خرید استخر پیش ساخته

خرید-استخر-پیش-ساخته

خرید استخر پیش ساخته

آیا به خرید یک استخر شنا فکر می کنید اما نگرانید نصب آن مدت زمان زیادی طول بکشد؟ ساخت استخرهای بتنی ممکن است ماه ها طول بکشد، اما می توانید استخری پیش ساخته ای را بسیار سریع و راحت درون زمینی در محل اقامت خود بسازید.

استخر پیش ساخته، یک استخر شنای زیرزمینی یا روی زمینی است که به طور کامل در یک کارگاه ساخته می‌ شود و سپس برای نصب به محل اقامت شما ارسال خواهد شد. این استخرها معمولاً بسیار سریعتر از استخرهایی که باید در محل ساخته شوند، نصب می‌شوند، مانند استخرهای شاتکریت و استخرهای آستر وینیل.

به طور کلی دو نوع استخرهای پیش ساخته برتر و دائمی وجود دارند، این دو گروه استخرهای پیش ساخته شامل استخرهای فایبرگلاس و استخرهای بتنی پیش ساخته هستند.

به منظور خرید و نصب مناسب ترین استخر در محل اقامت خود، ابتدا باید با انواع استخرهای پیش‌ ساخته آشنا شوید، بنابراین در این مقاله به بررسی ماهیت استخرهای پیش ساخته و مقایسه دو نوع اصلی استخرهای بتنی پیش ساخته و استخرهای پیش‌ ساخته فایبرگلاس خواهیم پرداخت. در پایان این مقاله، به طور کامل به تفاوت این دو نوع استخر پیش ساخته پی خواهید برد و قادر خواهید بود استخر پیش ساخته مناسب خود را به راحتی انتخاب کنید.‌

خرید استخر پیش ساخته

محصولات هیوندای تولز :

استخر پیش ساخته فایبرگلاس

استخر پیش ساخته فایبرگلاس اوان

انواع استخر پیش ساخته

استخر پیش ساخته فایبرگلاس در شیراز

خرید استخر فایبرگلاس

خرید استخر توکار

استخر پیش ساخته بتنی چیست؟

استخر بتنی پیش ساخته یک استخر بتنی است که با استفاده از قالب در یک کارخانه تولیدی ساخته یا “ریخته گری” می شود. به بیان ساده، ساخت استخر پیش ساخته بتنی بسیار شبیه ساختن یک کاسه سفالی یا گلدان DIY در خانه است، با این تفاوت که یک استخر پیش ساخته بتنی بسیار بزرگتر از یک‌ کاسه یا گلدان سفالی است. این استخرها پس از ریختن بتن و خشک شدن کامل، برای نصب به محل حمل می شود.

این روش ساخت استخر کاملا جدید نیست، اما برای صاحب خانه ها بسیار راحت تر است. در واقع، ساخت این سبک از استخرهای بتنی حداقل از دهه ۱۹۴۰ آغاز شده است.

خرید-استخر-اماده
خرید-استخر-اماده

چرا استخرهای پیش ساخته بتنی کوچکتر هستند؟

استخرهای پیش ساخته باید اغلب در فواصل بسیار طولانی حمل شوند، بنابراین باید تا جایی‌ که امکان دارد باید بتوان آنها را به راحتی حمل کرد. همانطور که می دانید، بتن واقعا سنگین است، به همین دلیل بیشتر استخرهای بتنی پیش ساخته بزرگتر از ۳۵ در ۱۵ فوت نیستند.

 

فرآیند نصب استخر بتنی پیش ساخته

به طور کلی، فرآیند نصب استخرهای بتنی پیش ساخته نسبتاً ساده است. استخر سازها با استفاده از یک قالب از پیش ساخته شده استخر را شکل می دهند و سپس آن را با بتن پر می کنند. هنگامی که بتن به طور کامل خشک شد، سازندگان استخر را از قالب و از بسته بندی آن خارج می کنند.

 

اشکال پیش ساخته استخر بتنی

اغلب استخرهای بتنی پیش ساخته در اشکال سنتی مربع، دایره و مستطیل هستند. با این حال، برخی از سازندگان استخر ممکن است چند طرح آزاد را نیز ارائه دهند، اما انتخاب ها محدود خواهند بود زیرا استخرهای پیش ساخته دارای محدودیت حمل و نقل هستند.

 

هزینه استخر پیش ساخته بتنی

بدیهی است که اغلب استخرهای پیش ساخته بتنی در واقع هزینه کمتری نسبت به ساخت یک استخر از ابتدا دارند و این عمدتا به دلیل اندازه کوچکتر آنها و کاهش هزینه نیروی کار است (از آنجایی که استخر از قبل ساخته شده است). بنابراین نه تنها نصب این قبیل استخرها راحت تر است، بلکه هزینه کمتری نیز برای شما در پی خواهد داشت. به علاوه، زمان نصب تنها چند روز تا حداکثر چند هفته طول می کشد و این بسیار سریعتر از روند ۳ تا ۶ ماهه ساخت استخرهای سنتی است.

با این اوصاف، همچنان می‌توانید استخر خود را در داخل زمین، بالای سطح زمین یا تا حدی بالای سطح زمین بسازید. ساخت استخر در مکان زندگی شما به این بستگی دارد که تصمیم بگیرید که طرح استخر شما چگونه باشد.

 

مزایا و معایب استخرهای پیش ساخته بتنی

استخرهای پیش ساخته بتنی دارای مزایای بسیار مشهودی در مقایسه با استخرهای سنتی هستند، اما اجازه دهید لحظه ای به هر دو روی سکه نگاه کنیم.

 

مزایای استخرهای پیش ساخته بتنی

  • زمان‌های نصب سریع‌ تر: ۲ تا ۳ هفته در مقابل ۳ تا ۶ ماه
  • نصب ساده تر: استخر از پیش ساخته شده است، بنابراین نیازی نیست ماشین آلات و تجهیزات با صدای بلند و گوش خراش را تحمل کنید.
  • قیمت های ارزان تر: اندازه جمع و جور، هزینه حمل و نقل کمتر و نیروی کار کمتر به معنای هزینه کمتر برای شما است.

 

معایب استخرهای پیش ساخته بتنی

  • اندازه محدود: طول استخرهای پیش ساخته نمی تواند بیش از ۳۵ فوت باشد.
  • تعمیر و نگهداری بیشتر: استخرهای بتنی به دلیل سطوح متخلخل و بسیار جاذب، بیشتر به نگهداری نیاز دارند. این باعث می شود آنها بیشتر مستعد تجمع آلودگی و هجوم جلبک ها شوند.
  • هزینه های طول عمر بالاتر: استخرهای بتنی هر چند سال یکبار نیاز به گچ کاری مجدد دارند و به دلیل جذب مواد شیمیایی استخر (به دلیل متخلخل بودن) و بالا بودن هزینه های نگهداری شهرت دارند.
خرید-استخر-پیش-ساخته
خرید-استخر-پیش-ساخته

استخرهای پیش ساخته فایبرگلاس

استخرهای پیش ساخته بتنی و استخرهای پیش ساخته فایبر گلاس هر دو به دلایل مشابه گزینه های بسیار خوبی هستند. در این بخش از مقاله چکیده ای کوتاهش از کلیه آنچه که باید در مورد استخرهای فایبرگلاس بدانید را شرح‌ خواهیم داد.‌

استخرهای فایبرگلاس، استخرهای پیش ساخته ای هستند که در کارخانه با استفاده از ترکیبی از قالب، فایبرگلاس و رزین های مخصوص تولید می شوند. از آنجایی که استخرهای فایبرگلاس دارای مواد بسیار انعطاف‌ پذیر هستند، پوسته  بادوام‌ تر، مستحکم تر و مقاوم‌ تری در برابر ترک دارند. به ویژه از آنجایی که یک پوشش ژله ای غیر متخلخل از سطوح آن محافظت می کند، تمیز کردن استخر فوق العاده آسان تر است. این پوشش ژله ای که باعث افزایش طول عمر استخر می‌ شود، از هجوم جلبک ها به استخر نیز جلوگیری می کند.

فرآیند نصب استخرهای فایبرگلاس مشابه استخرهای پیش ساخته بتنی است که در آن استخر تولید شده در کارخانه پس از بسته بندی  به محل اقامت شما ارسال می شود. به همین دلیل، نصب استخرهای فایبرگلاس معمولاً بیش از ۲ تا ۳ هفته طول نمی‌ کشد.

تا آنجا که به هزینه مربوط می شود، استخرهای فایبرگلاس معمولاً براساس اندازه و ویژگی هایی که انتخاب می کنید قیمت های متفاوتی دارند. از بین کلیه استخرها، استخرهای فایبرگلاس اغلب می توانند بیشترین هزینه را داشته باشند، اما هزینه های کم نگهداری و طول عمر بالای آنها در مقایسه با استخرهای پیش ساخته بتنی، آنها را به گزینه های بهتری برای انتخاب تبدیل کرده است.

استخرهای فایبرگلاس به راحتی می توانند بیش از ۳۰ سال دوام داشته باشند. با این وجود، این نوع استخرها نیاز به تعمیر و نگهداری نیز دارند. در حالی که آنها نیازی به گچ کاری یا پوشش مجدد ندارند، اما هر ۱۵ سال یکبار نیاز به تعویض پوشش ژله ای خود دارند. خوشبختانه، در مقایسه با نگهداری مورد نیاز استخرهای بتنی و وینیل، هزینه نگهداری استخرهای فایبرگلاس بسیار ارزان تر است‌ و به همین دلیل، نگهداری یک استخر فایبر گلاس برای چندین دهه بسیار آسان است.

همانطور که گفتیم استخرهای فایبرگلاس کمترین هزینه میزان نگهداری را دارند. از میان انواع استخرهای شنا، استخرهای فایبرگلاس به کمترین میزان نگهداری نیاز دارند و این اختلاف در مقایسه با استخرهای بتنی بسیار چشمگیر است و کلیه اینها به علت پوشش ژل ضد آب روی سطح تمام استخرهای فایبرگلاس است. این پوشش یک لایه غیر متخلخل به وجود می آورند که تقریباً جذب آب یا مواد شیمیایی را غیرممکن می کند که در اغلب استخرهای بتنی و وینیل یک‌ مشکل رایج است.

علاوه بر این، پوشش ژله ای به عنوان یک سپر در برابر جلبک های استخر و زباله های میکرو عمل می کند. از آنجایی که استخرهای فایبرگلاس عمدتاً بدون تخلخل هستند، در برابر آلاینده‌ هایی مانند جلبک که به دیوارها می چسبیده و پخش می شوند، مقاوم ترند.

برای نگهداری استخرهای فایبر گلاس، لازم نیست مانند استخرهای بتنی یا وینیل، آنها را تمیز و پوسته گیری نمایند یا مواد شیمیایی به آنها اضافه کنید.

در صورتی که طول عمر و هزینه‌ های کمتر نگهداری برای شما مهمتر است، استخرهای فایبرگلاس برای شما مناسب‌ تر به نظر می رسند، زیرا استخرهای بتنی هزینه های بیشتری برای نگهداری سطح استخر (کاشی، سنگریزه و غیره) در پی دارند. علاوه براین استخرهای فایبرگلاس در اشکال و سبک های بیشتری در دسترس قرار دارند.

استخرهای فایبرگلاس از ۶ لایه مختلف تشکیل شده اند. قبلا چند بار به لایه ژله ای استخرهای فایبرگلاس اشاره کردیم، این لایه قطعاً یکی از برجسته‌ ترین لایه‌های استخرهای فایبرگلاس است، اما این استخرها حداقل ۵ لایه دیگر در پشت خود دارد. هر یک از لایه استخرهای فایبرگلاس از مواد متفاوتی ساخته شده اند که با لایه های دیگر ترکیب می شود و پوسته استخر را تشکیل می دهد.

مقاله مرتبط :

قیمت استخر پیش ساخته فایبرگلاس

سخن پایانی

همانطور که بیان کردیم، ساخت استخر بتنی ممکن است چند ماه طول بکشد، اما می توانید به راحتی استخری پیش ساخته ای را بسیار سریع و راحت درون زمین محل اقامت خود نصب کنید.‌

در این مقاله انواع استخرهای پیش ساخته و مزایا و‌ معایب آن نظیر استخرهای پیش ساخته بتنی و استخرهای پیش ساخته فایبرگلاس را شرح دادیم. در صورت هرگونه سوال در مورد استخرهای پیش ساخته با ما تماس بگیرید.‌

برای ثبت سفارش و خرید استخر پیش ساخته فایبرگلاس و مشاوره و استعلام قیمت، می توانید با کارشناسان فروش ما با یک تماس تلفنی ارتباط برقرار کرده و از مشاوره رایگان بهره مند شوید . فروشگاه اینترنتی هیوندای تولز  جهت رفاه حال مشتریان عزیز کلیه سفارش های ثبت شده در وب سایت را به سراسر کشور ارسال می نماید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.