بهترین برند مینی فرز

بهترین-برند-مینی-فرز

بهترین برند مینی فرز

در مقاله قبل درباره راهنمای خرید مینی فرز باهم کمی صحبت کردیم و با توحه به نکاتی که گفته شد ، سعی کردیم نکات مهم خرید مینی فرز را بیان کنیم . اما در این مقاله سعی داریم بهترین برند مینی فرز را به شماه معرفی کنی ، پس تا پایان این مقاله همراه ما باشید .

مینی فرز چیست؟

مینی فرز یکی از انواع فرز است که در سایزهای کوچکتر تولید می شود و برای برش انواع فلز و چوب و.. استفاده می شود. از این تجهیزات در جواهرسازی، نجاری، آهنگری و ساخت و ساز استفاده می شود. انواع مینی فرز را به سه دسته شارژی، بادی و برقی تقسیم مشوند.

فاکتور ها و نکات مهمی که برای خرید مینی فرز باید بدانیم:

وزن دستگاه

دستگاه های فرز با وزن های مختلف تولید می شوند، بعضی از مدل ها سنگین تر و برخی دیگر سبک ترند. وزن دستگاه را با توجه به توان خود انتخاب کنید.

سنگ فرز سبک نیز با استفاده طولانی مدت از همیشه سنگین تر به نظر می رسد و دستان شما را خسته می کند. بنابراین مدلی را انتخاب کنید که وزن زیادی نداشته باشد و همچنین در کار با آن احساس راحتی کنید.

هر ابزاری که می خرید، صرف نظر از وزن آن، باید در دست شما راحت باشد و از کار با آن احساس خستگی نکنید. اگر این مهم را هنگام خرید ندانید ، هنگام ساخت پروژه زودتر خسته می شوید و از انتخاب خود پشیمان می شوید.

اندازه دیسک مینی فرز

قطر صفحه برش اولین چیزی است که هنگام انتخاب مینی فرز مهم است. به طور کلی، هرچه قطر صفحه بزرگتر باشد، موتور باید قدرت بیشتری داشته باشد. اما برای خرید مینی فرز لازم نیست بزرگترین دیسک را انتخاب کنید.

درعوض، شما به دستگاهی به اندازه دیسک نیاز دارید که برای کار شما بهینه باشد. به عنوان مثال ، در شرایطی که به دقت بالایی نیاز دارید یا اگر جزئیات شما کوچک است، باید از دیسک کوچک استفاده کنید.

دیسک های بزرگتر برای چنین چیزی مناسب نیستند. بنابراین مینی برش انواع مختلفی دارد که از نوع 11.5 سانتی متری محبوبیت بیشتری دارد.

منبع تغذیه

منبع تغذیه مینی فرز می تواند از طریق برق، هوای فشرده و باتری باشد. هرکدام نقاط قوت و ضعف خود را دارند، انتخاب اشتباه آنها می تواند از بهبود بهره وری جلوگیری کرده و منجر به خرابی شود. در اینجا برخی از ویژگی های هر یک ذکر شده است. مینی برش برقی پرکاربردترین نوع آنها است.

توجه به سرعت دستگاه

لازم به ذکر است که مینی فرز اغلب برای برش آهن استفاده می شود. در میان آنها مینی فرز‌‌‌هایی با قابلیت تنظیم سرعت وجود دارد که مینی میل های تابمردار نامیده می شوند.

سرعت این مینی برش ها اغلب در 6 حالت مختلف تنظیم می شود که می توان برای برش سنگ ، آهن ، فولاد ، اره ، سنگ زنی و موارد دیگر استفاده کرد.

توان و قدرت مینی فرز

هرچه قدرت دستگاه بیشتر باشد، قدرت و سرعت چرخش آن بیشتر است. قدرت بالا منجر به سرعت بیشتر می شود، که باعث می شود قطعه آسان تر و سریعتر انجام شود. برای استفاده از مینی فرز بزرگتر به برق بیشتری نیاز است.

به همین دلیل، هرچه صفحه دستگاه مینی فرز بزرگتر باشد، قدرت دستگاه نیز بیشتر است. قدرت بالا برای کارهای صنعتی و فشار بالا استفاده می شود. قدرت مینی فرزها بسته به توان آنها از 550 تا 1300 وات تقسیم می شود. برای مصارف خانگی ، توانی معادل 600 تا 750 وات کافی است.

قابلیت دسته کمکی

دسته کمکی مینی فرز به شما امکان می دهد هنگام کار با این دستگاه کنترل بیشتری داشته باشید. دستگیره های کمکی در دو نوع رایج ضد لرزش وجود دارد،

در نوع ضد لرزش ارتعاش کمتری از دستگاه به کاربر منتقل می شود. در بعضی از مینی برش ها می توان دسته را در دو طرف دستگاه سوار کرد. این به شما امکان می دهد تا هنگام کار به راحتی از هر دو دست استفاده کنید.

نمایندگی-ابزارالات-هیوندای-شیراز
نمایندگی-ابزارالات-هیوندای-شیراز

نی فرز دیمردار چیست؟

در قسمت انتهایی مینی فرز کلیدی طراحی شده است که دیمر نام دارد و فرز هایی که از این کلید برخوردار هستند را مینی فرز دیمردار می گویند. بر روی دیمر ها از اعداد 1 تا 6 وجود دارد که سرعت مینی فرز را کنترل می کنند. یکی از بهترین انواع مینی فرزها، مینی فرز دیمردار می باشد.

در تعریف مینی فرز باید بگوییم که ابزاری است برای سایش و برش فلزات مورد استفاده قرار می گیرد. چنانچه مینی فرز به دیمر مجهز باشد می توانید علاوه بر برش فلزات، برای برش سنگ، گرانیت، سرامیک و … هم از آن نیز استفاده کنید چرا که کلید دیمر به خوبی می تواند سرعت دستگاه را کنترل کند.

کلید دیمر در مینی فرز دیمردار چه کاری انجام می‌دهد؟

در همین ابتدا لازم به ذکر است که مینی فرز های دیمردار دارای دو نوع کلید دیمر هستند که نوع اول دیمر گازی و نوع دوم دیمر الکتریکی نام دارد. این دو مدل هر کدام کاربرهای گوناگونی دارد. امروزه از کلید دیمر گازی کمتر استفاده می شود زیرا کلید دیمردار الکتریکی به این گونه است که می توان سرعت دستگاه را در شش و یا نه حالت تنظیم کرد. اما عملکرد کلید دیمردار گازی کاملا متفاوت است.

 

4 ویژگی و کاربرد مینی فرز دیمردار

حال در این قسمت می خواهیم به طور دقیق تر به کاربرد مینی فرز دیمردار بپردازیم. همانطور که کمی بالاتر به آن اشاره کرده ایم، از مینی فرز برای سایش و برش اجسام فلزِ، چوبی پلاستیکی و … استفاده می شود. حال در این دستگاه صفحه ای از جنس فیبر و یا صفحات فلزی وجود دارد که وظیفه برش بر عهده آن می باشد. با انجام برشکاری های پی در پی  قطر این صفحات کم و کمتر خواهد شد.

در مینی فرز های بدون دیمر سرعت دستگاه در حداکثر ترین حالت ممکن است. این ویژگی گاهی اوقات مشکل ساز است زیرا ممکن است بخواهیم سرعت دستگاه را کم کنیم. به طور خلاصه کاربرد مین فرز دیمردار به شرح زیر می باشد:

1- برش انواع فلزات توسط مینی فرز دیمردار: یکی از اصلی ترین کاربردهای بهترین مینی فرز دیمردار، برش انواع فلزات می باشد. در هنگام برش بعضی از فلز ها ما مجبور هستیم سرعت را افزایش و در برخی دیگر می بایست کاهش دهیم. چنانچه سرعت برشکاری کم باشد، قطعا زمان زیادی از شما می گیرد و حتی ممکن است کار به درستی انجام نشود.

2- برش سرامیک، گرانیت و انواع سنگ توسط مینی فرز دیمردار: یکی دیگر از مهم ترین کاربردهای بهترین مینی فرز دیمردار، برش سرامیک، گرانیت و انواع سنگ می باشد. جهت برش و سایش اینگونه اجسام بهتر است میزان سرعت را با توجه به جنس هریک از آن ها هماهنگ کنید. بعضی از افراد بر این باورند که سرعت بالا برای برش سنگ و گرانیتی مناسب تر است که این باور کاملا اشتباه می باشد.

برای برش اینگونه اجسام بهتر است از سرعت پایین استفاده کنید زیرا فشار کمتری به دستگاه برش می آید و خطرات ناشی از کار با دستگاه به حداقل می رسد.

3- سطح زدایی و پولیش کاری توسط مینی فرز دیمردار: برخی از محصولات فلزی و یا چوبی برای آن که از ظاهری زیباتر برخوردار شوند، می بایست عملیات پولیش کاری بر روی آن ها انجام شود.ما با استفاده از بهترین مینی فرز دیمردار می توانیم سطح اجسام فلزی و چوبی صاف کرده و همچنین مواد مزاحم موجود در روی آن را از بین ببریم.

بهترین سرعت جهت براق شدن سطوح فلزی،2500 الی 4500 دور بر دقیقه می باشد. بخاطر بسپارید برای براق کردن سطوح فلزی، و یا تمیز کردن آن ها بهتر است از برس های سیمی استفاده شود.

 

4- برش چوب توسط مینی فرز دیمردار : با تیغه های موجود بر روی مینی فرز های دیمردار  به راحتی می توانید اجسام را برش دهید. حداکثر سرعت چرخش مینی فرز ها تقریبا 11000 دور می باشد که سرعت ممکن است خطرات جدی به همراه داشته باشد. اما چنانچه از مینی فرز های دیمردار استفاده کنید، بهتر است سرعت آن را بر 4500 دور قرار دهید که با خیال راحت می توانید از آن استفاده کنید.

ابزارالات-هیوندای-شیراز
ابزارالات-هیوندای-شیراز

بهترین برند مینی فرز

مینی فرز دیمردار هیوندای مدل 3101-G

توان: 1050 وات
سرعت در حالت آزاد: 8800 دور در دقیقه
قطر صفحه برش: 115 , 125 میلی‌متر
عمق برش: 33 میلی‌متر
قطر رزوه: 14 میلی‌متر
اقلام همراه: دوعدد ذغال یدک ، محافظ سنگ ، دسته کمکی ، آچار سنگ ، دفترچه راهنما
وزن: 3.7 کیلوگرم
گارانتی: 12 ماهه شرکت ایران هیوندای

ویژگی های مینی فرز دیمردار هیوندای مدل G-3101 :

دارای دسته لاستیکی نرم دارای حفاظ ساخته شده به روش ریخته گری

سیستم پیشرفته گردش هوای داخلی برای خنک شدن دستگاه

دسته کمکی ضد لرزش برای استفاده آسان تر

مناسب برای انجام کارهای طولانی مدت کارگاهی

قابلیت نصب دسته کمکی در سه جهت متفاوت

دارای کلید ولوم تنظیم سرعت در 6 حالت مختلف

دارای قفل اسپیندل جهت تعویض آسان صفحه

قابلیت نصب دسته در سه جهت

طول کابل 2.5 متر

دارای دسته کمکی با روکش نرم و با کیفیت با طراحی ارگونومیک

مینی فرز هیوندای مدل HP8512

مشخصات فنی :

  • موتور با توان 850 وات
  • سرعت 11000 دور در دقیقه
  • صفحه 115 میلیمتری
  • مجهز به دریچه‌های تهویه هوای موتور جهت اثربخشی عملکرد دستگاه
  • سیستم قفل سوییچ برای کارهای طولانی مدت
  • سبک و کم حجم جهت امور نصب و راحتی کاربری حین عملیات فرز کاری دقیق
  • مجهز به قفل اسپیندل جهت تعویض آسان صفحه
  • قابلیت نصب دسته در دو جهت
  • طراحی ارگونومیک دسته (نرم و ضدلغزش)
  • دارای کابل برق 2 متری
  • 12 ماه گارانتی شرکت هیوندای

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.