کارتن دوز چیست ؟ و چه کاربردی دارد ؟

کارتن دوز دستی

کارتن دوز چیست ؟

یکی از اصلی ترین نیاز ها برای داشتن بسته‌بندی قابل اطمینان، استفاده از کارتن‌هایی استاندارد و محکم می باشد. اصول اولیه تهیه کارتن باکیفیت نیز استفاده از تجهیزات مناسب برای محکم کردن کارتن می باشد.

از جمله ابزاری که در سال‌های اخیر توانسته مورد توجه تولیدکنندگان انواع کارتن به جهت بسته بندی قرار گیرد ، ابزار کارتن‌دوز است. زیرا به  کمک این ابزار می‌توان قسمت‌های مورد نیاز کارتن مثل کف کارتن ، کناره‌ها و درب کارتن را به صورت کاملا محکم به یکدیگر  متصل نمود.

اگر فکر می کنید که این وسیله برای شما نیز مفید است پس تا انتهای این مقاله با هیوندای تولز ایران همراه شوید .

کارتون دوز چیست :

استفاده کردن از کارتن‌دوز روشی مطمئن برای محکم کردن درزهای کارتن به جهت می باشد. دقت داشته باشید که که در بسته‌بندی خوب و اصولی علاوه بر ظاهر کارتن ، محکم بودن کارتن نیز جهت جلوگیری از وارد شدن آسیب به کالاها از اهمیت خیلی بالایی دارد .

تشخیص منگنه مناسب با توجه به کاربرد آن بسیار مهممی باشد . به این منظور شما باید با سه مشخصه منگنه آشنایی داشته باشید که این سه مشخصه شامل عرض یا تاج منگنه، طول پایه منگنه و قطر پایه منگنه بوده و استحکام اتصال منگنه با این سه مشخصه تعریف می‌شود.

به عنوان مثال به هر اندازه که تاج عریض‌تر و قطر پایه ضخیم‌تر باشد، اتصال محکم‌تری خواهید داشت . ضخامت سوزن دستگاه کارتن‌دوز بر حسب جنس کارتن و قطر دستگاه کارتن دوز با سه ضخامت نازک، متوسط و ضخیم قابل استفاده بوده و منگنه بر حسب نوع و جنس محصولی که می‌دوزد، معمولاً از جنس آلومینیوم، مس، برنج، پلاستیک و … است.

کاربرد ابزار کارتن‌دوز

دستگاه کارتن دوز با هدف بسته‌بندی کالاها مورد استفاده قرار می‌گیرد. به این صورت که از این دستگاه برای وصل کردن بدنه کارتن‌ها به یکدیگر استفاده می‌شود. در اغلب موارد از این دستگاه برای بستن درب کارتن، گرفتن درزهای کارتن، محکم کردن کف و بدنه کارتن‌ها کمک می‌گیرند. برای درک بهتر می‌توان گفت که دستگاه منگنه زنی جایگزین بسیار بهتر و مطمئن‌تری به جای لب چسب است

انواع دستگاه کارتن‌دوز

کارتن‌دوز بادی

یکی دیگر از انواع دستگاه کارتن دوز نوع بادی آن است. در مکانیزم ساخت این دستگاه از قدرت پنوماتیک یا همان باد استفاده شده است. به این شکل که دستگاه مجهز به مخزن و کمپرسور هوا می‌باشد.

کارتن دوز چیست
کارتن دوز چیست

در نتیجه عملیات منگنه زنی با سرعت و فشار بسیار بالایی انجام خواهد شد. کسانی که قصد دارند از دستگاه کارتن دوزی در حوزه‌ای کاملا حرفه‌ای کمک بگیرند خرید این دستگاه را پیشنهاد می‌دهیم.پرکاربرد ترین دستگاه کارتن دوز ، کارتن دوز بادی است .یکی از بهترین کارتن دوزهای بادی موجود در بازار کارتن دوز بادی هیوندا می باشد.

دستگاه کارتن‌دوز دستی

دستگاه کارتن دوز دستی این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند تا بتوانند هر دو طرف کارتن خود را منگنه‌کاری کنند. همان طور که از نام آن می‌توان متوجه شد این دستگاه به صورت دستی طراحی شده، کاربران می‌توانند به کمک یک دسته اهرمی مراحل کارتن‌دوزی را انجام دهند. بنابراین کار با کارتن دوز دستی نیاز به اپراتور داشته و برای این منظور اپراتور باید مهارت و سرعت کافی را به دست آورده باشد.

کارتن دوز چیست
کارتن دوز چیست

به دلیل دستی بودن مراحل منگنه زنی استفاده از این دستگاه برای کارهایی با حجم بالا و کارهایی که به سرعت بالایی نیاز دارند توصیه نمی‌شود. اما اگر به دنبال دستگاهی با قیمت مناسب برای کارهای سبک کارتن دوزی هستید بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. کارتن دوز دستی هیوندا یکی از بهترین پیشنهادها می باشد.

دستگاه کارتن‌دوز برقی

مورد دیگر از انواع دستگاه کارتن دوز با نام کارتن دوز برقی در بازار وجود دارد. این دستگاه به کمک نیروی برق کار می‌کند. بنابراین استفاده از این دستگاه نیاز به نیروی دستی اپراتور نداشته و کاربران می‌توانند بدون خستگی در مدت زمان کم تعداد بالایی از کارتن‌ها را منگنه‌زنی کنند.

بسیاری از کاربران وجود کابل و نیاز به پریز برق در حین کار را عیب این دستگاه دانسته، دستگاه‌های دستی یا بادی را بسته به شرایط کاری خود ترجیح می‌دهند. البته برای فراهم کردن این خواسته کاربران، امروزه شاهد روی کار آمدن دستگاه منگنه زنی شارژی و پدالی در بازار هستیم. در این دو مورد از انرژی ذخیره شده در باتری که توسط نیروی برق شارژ می‌شود، بهره می‌گیرند.

 

1 دیدگاه برای “کارتن دوز چیست ؟ و چه کاربردی دارد ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.