راهنمای خرید اره گرد بر

راهنمای-خرید-اره-گرد-بر

راهنمای خرید اره گرد بر

اگر قصد خرید اره گرد بر را دارید حتما این مطلب را تا پایان بخوانید و بعد از برسی های انجام شده اره گرد بر مورد نظر خود را انتخاب کنید .

امروز در این مقاله میپردازیم به راهنمای خرید اره گرد بر که یکی از پر کاربردترین ابزارها در کارگاها می باشد ، ما در وب سایت هیوندای تولز ، نمایندگی ابزارالات هیوندای در شیراز اره گرد بر هیوندای را با گارانتی 12 ماه شرکت هیوندای تولز ایران به شما عزیزان ارائه می دهیم .

اره گردبر چیست؟

در صنعت نجاری مهم ترین و پرکاربردترین ابزار اره است. اره ها در اندازه های مختلفی وجود دارند که هر کدام برای کاربرد خاصی به کار می روند. انواع ماشین اره برای بریدن الوارهای چوبی و مصنوعات چوبی وجود دارد؛ انواع دستگاه اره که به صورت برقی، شارژی و پنوماتیکی (بادی) برای کاربردهای گوناگون تولید شده است. یکی از اره های پر کاربرد در صنعت نجاری، ابزار اره دیسکی (به انگلیسی: circular saw) است که به صورت دستی از آن استفاده می شود. نام درست این دستگاه اره گرد بر است ولی به اشتباه در بازار به آن اره گردبر هم گفته می شود.

در واقع اره گردبر، اره ای است به صورت یک استوانه توخالی که یک لبه آن دارای دندانه های اره است. سمت دیگر استوانه پوشیده بوده و دارای یک شفت در قسمت وسط است که بر سه نظام دریل بسته شده و برش دایره ای ایجاد می کند.

اجزای تشکیل دهنده اره گرد بر

اره گردبر دارای یک موتور آرمیچری است و تیغ اره به صورت مستقیم به شفت موتور متصل شده است. در قسمت زیر دستگاه یک صفحه تعبیه شده است که به عنوان تکیه گاه روی قطعات چوبی قرار می گیرد. اره از بین این صفحه خارج شده و عمل برش کاری را انجام می دهد. هم چنین روی دستگاه دستگیره هایی برای در دست گرفتن دستگاه تعبیه شده است. ضمنا بر روی آن یک کلید قرار داده شده که برای روشن و خاموش کردن دستگاه از آن استفاده می شود.

اره گرد بر با برندهای مختلف مانند ماکیتا، دیوالت ، هیوندای  و دیگر برندها موجود است. همچنین ما میتوانید اره گرد بر هیوندای را از نماینده رسمی ابزارالات هیوندای خریداری کنید .

خرید-اره-گرد-بر
خرید-اره-گرد-بر

انواع اره گرد بر بر اساس منبع تغذیه

اره های دیسکی به چند دسته کلی تقسیم بندی می شوند که مهمترین آنها اره گرد بر برقی ، اره گرد برشارژی ، اره گرد بر بنزینی ، اره گرد بر بادی است

اره گرد بر برقی یا اره گرد بر برقی

از پرکاربرد ترین انواع اره گرد بر اره های برقی هستند که در سایز تیغ اره های مختلف وجود دارند و مناسب با هر نوع کاری سایز اره مناسب آن وجود دارد.

به عنوان مثال برای برش صفحات MDF نیاز به استفاده از اره های با تیغ های سایز بزرگ نیست و همین قدر که اره بتواند بزرگترین ضخامت صفحات که صفحات کابینت است را برش دهد کافی است ولی برای برش چوب های با ضخامت بالا نیاز به استفاده از اره گرد بر  های با قطر تیغ اره بزرگ است مثلا برای برش الوار یا تخته های چوب با ضخامت بالا که در ساخت انواع پالت چوبی یا ساخت آلاچیق و خانه های چوبی بکار میروند بهتر است از اره دیسکی های با قطر تیغ اره بزرگ استفاده کنید.
سایزهای معمول تیغ اره های دیسکی از 127 میلیمتر تا 235 میلیمتر وجود دارند که معمول ترین این سایزها که بیشتر در بازار وجود دارند و بیشتر مورد استفاده در صنعت هستند از سایز 160 شروع شده و در سایزهای 165 میلی متر، 180 و 185 میلی متر ، 190 میلی متر ، 230 و 235 میلی متر است که در برندهای معروف سازنده اره گرد بر یا اره گرد بر مورد استفاده قرار میگیرد.

برای انتخاب اره گرد بر مناسب باید به عمق برش اره دقت کنید چون سایز تیغ اره بیان گر قطر کلی تیغ اره است ولی در هنگام کار تنها چیزی که مهم است عمق برش اره در زاویه 90 درجه و زوایای دیگر است که از 50 میلی متر تا 90 میلی متر به نسبت قطر کلی تیغ اره متغیر است و در هنگام انتخاب اره دیسکی مناسب ضخامت چوب یا صفحه چوبی مورد نظر خود را با توجه به میزان عمق برش اره تعیین نمایید. این نکته مهم را در نظر داشته باشید که عمق برش در زاویه 45 درجه به کمترین میزان خود میرسد یعنی اگر یک اره دیسکی که در حالت عمود و 90 درجه تا 85 میلی متر را برش میدهد در زاویه 45 درجه این میزان به حداکثر 58 میلی متر میرسد.

برای مثال اگر برای ساخت و ساز کابینت و دکوراسیون که از صفحات MDF استفاده میکنند میتوان از اره گرد بر های با عمق برش 55 تا استفاده کرد چون بیشترین ضخامت صفحه های قابل برش در حدود 5 سانتی متر یا 50 میلی متر است و نیازی به استفاده از اره گرد بر بزرگتر نیست ولی این صرفا عمق برش در زاویه 90 درجه است و اگر میخواهید در زاویه های غیر از 90 درجه عمق برش زیادی داشته باشید باید از اره دیسکی های بزرگ تر استفاده نمایید.

اره گرد بر های برقی در تمام موارد با برق تک فاز شهری با ولتاژ 220 ولت کار میکنند که با توان موتور های مختلفی با توجه به اندازه و سایز تیغه وجود دارند.

اره گرد بر شارژی

امروزه با پیشرفت فوق العاده تکنولوژی ساخت باتری های لیتیومی ابزار های شارژی بیش از هر زمانی مورد استفاده قرار می گیرند و از کاربری بالایی برخوردارند و به زودی در آینده بسیار نزدیک ابزارهای شارژی جای ابزارهای برقی را خواهند گرفت و به ندرت از ابزارهای برقی استفاده میشود. همین حالا نیز در بسیاری از کشورهای پیشرفته از ابزارهای شارژی به جای ابزارهای برقی استفاده می کنند.

اره گرد بر شارژی نیز به همین ترتیب جای خود را در بین ابزارهای مورد استفاده در صنایع چوب باز کرده است و در بسیاری از کارگاه های ساخت و خدمات دکوراسیون و کابینت مورد استفاده قرار میگیرند و به دلیل شارژی بودن و قابل حمل بودن اره دیسکی شارژی در هنگام نصب کابینت و دکوراسیون های خانگی یا دکور نمایشگاه ها بسیار کاربردی بوده و از انعطاف بسیاری برخوردار است و براحتی میتوان از آن در هر جایی استفاده کرد بدون نیاز به برق شهری و بدون نیاز به توجه و مراقبت از سیم برق دستگاه در هنگام کار اره دیسکی.

اره گرد بر های شارژی با توجه به کیفیت ساخت آنها و یا برند و کشور سازنده میتوانند از اره گرد بر های برقی نیز پرقدرت تر باشند و با توجه به شارژی بودن آنها و عدم نیاز به برق از انعطاف بسیار زیادی نیز برخوردارند.

اره دیسکی بنزینی

در مکان هایی مانند کارخانه های چوب بری یا مزارع تولید چوب یا جنگل ها که کار چوب بری انجام میدهند علاوه بر استفاده از اره های زنجیری بنزینی و اره های موتوری در بعضی مواقع نیاز به اره دیسکی برای برش های دقیق و تمیز دارند که توسط آن الوارهای تمیز و دقیق تولید کنند به همین خاطر به دلیل عدم وجود برق در این مکان ها چه برای شارژ کردن باتری ها و چه برای اتصال اره به برق نیاز به استفاده از ابزارهای است که با انرژی سوخت های فسیلی مانند بنزین راه اندازی شوند.
اره دیسکی های بنزینی غالبا با تیغ اره های با سایز بزرگ ساخته و طراحی میشوند و برای استفاده های معمول در کارهای نجاری و دکوراسیون مناسب نیستند

اره گرد بر بادی

نوع دیگر اره دیسکی، اره دیسکی بادی یا پنوماتیک است که به وسیله باد کار کرده و بیشتر برای مواقع خاص یا کارگاه های بزرگ استفاده می شود.

نمایندگی-ابزارالات-هیوندای-شیراز
نمایندگی-ابزارالات-هیوندای-شیراز

در خرید اره گرد بر باید به این مشخصات توجه کنید

مهمترین نکات که در خرید اره گرد بر و سایر اره ها باید به آن ها توجه کنید شامل : ۱-عمق و زاویه برش ۲- قطر تیغه ۳-قدرت ۴-سرعت دور بردقیقه ۵-وزن هستند.

جنس تیغه اره گرد بر را با دقت بررسی کنید

تیغه های اره گرد بر دارای مدل ها و قیمت های متفاوتی در سراسر دنیا می باشد.معمولا تیغه های اره های گران قیمت دارای ویژگی هایی همچون طول عمر بیشتر می باشد که در این صورت عملکرد تیغه ها افزایش میابد.اما در مقابل تیغه های ارزان قیمت میتواند درابعادی بسیار بد باشند به عنوان مثال اگر شما درکاری به سرعت بیشتری نیاز دارید تیغه های ارزان قیمت اره گرد بر برای شما بسیار کسل کننده می باشد.علاوه بر این ،این نوع تیغه ها تا حدودی به صورت ناهموارعملیات برش را انجام می دهد.عواملی همچون سرعت و کیفیت را در کار در نظر داشته باشید.برخلاف بسیاری از صنایع دیگر صنعت ابزار یراق،بدین گونه است که تفاوت قیمت می تواند بسیار تاثیرگذار باشد.در این صنعت همواره جنسی که گران قیمت است ممکن است که برای شما و کارشما بسیار گران تمام شود.

در خرید اره گرد بر ابعاد تیغه ها اهمیت دارد

تیغه های اره های گرد بر بر شامل سه نوع بعد می باشد.فقط این را بررسی کنید که چه محیطی را می خواهید برش دهید و نیاز به کدام ابعاد می باشد.ابعاد تیغه های گرد بر بر دارای سایزهای ۱تا۲/۱، ۴/۱ تا ۷ ، ۱۰و۱۲ اینچ می باشد.فقط قبل از خرید فراموش نکنید که کتابچه راهنمای تیغه خود را مطالعه نمایید.چون معمولا در کتابچه های راهنما کاربرد تیغه ها ذکر شده است مثلا اعلام شده که این تیغه برای کدام محیط مناسب است.

برای خرید تیغه ها باید به عواملی از جمله ضخامت محیط،گستردگی محیط و… دقت لازم را داشته باشید.

انواع تیغه اره گرد بر

مدل های مختلف تیغه اره از لحاظ ضخامت به دو قسمت تقسیم می شوند:

۱- تیغه های نازک: با این تیغه ها میتوانید برش بسیار دقیقی داشته باشید ولی تنها مشکلی که این تیغه ها دارند،سرعت ان ها می باشد،ممکن است که سرعت این تیغه ها برای شما کمی کسل کننده باشد در ضمن تیغه های نازک می تواند از بریدگی زائد جلوگیری می کند و در کار صرفه جویی لازم را داشته باشید.

۲- تیغه های ضخیم: یکی از ویژگی های بارزی که این تیغه ها دارند این است که در حین انجام کار از تلوتلو خوردن محیط برش و دستگاه جلوگیری می کند.

دندانه های تیغه

به طور کلی دندانه ها تیغه بر عملکرد اره های گرد بر شما تاثیر مستقیم خواهند داشت،اگر تیغه های شما دارای دندانه های مناسبی باشد می توانید عملیات برش خود را به بهترین نحو و به صورت تمیز انجام دهید.برای خرید تیغه به دندانه های ان بسیار دقت کنید در ضمن شکل قرار گیری دندانه ها و قلاب ها وهمچنین تعداد ان ها میتواند بر عملکرد کار شما بسیار تاثیر داشته باشد.

 

جنس تیغه ها

تیغه ها معمولا از جنس فولاد و یا کاربید ساخته میشوند. معمولا تیغه های فولاد نسبت به تیغه های کاربید ارزان قیمت تر هستند. سرعت آن ها بسیار بسیار کند می باشد و اکثر باعث خستگی فرد میشوند. بنابراین تیغه های فولاد کمتر مورد استقبال قرار گرفته است. اما در مقابل تیغه های کاربید دارای دوام و عمر بیشتر هستند و بنابراین گران تر نیز هستند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.