دستگاه پولیش چیست و چه کاربردی دارد ؟

دستگاه پولیش چیست

دستگاه پولیش چیست و چه کاربردی دارد ؟ پولیش یک اصطلاح است که برای طیف وسیعی از فرایندهای طراحی شده به منظور حذف یا جابجایی نقایص سطحی و افزایش براقیت سطوح مختلف به کار می‌رود. به عنوان مثال پس از ساخت، تعمیر، و رنگ برخی مصنوعات فلزی یا چوبی، می‌توان با استفاده از پولیش کاری، سطح را زیباتر و و براق‌تر کرد و جلا داد.

لازم به ذکر است که لزوم استفاده از پولیش و انجام پولیش کاری، تنها افزایش جذابیت و زیبایی ظاهری نیست. بلکه دلایل مهم‌تری وجود دارد که در ادامه توضیح خواهیم داد.

محافظت از پوشش و رنگ موجود روی سطوح مختلف، برای افزایش دوام رنگ بسیار مهم است. با پولیش و رفع نقایص موجود در رنگ، می‌‌توان به این هدف نزدیک‌تر شد و دوام رنگ را بالا برد.

برای روشن‌تر شدن مطلب کافی است بدانید نمی‌توان صرفا با نقاشی و رنگ زدن، تمام نقص‌های سطح را اصلاح کرد. زیرا باید توجه داشت که عمق نقص در ارتباط با سیستم رنگ بسیار مهم است. اگر نقص به عمق رنگ یا پوشش سطح نفوذ کرده باشد، لازم است حتما به کمک پولیش آن‌ها را برطرف نمود.

دستگاه پولیش چیست
دستگاه پولیش چیست

نقایص موجود در سطح به علل مختلفی ممکن است ایجاد شوند و علاوه بر اینکه از جذابیت و تمیزی کار بکاهند، زمینه‌ای برای تخریب رنگ و در پس از آن آسیب رسیدن به سطح زیر آن شوند. مثلا ممکن به هر دلیلی قطرات آب سخت بر روی سطوح رنگ‌شده ریخته شده و سپس به طور طبیعی خشک شوند و ایجاد لکه کنند. این لکه‌ها خود شامل کربنات کلسیم یا اصطلاحا همان ذرات آهک وسایر نمک های تبخیری هستند. در موارد شدید، این رسوب ها می توانند سبب از بین رفتن و فرسایش شیمیایی لایه رنگ بالایی خود شوند که به آن اچ شدن( اچینگ) می‌گویند.

بنابراین چنین نقایص و لک‌های در سطوح رنگ شده باید هر چه سریع‌تر برداشته شوند تا خطر بروز اچینگ و تخریب رنگ و پوشش موجود روی سطح کاهش یابد. می‌دانیم که رنگ و پوشش سطوح مختلف علاوه بر زیباتر کردن، نقش محافظت از سطح را نیز به عهده دارند. بنابراین باید از تخریب آن‌ها جلوگیری شود.

دستگاه پولیش چیست و چه کاربردی دارد ؟
دستگاه پولیش چیست و چه کاربردی دارد ؟

برای انتخاب یک پد پولیش مناسب باید به موارد زیر دقت کرد:

نصب آسانی داشته باشد و به راحتی تعویض شود.
برای کاربری راحت و دوام بالاتر، دقت کنید صفحه چسبی مقاوم و مستحکمی داشته باشد.
تراکم بالایی داشته باشد تا در وقت و هزینه شما صرفه‌جویی شود.
برای انتخاب یک پد پولیش بادوام، حتما به استحکام بافت آن توجه کنید.
بالانس بودن صفحه سبب افزایش کیفیت و دقت عملیات پولیش‌کاری شود.
پد، دیواره دار باشد تا بتوان لبه‌ها و گوشه‌ها را به راحتی پولیش کرد.
نقص‌های رنگ سطوح، از جمله اثرات به جا مانده حین عملیات رنگ زدن را حذف کنید.
سطوح رنگ شده مصنوعات چوبی در نجاری‌ها را جلا داد و براق کنید.
سطوح ساخته یا تعمیر شده‌ی فلزی را به‌صورت آینه‌ای صیقل داده و براق کنید.
بدنه اتومبیل خود را براق کنید و نقایص احتمالی ایجادشده در رنگ بدنه را حذف کنید.

خرید دستگاه پولیش هیوندای 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.