خرید استخر توکار

خرید-استخر-توکار

خرید استخر توکار

به طور کلی استخر توکار نوعی استخر است که به صورت دائمی در داخل زمین ساخته می‌شود و قسمت بالایی آن همسطح با چمن است. این نوع استخرها یک نوع طراحی ماندگار هستند که جلوه زیبایی به خانه، ویلا و یا باغ شما می‌ بخشند. بدیهی است که هنگام انتخاب و خرید استخرهای توکار باید جنس ماده ای که استخر از آن ساخته می شود را در نظر بگیرید.‌ اغلب استخرهای توکار از چند نوع ماده اصلی از جمله مخلوط بتن، فایبرگلاس و وینیل ساخته می شوند. هر نوع ماده دارای مزایا و معایبی است که قبل از انتخاب استخر باید در نظر بگیرید. هنگامی که به دنبال ساخت یک استخر توکار هستید، ممکن است در مورد چارچوب زمانی ساخت آنها کنجکاو باشید.

آگاهی کامل از مدت زمان ساخت و نصب استخری که قصد دارید برای محل اقامت خود تهیه کنید به شما کمک می کند که تعیین نمایید کدام یک از گزینه ها برای شما مطلوب تر است. مدت زمان دقیق نصب استخر به عواملی بسیاری از جمله اندازه استخر، تعداد کارگرانی که کار ساخت و‌ نصب استخر را انجام می دهند و تجربه آنها و عوامل آب و هوایی هنگام نصب استخر بستگی دارد.

مقالات مرتبط :

خرید استخر فایبرگلاس

استخر پیش ساخته فایبرگلاس در شیراز

انواع استخر پیش ساخته

قیمت استخر پیش ساخته فایبرگلاس

خرید استخر پیش ساخته

 

نکات مهم به هنگام خرید استخر توکار

بدیهی است که خرید یک استخر توکار یک تصمیم مهم است و نیاز به تحقیق و بررسی زیادی دارد. اغلب استخرهای توکار هزینه های زیاد دارند و می توانند هم زیبایی فضای بیرون و هم ارزش خانه شما را تحت تأثیر خود قرار دهند. بنابراین خرید یک استخر توکار یکی از مهمترین تصمیماتی است که هرگز نباید آن را ساده بگیرید.

بدین ترتیب قبل از خرید و انتخاب بهترین نوع استخر توکار تحقیقات بسیاری باید انجام دهید و بهترین تصمیم را اتخاذ کنید تا سرمایه خود را بیهوده هدر ندهید.

در صورتی که بدون بررسی و ارزیابی های لازم  وارد عمل شوید‌ و از سر ناآگاهی یک استخر توکار را انتخاب کنید که مناسب مکان شما نباشد، ممکن است ناچار شوید بیش از آنچه که باید وقت خود را صرف لذت بردن از استخر خود کنید به تعمیر و نگهداری آن مشغول شوید.

بنابراین واضح است که انجام تحقیقات می تواند به شما کمک کند تا در مورد نوع استخری که خریداری می کنید و ویژگی های آن تصمیمات آگاهانه ای اتخاذ کنید.

به طور کلی نکاتی که باید قبل از خرید استخر توکار در نظر بگیرید عبارتند از:

  • تصمیم در مورد نوع استخر
  • در نظر گرفتن هزینه های انواع مختلف استخر (از جمله هزینه های پنهان)
  • چارچوب زمانی و فرآیند ساخت و ساز استخر
  • اندازه، شکل و طرح استخر
  • محوطه سازی
  • پیدا کردن یک پیمانکار خوب ‌و خبره در زمینه ساخت استخر
خرید-استخر-توکار-در-شیراز
خرید-استخر-توکار-در-شیراز

خرید استخر توکار

بهترین نوع استخر توکار

واضح است که بهترین نوع استخرهای توکار، استخرهای فایبرگلاس هستند. استخرهای فایبرگلاس آن دسته از استخرهایی می باشند که با استفاده از رزین و فایبرگلاس طراحی و‌ ساخته می شوند. از مهمترین ویژگی این قبیل استخرها این است که به صورت یک قطعه ساخته می شوند و این یک تکه بودن استخر باعث می شود استخر شما هرگز دچار نشتی نشود.

یکی دیگر از مهمترین ویژگی های استخرهای فایبرگلاس این است که در ساخت آنها از باکیفیت ترین رنگ ها (ژل کت)، الیاف شیشه و رزین استفاده می شود. استفاده از مرغوب ترین مواد در ساخت استخرهای فایبرگلاس باعث می شود که استخر سالیان طولانی دوام داشته باشد.

فرآیند نصب استخرهای فایبرگلاس مشابه استخرهای پیش ساخته بتنی است. بدین معنا که ابتدا استخر در کارگاه یا کارخانه طراحی و ساخته می شود و پس از ساخته شدن، به منظور محافظت در برابر آسیب آن را بسته بندی بسته بندی می کنند و به محل اقامت شما ارسال می نمایند. به طور کلی، نصب استخرهای فایبرگلاس بسیار راحت و آسان است و معمولاً بیش از ۲ تا ۳ هفته طول نمی‌ کشد.

از دیگر ویژگی های استخرهای فایبرگلاس می توان به پوشش ژله ای و فاقد تخلخل آنها اشاره کرد. سطح یک استخر فایبرگلاس‌ که از ژل کت پوشیده شده است تقریباً غیر متخلخل می باشد. در حالی که سطح یک استخر بتنی بسیار ناهموار و متخلخل است. این حفره ها و منافذ ناهموار در استخرهای بتنی به جلبک ها مکانی برای مخفی شدن و خانه نشینی می دهد و مالکان این قبیل‌ استخرها را با مشکلات بسیاری مواجه می کنند. علاوه بر این، برای از بین بردن جلبک ها باید از مواد شیمیایی بیشتری در استخر خود استفاده کنید که استفاده بیش از حد از مواد شیمیایی مشکلات جانبی دیگری برایتان در پی خواهد داشت.

استخرهای بتنی همچنین به دوزهای منظم اسید موریاتیک برای کاهش PH آب نیاز دارند. این امر به این دلیل است که بتن پایه قلیایی دارد و به طور مداوم PH آب استخر را افزایش می دهد. از طرف دیگر استخرهای فایبرگلاس بی اثر هستند و به هیچ وجه بر خواص شیمیایی آب تأثیر نمی گذارند. به این دلایل، دارندگان استخرهای فایبرگلاس معمولاً ۷۵ درصد زمان و هزینه کمتری را برای نگهداری استخرهای خود صرف می کنند. این بدان معناست که هر فردی که یک استخر فایبرگلاس دارد، زمان بیشتری را در استخر و زمان کمتری را برای نگهداری آن صرف می کند.

 

مزایای استخرهای فایبرگلاس در مقایسه با دیگر استخرهای توکار

یکی از مهمترین مزایای استخرهای توکار فایبرگلاس این است که این نوع استخرها به ندرت نیاز به روکش مجدد دارند. همانطور که اشاره کردیم در ساخت روکش این استخرها از بهترین و مرغوب ترین رنگ ها که به ژل کت شهرت دارند، استفاده می شود. بنابراین استخر فایبرگلاس می تواند تمام طول عمر خود را بدون نیاز به تعویض یا روکش مجدد دوام بیاورد. با این حال، این ویژگی برای کلیه استخرهای توکار فایبرگلاس صدق نمی کند، اما می توان گفت در ساخت اغلب استخرهای فایبرگلاس از این روکش استفاده می شود، بنابراین به هنگام خرید استخر فایبرگلاس توکار خود باید به این نکته توجه کنید و جنس روکش آن را حتما بررسی نمایید.

گاهی اوقات ممکن است نیاز باشد که پوشش استخر خود را تعویض نمایید، اما باید خاطر نشان کرد که تعویض روکش استخر اغلب پس از سال‌ها استفاده لذت‌ بخش از آن مورد نیاز است. استخرهای فایبرگلاس را با استخرهایی مقایسه کنید که دارای آسترهای وینیل هستند، که به طور متوسط ​​هر ۵ تا ۹ سال یکبار نیاز به تعویض دارند، همچنین استخرهای بتنی که ممکن است هر ۱۰ سال یا بیشتر نیاز به بازسازی کامل داشته باشند.

در صورتی که استخر فایبرگلاس شما به خوبی نگهداری شود، ممکن است هرگز نیازی به تعویض روکش آن نداشته باشید.

با این حال، چنانچه زمانی نیاز به تعویض سطح استخر فایبرگلاس خود پیدا کردید، می‌ توانید این کار را با محصولی مانند ecoFINISH که یک پوشش پودری پلی اتیلن بادوام با طیف وسیعی از رنگ‌ ها و بافت‌ های متعدد است، انجام دهید.

خرید-استخر-توکار-هیوندای
خرید-استخر-توکار-هیوندای

استخرهای فایبرگلاس در برابر هجوم جلبک ها مقاوم هستند

همانطور که می دانید جلبک ها می توانند مناظر نامطلوبی در استخر شما به وجود آورند و بدترین نکته این است که برای رهایی استخر خود از وجود جلبک ها، ناگزیر خواهید بود از مواد شیمیایی مضری استفاده کنید که ممکن است به بدن شما آسیب برسانند. همچنین ممکن است ناگزیر شوید برای از بین بردن جلبک ها از پمپ و فیلتر استخر خود بیش از حد استفاده ‌کنید که این امر خود باعث استهلاک بیشتر آنها می شود و باید هزینه بیشتری را برای تعمیر یا تعویض آنها بپردازید.‌

اما خبر خوب در مورد استخرهای فایبرگلاس توکار این است که سطح این نوع استخرها کاملا فاقد تخلخل است. این ویژگی باعث می شود که از چسبیدن جلبک ها به دیواره های استخر جلوگیری شود. به شرط آنکه به طور منظم از استخر خود نگهداری کنید.

سایر انواع استخرهای داخلی به دلیل تخلخل سطح، امکان رشد جلبک های بیشتری را در آنها فراهم می کنند. به همین دلیل است که باید مرتباً سطح استخر خود را با برس فولادی بشویید.

 

استخرهای فایبرگلاس هزینه کمتری در طول عمر خود به شما تحمیل می کنند

از دیگر مزایای های بارز استخرهای فایبرگلاس این است که به هزینه کمتری برای نگهداری آنها نیاز دارید. به طور کلی کارهایی که برای محافظت از استخر خود نظیر اسید شویی، باز کردن لایه، تعمیر و جایگزینی آستر در طول عمر استخر باید انجام دهید برای شما هزینه در پی دارد. از آنجایی که یک استخر فایبر گلاس به این نوع مراقبت ها نیاز ندارد، و به علت اینکه هزینه های نگهداری مداوم شما به طور کلی کمتر خواهد شد، اغلب می توانید هزاران ریال در طول سال ها صرفه جویی کنید، زیرا این استخرها در مقایسه با انواع دیگر استخرها به این مراقبت ها که هزینه های بسیاری در پی دارند نیاز ندارند.

خرید-استخر-توکار
خرید-استخر-توکار

سخن پایانی

همانطور که در این مقاله توضیح دادیم استخرهای فایبرگلاس بهترین انتخاب برای ساخت یک استخر توکار هستند. این استخرها در مقایسه با سایر استخرها مزایای بیشماری دارند که برخی ازآنها را ذکر کردیم.

تا آنجا که به هزینه مربوط می شود، استخرهای فایبرگلاس معمولاً براساس اندازه و ویژگی هایی که انتخاب می کنید قیمت های متفاوتی دارند. از بین کلیه استخرها، استخرهای فایبرگلاس اغلب می توانند بیشترین هزینه را داشته باشند، اما هزینه های کم نگهداری و طول عمر بالای آنها در مقایسه با استخرهای پیش ساخته بتنی، آنها را به گزینه های بهتری برای انتخاب تبدیل کرده است.

در این مقاله بهترین انتخاب و خرید استخرهای  توکار را معرفی کردیم. در صورت هرگونه سوال در مورد استخرهای پیش ساخته با ما تماس بگیرید.‌

 

این نوشته در بلاگ ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.