.

لیکن علف زن دوشی حرفه ای تر و کار آمد تر از مدل قبلی بوده و قدرت مانور بالاتری دارد. کار با این نوع دشوارتر است اما به دلیل سرعت بالاتر می توان در مدت زمان کمتری حجم وسیعی از علف ها در مزارع، باغ ها و … را تراشید.

همچنین از لحاظ موتوری نیز به دو دسته داس موتوری بنزینی و داس موتوری برقی قابل تقسیم است. داس موتوری (بنزینی) یا علف تراش برقی برای تراشیدن و چیدن علوفه جاتی از جمله: یونجه، شبدر، کشت های علوفه ای و کوتاه کردن علف های هرز داخل باغ ها و همچنین حاشیه فضای سبز و مزارع کاربرد دارد.

داس موتوری (بنزینی) که نیروی محرکه آن از طریق موتور بنزینی تامین شده، در آن نیاز به دسترسی به برق وجود ندارد بنابراین در مکان های مختلف قابل استفاده است.

لیکن در علف زن های برقی نیروی محرکه از طریق موتور برقی تامین شده و قدرت موتور این دسته از ۱.۵ تا ۳ اسب بخار است. از محدودیت علف زن برقی می توان به امکان دسترسی به برق برای راه اندازی اشاره نمود.

داس موتوری یا علف زن چیست ؟
داس موتوری یا علف زن چیست ؟

نکات مهمی که برای خرید داس موتوری باید به آن توجه داشته باشید 

شما وقتی برای خرید دستگاه علف زن اقدام می کنید به دنبال چه محصولی هستید؟ دوست دارید دستگاه شما چه ویژگی هایی داشته باشد؟ مطمئنا برای خرید یک دستگاه با کارائی بالا و کیفیت مناسب حتما نیاز است تا نکات بسیار مهمی در این زمینه مورد توجه قرار بگیرد.

  • داشتن قدرت و توان بالا متناسب با شرایط کاری .
  • در هنگام کار، داشتن تعادل یک موضوع مهم است. چرا که اگر این دستگاه تعادل نداشته باشد به مصرف کننده آسیب جدی وارد می شود.
  • داشتن تیغه های با کیفیت و برش عالی
  • داشتن آلودگی کمتر و سازگاری بیشتر با محیط
  • داشتن ضمانت نامه خدمات پس از فروش و گارانتی

علف زن بنزینی هیوندای مدل HP3651B

چه عواملی در انتخاب یک داس موتوری مناسب تاثیر دارد؟

علت ها و عوامل زیادی در خرید و انتخاب داس های علف زنی تاثیر گذار است. یکی از این عوامل را می توان تاثیرات فناوری بر سرعت نام برد. در این قسمت به نکات مهمی در این زمینه اشاره می کنیم. تا شما هم یک انتخاب درست را تجربه کنید و هم علت خرید را بهتر درک نمایید.

  • بالا بردن سرعت هرز کردن، چیدن علوفه و … در کشاورزی، باغداری و … بسیار موثر است.
  • باید قبل از خرید به نوع نیاز توجه کنید. چرا که در خرید این محصول مساحت، نوع علوفه و مقدار زمان استفاده تاثیر دارد.
  • وجود درختان، باغچه ها گل و … تاثیری در نوع کار کرد این محصول ندارد. پس شما می توانید برای راحتی خود این محصول پر کاربرد را خریداری کرده و از آن استفاده نمایید.
  • نکته مهم دیگری که در مورد دستگاه علف زن بنزینی وجود دارد تنوع بالای آن است. شما به راحتی می توانید با توجه به نوع نیاز خود محصول کاربردی را خریداری کرده و از آن استفاده نمایید.

خرید انواع داس موتوری

1 دیدگاه برای “داس موتوری یا علف زن چیست ؟

  1. اشتراک‌ها: انواع تیغه علف زن و کاربرد آن - هیوندای تولز ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.