راهنمای خرید اره پروفیل بر

راهنمای خرید اره پروفیل بر

راهنمای خرید اره پروفیل بر

راهنمای خرید اره پروفیل بر

امروز در این مقاله میپردازیم به راهنمای خرید خرید اره پروفیل بر ، شما برای خرید اره پروفیل بر هیوندای میتوانید از نمایندگی ابزارالات هیوندای یک خرید معتبر همراه با گارانتر را تجربه کنید .

این دستگاه به علت داشتن دقت بالا در صنایع ساختمانی و خودروسازی نیز کاربرد فراوانی دارد. شما به وسیله پروفیل‌بر می توانید پروفیل را در زاویه‌های دلخواه با دقت بسیار زیاد برش دهید. از مهمترین ویژگی‌ این محصول می‌توان به امنیت بسیار بالای شما حین کار نام برد. شما با هر سطح از علم و دانش می توانید با مطالعه دفترچه راهنما با این محصول به درستی با آن کار کنید. قبل از ارائه تعریفی مشخص از دستگاه پروفیل بر شما را با پروفیل آشنا می کنیم.

اره پروفیل‌بر چیست و چه کاربردی دارد؟

اره پروفیل ‌بر یک وسیله برقی پرکاربرد است که به وسیله آن می‌توانید انواع فلزات را با زاویه و دقت بالا برش دهید. این دستگاه روی میز قرار می‌گیرد و دارای یک پایه درجه بندی شده می‌باشد. روی این صفحه یک بازوی گردان، صفحه برش و دسته قرار دارد که به وسیله آن می‌توانید انواع پروفیل و ورقه های فلزی را با کمترین خطر ممکن برای سلامتی برش دهید. این دستگاه در صنایع ساختمانی، خودروسازی و کشتی سازی مورد استفاده قرار می گیرد.

نواع اره پروفیل بر

اره پروفیل به راحتی و بدون ایجاد خستگی فلز مورد نظر شما را برش می‌دهد. استفاده از این محصول کاملا بی خطر است و هیچ آسیبی به شما وارد نمی‌کند. با تنظیم دستگاه می توانید انواع مواد سفت را به راحتی برش دهید.

اره پروفیل بر مدل Chop Metal Saw

این نوع اره پروفیل بر برای کسانی که قصد دارند برشی با کیفیت در مدت زمان کوتاه ایجاد کنند مناسب است. این ابزار بزرگ و قدرتمند دارای تیغه چند دندانه یا دیسک ساینده است که بر روی بازوی چرخشی نصب می‌شود. این بازوی چرخشی بر روی یک پایه قرار دارد و برای برش روی قطعه پایین می‌آید. این نوع محصول بهترین اره پروفیل بر برای ایجاد برش‌های دقیق، مستقیم و مورب است.

اره پروفیل بر مدل چرخشی

این نوع از اره پروفیل بر کوچک و قابل حمل است و برای برش اجسام بزرگ از تیغه آلیاژی حرارتی یا تیغه ساینده استفاده می‌کند. این دستگاه حرکت چرخشی دارد. با این حرکت چرخشی تیغه در اطراف مواد می‌چرخد و آن‌ها را برش می‌دهد. اره پروفیل بر Circular این امکان را برای کاربر فراهم می‌کند که به سرعت و بدون خستگی برش‌های بزرگی را در مواد مانند ورق آلومینیوم یا فلز ایجاد کند.

اره پروفیل رفت و برگشتی

با استفاده از این اره می‌توان مواد فلزی را بدون محدودیت برش داد. تیغه آن با استفاده از حرکات رفت و برگشتی هر ماده فلزی را در کوتاه‌ترین زمان ممکن برش می‌دهد. برای برش دادن نقاطی که دور از دسترس هستند این نوهع اره می‌تواند بهترین گزینه باشد.

اره پروفیل بر Band Metal Saw

این محصول برای برش دادن لوله‌های فلزی و اجسام بزرگ کاربرد دارد.تیغه آن به صورت افقی بوده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن قطعه مورد نظر شما را برش می‌دهد. این دستگاه‌ها قابل حمل هستند.

خرید اره پروفیل بر
خرید اره پروفیل بر

راهنمای خرید اره پروفیل بر

روش استفاده از اره پروفیل بر:

  1. قبل از اینکه بخواهید با این دستگاه کار کنید. بهتر است، موقعیت آن را بررسی کرده که به خوبی در جای خود نصب شده باشد. این دستگاه هنگام استفاده به هیچ وجه نباید تکان بخورد.
  2. همیشه با توجه به فاصله دستگاه تا پریز برق اندازه سیم آن را مشخص کنید. زیرا سیم بلند تر ممکن است به وسیله دستگاه بریده شده و خطر برق گرفتگی افزایش یابد.
  3. قبل از شروع کار با دستگاه نکات ایمنی را به درستی انجام دهید. برای مثال: می‌توانید از عینک ایمنی و لباس کار مناسب استفاده کنید. زیرا قطعات بریده شده فلز ممکن است به شما آسیب برساند.
  4. با توجه به اندازه‌های صفحه ثابت دستگاه می‌‌توانید تیغه را روی زاویه برش دلخواه‌تان تنظیم کنید.
  5. قبل از شروع کار محل برش را با ماژیک علامت گذاری کنید و به ضخامت پروفیلی که قرار است آن را برش دهید توجه داشته باشید. اگر پروفایل شما ضخیم بود، بهتر است، بعد از هر چند ثانیه برش تیغه را چند لحظه از روی پروفیل بردارید تا مقداری سرد شود.
  6. همیشه با این دستگاه پروفیل را برش دهید. از بریدن چوب آلومینیوم و سایر مواد با آن خودداری نمایید. زیرا تیغه آن کند شده و امکان شکسته شدن تیغه و صدمه دیدن شما به دور از انتظار نیست.
  7. بهتر است بعد از هر بار استفاده مقداری و دستگاه استراحت دهید. زیرا به سیم پیچ آن آسیب وارد می‌شود.
  8. همیشه بعد از اتمام کار بهتر است، تیغه روی دستگاه را تمیز کرده و آن را در محل مخصوص نگهداری کنید.

نکات مهم خرید اره پروفیل

منبع تغذیه

برای اینکه بتوانید به بهترین نحو ممکن کار خود را انجام دهید لازم است که منبع تغذیه دستگاه را بررسی کنید. سه نوع منبع برای اره پروفیل بر وجود دارد که در این قسمت آن را بررسی می‌کنیم.

بنزین

  • در این نوع اره پروفیل بر موتور نیروی خود را از بنزین می‌گیرد. به همین دلیل این دستگاه بسیار قدرتمند است.
  • به طور گسترده برای خرد کردن اجسام فلزی و برش دادن فلزات مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • این دستگاه سرعت و نیروی گشتاور بالایی دارد و اما چون موتور با بنزین کار می‌کند سر و صدای زیاد هنگام کار ایجاد می‌کند و همچنین به نگهداری زیادی احتیاج دارد.
  •  این دستگاه در مقایسه با سایر اره‌ها سنگین‌تر بوده و کار کردن با آن نیز کمی دشوار است.

اره پروفیل بر برقی

  • این نوع دستگاه با استفاده از یک منبع تغذیه برقی استاندارد نیروی مورد نظر خود را تامین می‌کند.
  • اره پروفیل بر برقی کم صدا و سبک بوده و کار کردن با آن بسیار آسان است.
  • برای انجام پروژه‌های سنگین و متوسط مناسب هستند اما نسبت به اره‌های بنزینی قدرت کمتری دارند.
  • عمر و دوام بالایی دارند اما به دلیل داشتن سیم برق باید از آن‌ها در یک منطقه محدود استفاده کنید.

باتری

  • انرژی اره از باتری قابل شارژ (بیشتر لیتیوم یون یا NiCad) تامین می‌شود.
  • این نوع اره‌های شارژی بدون سیم برای برش آلومینیوم و انجام کارهای سبک مناسب هستند.
  • این اره‌های شارژی برای انجام پروژه‌های سنگین مناسب نیستند چرا که با خالی شدن شارژ باتری دستگاه خالی می‌شود و ممکن است کار شما نیمه کاره بماند.
  • از اره های شارژی برای نقاط غیر قابل دسترس بهترین گزینه هستند.
  • نسبت به دو نوع قبلی قدرت کمتری دارند.
اره پروفیل بر هیوندای
اره پروفیل بر هیوندای

تیغه مناسب برای اره پروفیل بر

تیغه‌هایی که در اره پروفیل بر استفاده می‌شود با تیغه‌هایی که برای برش چوب و پلاستیک کاربرد دارند متفاوت است. تیغ اره پروفیل بر از کاربید و سرامیک ساخته شده است و بدون ایجاد گرما می‌تواند مواد فلزی را برش دهد در نتیجه عمر تیغه به طور قابل توجهی افزایش می‌یابد. ایغه‌های کاربید و سرامیکی می توانند فلزات را با دقت بیشتری برش دهند در نتیجه قطعه‌ای تمیز و دقیق ایجاد می‌کنند. همچنین برای خنک نگه داشتن تیغه دیگر نیازی به سیستم خنک کننده نیست.

تعداد دندانه‌های تیغه

تعداد دندانه‌های تیغه برای اره پروفیل بر به گونه‌ای طراحی می‌شود که گرما را کاهش دهد و تا حد امکان دمای اجسام فلزی و تیغه پایین نگه دارد. اکثر تیغه‌های اره پروفیل بر در هر اینچ 60 تا 100 دندانه دارند در این صورت دستگاه می‌تواند برشی دقیق، تمیز و بدون برآمدگی ایجاد کند.

اندازه تیغه اره پروفیل بر

  • اندازه تیغه اره پروفیل بر کاملا به نوع نیاز شما بستگی دارد. البته بهتر است تیغه‌های مختلفی را برای برش دادن فلزات متفاوت داشته باشید. به طور کلی، اندازه تیغه از 7 تا 14 اینچ متغیر است.
  • برای پروژه‌های کوچکتر یا خانگی، 12 اینچ یا کمتر کافی است.
  • برای پروژه‌های سنگین و صنعتی از تیغه‌های 14 اینچ یا بیشتر استفاده کنید.
  • برای انجام اکثر کارها تیغه 7 اینچ عملکرد خوبی دارد.

سرعت چرخش تیغه

برای برش اجسام فلزی به سرعت بالا احتیاجی نیست چرا که ماده فلزی سخت است و برای اینکه دقیق بریده شود سرعت چرخش تیغه باید کم باشد. سرعت چرخش تیغه بر حسب دور در دقیقه (RPM) اندازه گیری می شود. بر اساس یک قاعده کلی باید سرعت را در کمترین میزان خود حفظ کنید تا به نتایج عالی برسید.

  • برای برش اجسام نرم مثل آلومینیوم می‌توانید از سرعت 3000 تا 3500 rpm استفاده کنید.
  • برای استفاده از تیغه‌های کاربید برای برش، به دنبال ابزاری باشید که سرعت آن حداقل 1300 دور در دقیقه باشد.
  • برای برش فلز با تیغه دیسک ساینده، ابزاری را انتخاب کنید که سرعت آن حداقل 3000 دور در دقیقه باشد.

قدرت موتور

اگرچه برش فلز را می‌توان با سرعت کم انجام داد، اما موتور برای عملیات برش به قدرت بالایی نیاز دارد. بنابراین گشتاور بالایی برای برش فلز با توجه به استحکام آن مورد نیاز است. توصیه می‌کنیم موتوری انتخاب کنید که دارای 110 وات توان و حداقل 5 آمپر باشد. قبل از شروع پروژه بهتر است عملکرد موتور را با منبع تغذیه بررسی کنید. به دنبال اره پروفیل بری با موتور قوی و سرعت کم باشد.

زاویه برش

در هر پروژه به هر حال لازم است که برخی مواد را با زاویه های مشخص برش دهید بسیاری از محصولات موجود در بازار دارای زاویه سنج هستند و این امکان را برای شما فراهم می‌کنند که زاویه مناسب خود را تعیین کنید و عملیات برش را انجام دهید.

گیره

در صورتی که اره پروفیل بر مورد نظر شما دارای گیره باشد میتوانید به راحتی جسم مورد نظر خود را محکم کنید و برش را انجام دهید.

قابلیت حمل

این ویژگی‌ کاملا به محل کار و نوع نیاز شما به اره بستگی دارد. اگر در مکانی کار می‌کنید که لازم است هر روز اره را با خود ببرید خرید محصولات بی‌سیم و شارژی بهترین گزینه است. اگر در کارگاه مستقر هستید توصیه می‌کنیم از محصولات با سیم استفاده کنید چرا که قدرت بیشتری دارند و دردسر استفاده از آن‌ها کمتر است.

ابزارالات هیوندای تولز
ابزارالات هیوندای تولز

بهترین مارک اره پروفیل بر، انواع اره پروفیل بر:

اگر بخواهیم تنها یک برند رام بهترین نوع اره پروفیل بر معرفی کنیم شاید در حق سایر برندهای محبوب کمی بی انصافی کرده باشیم به همین دلیل در ادامه به شما انواع اره پروفیل ‌بر محبوب آشنا می کنیم.

  • اره پروفیل ‌بر رونیکس: این شرکت ایرانی با سابقه ۱۰ ساله محصولات خود را به سراسر جهان ارسال می‌کند و در زمینه تولید ابزار: دستی، بادی، نجاری، اندازه گیری، باغبانی و برش فعالیت می‌کند.
  • اره پروفیل ‌بر ماکیتا: یک شرکت ژاپنی که در زمینه تولید وسایل برقی فعالیت می‌کند. این شرکت خصوصی در سال ۱۹۱۵ به وسیله ماسابرو ماکیتا تاسیس و راه اندازی شد.
  • اره پروفیل ‌بر هیوندای: یک شرکت کره‌ای چند ملیتی که در ابتدا فعالیت خود را در سال ۱۹۶۷ در زمینه خودروسازی آغاز کرد. این شرکت در زمینه تولید وسایل خانگی برقی هم فعالیت می‌کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.