راهنمای خرید کمپرسور هوا

راهنمای-خرید-کمپرسور-هوا

راهنمای خرید کمپرسور هوا

همراهان هیوندای امروز در وب سایت هیوندای تولز نمایدنگی رسمی ابزارالات هیوندای در شیراز میخواهیم بپردازیم به راهنمای خرید کمپرسور هوا ، همانطور که می دانید کمپرسور هوا گروه ابزارهای بادی و پنوماتیک (نیوماتیک) با استفاده از هوای فشرده تولید حرکت مکانیکی می کنند که این حرکت به نسبت نوع کارکرد ابزار ممکن است حرکت چرخشی ، رفت و برگشت ، فشاری ، ضربه و… باشد .

کمپرسور هوا به دستگاهی که باد یا هوای فشرده را برای تامین نیروی ابزار بادی تولید می کند کمپرسور باد ، کمپرسور هوا ، پمپ باد یا پمپ هوا می گویند که همه این اسامی اشاره به دستگاه تولید هوای فشرده دارند .

کمپرسور هوا

کمپرسورهای هوا یکی از ابزارهای اصلی در بسیاری از محل های کار مانند نقاشی یا تعمیرگاه خودرو و نجاری است. البته همانطور که میدانید این ابزار در حوزه ای پزشکی و دندانپزشکی هم کاربرد داردکه باید از کمپرسور باد بی صدا استفاده شود.

راهنمای خرید کمپرسور هوا

فشار هوا

فشار هوا که در زمینه ای تخصصی به آن PSI گفته می شود ، معمولاً با پوند بر اینچ مربع یا PSI اندازه گیری می شود. این دستگاه برای داشتن عملکرد قابل قبول باید حداقل به فشار PSI 90 برسد.، اما برای نگهداری 90 PSI در این ابزار هنگام خرید ، باید دستگاهی با فشار هوای بالاتر خریداری کنید.

بسیاری از کمپرسورهای صنعتی دو مرحله ای هستند ، به این معنی که فشار هوا در مرحله اول به حدود 90 و در مرحله دوم به 175 PSI می رسد.

بیشتر کمپرسورهای کوچک و خانگی تک مرحله ای هستند و در نهایت به فشار هوا PSI 125-135 می رسند که با توجه به محدودیت های موجود در شلنگ و جفت شدن ، برای کارکرد مناسب و مطلوب لازم است.

حجم هوا

کمپرسور هوا برای شروع کار باید مقدار مشخصی هوا تولید کند. حجم هوای تولید شده توسط کمپرسور در فوت مکعب در دقیقه (CFM) تخمین زده می شود.

دانش در مورد CFM کمپرسور هوا برای تعیین نوع ابزاری که کمپرسور می تواند کار کند ضروری است. به عنوان مثال ، برای خرید کمپرسور خانگی با فشار هوا 90 تا 125 ، حجم هوا نیز باید 3-4 باشد.

منبع تغذیه دستگاه

تأمین نیروی مورد نیاز کمپرسورهای هوا معمولاً برق ، گاز و بنزین است. اگر برای منزل خود کمپرسور هوا می خرید ، بهتر است نوع برقی را انتخاب کنید. مطمئناً اگر به برق دسترسی ندارید ، بهتر است از منابع دیگر استفاده کنید.

کمپرسورهای برقی در ولتاژهای 110 تا 120 ولت کار می کنند. مدل هایی که با بیش از دو موتور کار می کنند به حدود 220-240 ولت نیاز دارند.

مدل های برقی برای استفاده در محیط داخلی  مناسب هستند ، زیرا در هنگام کار دود تولید نمی کنند. مدلهای دیزلی دارای مشخصات بهتر و قدرتمندتری هستند و برای صنایع سنگین مناسب هستند.

اسب بخار

اسب بخار در واقع قدرت کمپرسور را تعیین می کند. در نظر گرفتن قدرت کمپرسور اسب بخار (HP) روش خوبی برای خرید کمپرسور هوا مورد نیاز شماست ، اما متأسفانه به دلیل برخی از ترفندهای فروشنده های صنعت ابزار در رتبه بندی اسب بخار  فروشگاه های بزرگ برای فروش کمپرسور باد بیشتر نمیتوان به رتبه بندی اسب بخار اعتماد کرد.

کمپرسورهای صنعتی معمولاً با دقت در این زمینه ارزیابی می شوند تا ببینند کمپرسور بادی چقدر اسب بخار است تا به توان آن توجه کند.

به عنوان مثال ، یک موتور واقعی 5 اسب بخار. با مدار 24 آمپر با ولتاژ 220 ولت کار می کند، در حالی که اکثر کمپرسورهای خانگی با یک مدار معمولی 15 آمپر با 110 ولت کار می کنند ، قدرت واقعی در حدود 2 اسب بخار واقعی است. همچنین قدرت کمپرسور هوا با موتور بنزینی با موتور الکتریکی متفاوت است.

راهنمای-خرید-کمپرسور-هوا
راهنمای-خرید-کمپرسور-هوا

خرید کمپرسور هوا

روش کار کمپرسور هوا بسیار ساده است. این دستگاه ابتدا مانند یک جارو برقی در یک فشار خاص هوا را می مکد و پس از فشرده سازی هوا را با فشار بالا ارسال می کند.

آزاد شدن هوا با سرعت زیاد به خارج باعث ایجاد انرژی جنبشی می شود. این انرژی جنبشی برای استفاده در صنایع مختلف طراحی شده است و باعث تفاوت در مشخصات فنی مختلف کمپرسورهای هوا می شود.

این عمل معمولاً باعث افزایش دما می شود ، بنابراین معمولاً یک کمپرسور های باد دارای خنک کننده هستند تا دمای گاز خروجی را کاهش دهد. اهمیت این دستگاه منجر به فروش زیادی کمپرسور هوا در کشورمان در سالهای اخیر شده است.

انواع کمپرسور هوا

  1. کمپرسور هوا استوانه ای
  2. کمپرسور هوا پنکیکی
  3. کمپرسور هوا دو مخزنه
  4. کمپرسور هوا ثابت
  5. کمپرسور هوا قابل حمل
  6. کمپرسور باد فندکی
  7. کمپرسور هوا خانگی

شاید این سوال در ذهن شما به وجود آمده باشد که فرق این کمپرسورهای هوا در چیست ؟ و کدام یک از این کمپرسورها مناسب کار من می باشد ، پس در این قسمت مقاله میپردازیم به تعریف جداگانه هرکدام از این کمپرسورهای هوا .

کمپرسور هوای استوانه ای

کمپرسورهای هوا استوانه ای یکی از محبوب ترین انواع این دستگاه است. این نوع کمپرسورها ظرفیت و توان مطلوبی دارند.

کمپرسورهای استوانه ای معمولاً نیازی به روغن ندارند و به راحتی می توانید آنها را نگهداری کنید. البته باید توجه داشته باشید که این دستگاه ها سر و صدای زیادی نیز ایجاد می کنند.

کمپرسورهای هوا استوانه ای مشابه کمپرسور هوا پنکیکی هستند و اغلب در کارگاه ها استفاده می شوند.

کمپرسور هوا پنکیکی

کمپرسورهای باد پنکیکی را می توان دستگاه های کوچک و ارزان قیمت دانست. ظرفیت نسبتاً کم این کمپرسور باعث می شود تا قدرت و زمان کارکرد آن در مقایسه با سایر دستگاه ها کم باشد.

همچنین وزن آن کمتر و جمع و جورتر از سایر کمپرسورها است. علاوه بر این ، به روغن احتیاج ندارد و می توانید آن را به راحتی ذخیره کنید. کمپرسورهای پنکیکی نیز صدای نسبتاً بلندی دارند.

کمپرسور هوا دو مخزنه

همانطور که از نام این کمپرسور مشخص است ، کمپرسورهای دو مخزن ظرفیت بار بالاتری دارند.

با این دستگاه می توانید مدت طولانی تری با این کمپرسور هوا کار کنید. از کمپرسورهای دارای دو مخزن می توان برای منبع انرژی به ابزارهای بادی مانند: میخ کوب های بادی یا آچارهای بکس های بادی  استفاده کرد.

نکته ای که باید با این دستگاه به خاطر بسپارید ، وزن زیاد آن است که حرکت شما را با مشکل مواجه می کند.

کمپرسور هوا ثابت

اگر قصد دارید برای کارگاه یا تعمیرگاه با مکان ثابت کمپرسور بخرید ، کمپرسور هوا ثابت گزینه خوبی برای شماست.

این کمپرسورها دارای موتور بسیار قدرتمندی هستند. علاوه بر این ، آنها دارای اندازه و وزن زیادی هستند. بنابراین ، آنها برای مکانهای ثابت مناسب هستند و نیازی به جابجایی ندارند.

کمپرسور هوا قابل حمل

اگر داشتن کمپرسور باد جزئی جدایی ناپذیر در کار شماست و شما باید مدام از آن استفاده کنید ، کمپرسورهای قابل حمل برای شما مناسب هستند.

این دستگاه ها قدرت بالایی دارند و به راحتی قابل استفاده هستند. یکی از ویژگی های خوب کمپرسورهای قابل حمل بی صدا بودن آنهاست.

کمپرسور هوای فندکی

نوع کمپرسور هوای فندکی که برای استفاده در ماشین مناسب است، این کمپرسورها قدرت بالایی دارند و اغلب بدنه فلزی دارند. این دستگاه ها اندازه ، وزن و ولتاژ متفاوتی دارند که باید هنگام خرید به آنها توجه کنید.

کمپرسور هوا خانگی

پمپ باد کوچک خانگی جزء پرمصرف ترین انواع کمپرسور هوا می باشند که به دلیل مخزن کوچک ترو مکانیزم های سبک تر، از قابلیت حمل و نقل و جایجایی خوبی برخوردار هستند و برای مصارف خانگی مانند باد کردن لاستیک خودرو ، باد کردن استخر و اسباب بازی های بادی کودکان یا برای استفاده در مشاغلی مانند نصب کابینت ، پارکت های چوبی ، قرنیز ، دیوار پوش ، نقاشی ساختمان و دیوار نویسی و … بسیار محبوب و پرمصرف هستند. مخزن این کمپرسورها کوچک و کم حجم هستند و از حجم مخزن حدود 3 لیتر شروع شده تا حجم مخزن های 50 لیتر و بالاتر نیز وجود دارند و با توجه به نوع کاربری و موارد استفاده میتوان حجم مخزن مناسب را انتخاب و خریداری نمود.

خرید-کمپرسور-هیوندای
خرید-کمپرسور-هیوندای

کمپرسور رغنی بخریم یا بدون روغن ؟

این سوالی هست که اکثر کاربران برایشان پیش می آید که ، کمپرسور روغنی بخریم یا بدون روغن ؟ در جواب این سوال باید گفت که : کمپرسورهای روغنی از پمپ روغن استفاده می کنند و همچنین سنگین تر از مدل غیر روغنی هستند.

کمپرسورهای معمولی بدون روغن برای محیط های تمیز و در هوای سرد مناسب ترند. پس با توجه به محیطی که دارید می توانید این نوع کمپرسور را انتخاب و خریداری کنید .

مزایای کمپرسور روغنی

1- در رده کمپرسورهای کم حجم تر از 500 لیتر هزینه تعمیر و نگهداری پمپ باد پیستونی روغنی از هر نوع دیگر پایین تر و به صرفه تر است و یادگیری نکات نگهداری کمپرسور باد پیستونی بسیار آسان است.
2- در رده کمپرسورهای کم حجم تر از 2 هزار لیتر هزینه اولیه برای خرید کمپرسور باد پیستونی روغنی از هر نوع دیگر پایین تر و به صرفه تر است و به بیان دیگر قیمت کمپرسور باد پیستونی روغنی بسیار کمتر از انواع دیگر است.
3- راه اندازی کمپرسور باد پیستونی بسیار ساده تر از انواع دیگر می باشد و نیازی آموزش کار با کمپرسور برای اپراتور ندارد در صورتی که کمپرسورهای اسکرو و صنعتی نیاز به اپراتور آموزش دیده دارند.
4- تعمیر و تعویض قطعات کمپرسورهای پیستونی بسیار کم هزینه تر و راحت تر از انواع دیگر است و اجزای کمپرسور هوا در این نوع بسیار ساده تر است. و بنابر این عیب یابی کمپرسور باد نیز آسان تر و ساده تر است.
5- این نوع کمپرسورها قابیلت جابجایی خوبی دارند و در مواردی که نیاز به حمل و نقل می باشد این نوع کمپرسورها از مناسب ترین انواع کمپرسور باد می باشد.

معایب کمپرسور پیستونی روغنی

1- صدا و لرزش تولید شده از این نوع کمپرسورها زیاد بوده و در مکان های بسته با ایجاد آلودگی صوتی باعث آزار اشخاص و کارکنان می گردد ولی در کارگاه ها و فضاهای بزرگ و روباز این مسئله چندان به چشم نمی خورد.
2- به دلیل بالا بردن فشار هوا در محفظه پیستون دمای هوا نیز بالا رفته و برای مصرف برخی ابزارهای محدود ایجاد مشکل میکند
3- به دلیل وجود روغن در محفظه تولید هوای فشرده ، روغن کمپرسور باد پیستونی به باد تولید شده انتفال پیدا میکند و در مواردی این روغن ایجاد مشکل می کند. برای مثال وجود روغن در باد هنگام استفاده از پیستوله در رنگ کاری باعث اخلال می شود و کیفیت رنگ را دچار مشکل می کند. که البته این مشکل با قراردادن یک فیلتر در واحد مراقبت کاملا قابل حل می باشد.
4- فشار باد تولیدی در این نوع کمپرسورها محدود بوده و حداکثر تا 150 PSI می باشد که البته این مقدار فشار برای راه اندازی تمام ابزارهای بادی کافی و حتی بیشتر نیز می باشد و عمدتا ابزارهای بادی به حدود 90 PSI باد برای کار نیاز دارند ولی در استفاده های صنعتی که فشارهایی بالاتر از 150 PSI نیاز است این کمپرسورها توانایی تولید این مقدار فشار را ندارند.

تفاوت کمپرسور تک مرحله ای و دو مرحله ای در چیست ؟

کمپرسور باد تک مرحله ای

این کمپرسور دارای یک پیستون است. هوا به داخل استوانه مکیده می شود. سپس پیستون هوای محبوس شده را با یک ضربه به حدود 120 psi فشرده می کند و سپس هوای فشرده شده در مخزن ذخیره می شود.

کمپرسور باد دو مرحله ای

این کمپرسورها دارای دو پیستون برای تأمین فشار هوا هستند.کمپرسور هوا دو مرحله ای نیز برای استفاده طولانی مدت ایده آل است. این مدل ها معمولاً بهترین انتخاب برای کاربردهای مشاغل صنعتی هستند.

نکته مهم د انتخاب کمپرسور تک مرحله ای و دو مرحله ای :

کمپرسورهای یک مرحله ای مقرون به صرفه تر از کمپرسورهای دو مرحله ای هستند ، اما در صورت نیاز به فشار زیاد هوا کاربرد ندارند.

مخزن کمپرسور هوا

یکی از نکات راهنمای خرید کمپرسور باد که باید قبل از خرید به آن توجه کنید ، حجم مخزن است. البته این از اهمیت کمتری نسبت به عوامل قبلی برخوردار است ، زیرا مخزن کمپرسور هوا تولید نمی کند.

و فقط وظیفه ای ذخیره ای هوای دستگاه را دارد. با این حال ، مخزن بزرگتر حمل و نقل را دشوار می کند ، به خصوص برای کسانی که کمپرسور هوا را برای استفاده در منزل خریداری می کنند ، حجم مخزن بین 10 تا 30 لیتر توصیه می شود.

اگر تصمیم به خرید کمپرسور باد برای کارگاه و کارخانه های بزرگ را دارید توصیه میکنیم حجم مخزن 30 تا 50 لیتر خریداری کنید زیرا از حجم های زیاد برای مصارف صنعتی استفاده می شود.

همچنین می توانید برای خرید کمپرسور هوا با کارشناسان فروش هیوندای تولز در تماس باشید ، تا با توجه به نیازی که دارید کمپرسور هوای خودتان را خریداری کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.