راهنمای خرید منگنه کوب

راهنمای خرید منگنه کوب

راهنمای خرید منگنه کوب

امروز در این مقاله میپردازیم بع منگنه کوب ها ، پس اگر شما هم در صدد خرید یک منگنه کوب هستید تا اخری این مقاله همراه ما باشید .

منگنه کوب چیست و چه کاربردی دارد ؟

در واقعی منگنه زن یکی از ابزارهای مهم و ضروری در یک کارگاه نجاری است که از آن برای اتصال دادن دو قطعه چوبی کنار یکدیگر و یا چسباندن پارچه یا چرم روی چوب استفاده می‌شود. هر چند که از منگنه زن برای منگنه کردن کتاب و جزوه هم استفاده می‌شود اما در کل بیشتر برای مشاغلی که با چوب سرو کار دارند، مثل کارگاه‌های تولید مبلمان خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دستگاه برای منگنه کردن نیاز به خوراک دارد که خوراک آن در اندازه‌های مختلف موجود است. شما می‌توانید با توجه به ضخامت چوب و نوع کار خوراک استاندارد خود را تهیه کنید.

همانطور که میدانید یکی از پرکاربردترین ابزارالات کارگاهای نجاری منگنه کوب می باشد . البته این منگنه کوب فقط برای کارگاهای نجاری مورد استفاده نیست بلکه مصارف دیگری هم دارند مانند منگنه کردن کتاب های قطور .

زمانی که شما برای منگنه کردن یک جنس محکم نمی توانید از منگنه معمولی استفاده کنید، باید از دستگاه منگنه کوب استفاده کنید زیرا عمل منگنه کردن را با فشار و قدرت بالایی انجام می دهد.

انواع دستگاه منگنه زن

  1. منگنه کوب دستی
  2. منگنه کوب برقی
  3. منگنه کوب بادی

در این قسمت میپردازیم به تعریف هر کدام از موارد فوق :

1-این مدل یکی از ارزان‌ترین مدل‌های منگنه می‌باشد، زیرا نیاز به پمپ باد و تجهیزات دیگر ندارد، این دستگاه تمام قدرت خود را برای منگنه کردن از بک فنر و فشار فیزیکی دست دریافت می‌کند. این مدل بیشتر استفاده خانگی دارد اما با این حال در کارگاه هم می‌توان از آن استفاده کرد. از این وسیله برای پشت کوبی و رویه کوبی کمد و کابینت، گوشه‌های فارسی را ثابت نگه می‌دارد.

2-این دستگاه انرژی و قدرت لازم جهت منگنه کردن را از برق به دست می‌آورد و نیاز به وارد کردن نیروی فیزیکی توسط شخص ندارد. پس می‌توان آن را یک دستگاه راحت برای منگنه کردن دانست. متاسفانه قدرت چندان بالایی ندارد و چیزی در حدود یک نمونه دستی قدرت دارد. از این دستگاه برای جلوگیری از جدا شدن قطعات از جای خود استفاده می‌شود، پیشنهاد می‌کنم این وسیله را برای قسمت‌های زیر کار استفاده کنید که کمتر جلوی چشم قرار دارند.

3-به این مدل منگنه کوب پنوماتیک هم گفته می‌شود. زیرا برای استفاده از آن باید یک پمپ باد داشته باشید و به تنهایی قابل استفاده نیست، قدرت این دستگاه به حدی زباد است که میخ‌های با ضخامت ۸ میلی‌متر را درون کار فرو می‌کنم. قدرت لازم برای استفاده از این وسیله باد می‌باشد، هوا از پمپ باد به وسیله شیلنگ تلفنی به منگنه زن منتقل می‌شود. این دستگاه برای استفاده خانگی توصیه نمی‌شود زیرا حجم زیادی از منزل شما را اشغال می‌کند.

پیشنهاد ما به شما :

خرید دستگاه تصفیه آب در شیراز

مراکز پخش فیلتر تصفیه آب خانگی

نمایندگی ابزارالات هیوندای در شیراز

راهنمای خرید پیستوله

راهنمای خرید اره پروفیل بر

 

راهنمای-خرید-منگنه-کوب-هیوندای
راهنمای-خرید-منگنه-کوب-هیوندای

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد محصولات هیوندای از طریق تلفن های ۰۷۱۳۲۲۲۱۸۱۰و ۰۱۷۳۲۲۲۱۸۲۰ با ما در ارتباط باشید.

مزایای استفاده از دستگاه منگنه کوب:

  1. در مقایسه با کوبیدن میخ با چکش هنگام کار با این وسیله سرعت کار شما را چند برابر افزایش می‌دهد‌.
  2. نسبت به محصولات مشابه قیمت کمتری دارد پس می‌توان به این نتیجه رسید که ارزش خرید بالایی دارد.
  3. اندازه آن بسیار کوچک است به طوری که به راحتی می‌توان آن را جا‌به‌جا نمود. داخل جعبه ابزار شما به راحتی جا می‌شود.
  4. کار با این وسیله خیلی ساده است و نیاز به تخصص خاصی ندارد، یعنی شما هنگام خرید این وسیله نباید نگران استفاده از آن باشید.
  5. قیمت خوراک یا همان سوزن آن خیلی از میخ معمولی ارزان‌تر است و شما با خرید این وسیله می‌توانید تا حد زیادی در هزینه‌ها صرفه جویی کنید.

استفاده از دستگاه ‌های منگنه‌ کوب چه مزایایی برای کاربران در بر دارد؟

1-افزایش سرعت انجام کار

دستگاه منگنه کوب به ما کمک می کند تا سرعت کار خود را افزایش دهیم برای مثال وقتی تعداد صفحات زیادی را می خواهیم به یکدیگر منگنه کنیم استفاد از دستگاه منگنه کوب به ما کمک می کند که با نیروی کمتر و در زمان کوتاه تر این فعالیت را انجام دهیم و در کار های بزرگ نیز به همین صورت است.

2-صرفه‌ جویی در هزینه‌ ها

مزیت دیگری که جهت راهنمای خرید منگنه کوب باید به آن اشاره کنیم این است که امکان صرفه‌ جویی در هزینه ‌ها با بهره ‌گیری از دستگاه منگنه کوب وجو دارد. در این رابطه خوب است بدانید سوزن هایی که در دستگاه‌ های منگنه ‌کوب مورد استفاده قرار می ‌گیرند از نظر قیمت بسیار ارزان تر از منگنه های معمولی هستند. به همین جهت خرید و استفاده از مدل های متنوع دستگاه منگنه کوب موجب می ‌شود کاربران بتوانند در هزینه ‌های خود صرفه جویی داشته باشند.

3-ارزش خرید بالا

قیمت خرید منگنه کوب ها در مقایسه با محصولات مشابهی که در بازار به چشم می‌ خورد پایین ‌تر است. از همین رو می ‌توان اینگونه نتیجه ‌گیری کرد که دستگاه‌ های منگنه ‌کوب دارای ارزش خرید زیادی هستند.

نکات مهم جهت راهنمای خرید منگنه کوب

نوع منگنه کوب

اگر شما منگنه کوب را جهت استفاده خانگی خریداری می کنید باید بر اساس راهنمای خرید منگنه کوب از انواع منگنه کوب دستی کمک بگیرید. در صورتی که بخواهید نیاز خود را بدون استفاده از فشار دست برطرف کنید کافیست به جای منگنه کوب دستی از یک منگنه کوب برقی استفاده نمایید. همچنین اگر نیازمند استفاده از یک دستگاه پرقدرت هستید بهتر است منگنه کوب های بادی را جهت خرید انتخاب کنید.

به قدرت ضربه دستگاه توجه داشته باشید

میزان قدرت دستگاهی که قرار است برای منگنه کردن استفاده شود از اهمیت بالایی برخوردار است. قدرت یک منگنه کوب را می‌ توان با توجه به ضخامت میخ ها و نوع چوب های مورد استفاده مشخص کرد. منگنه کوب های دستی و برقی مناسب استفاده برای میخ هایی هستند که ضخامت آنها تا ۶ میلیمتر است. چنانچه میخ هایی ( سوزن هایی ) که استفاده می ‌کنید بیشتر از ۸ میلیمتر ضخامت دارند لازم است حتما انواع منگنه کوب بادی را تهیه نمایید زیرا این دستگاه‌ ها بسیار قوی اند.

مکانیسم ضربه را در انواع منگنه کوب مورد بررسی قرار دهید

نکته دیگری که بعنوان راهنمای خرید منگنه کوب باید برای انتخاب این دستگاه مورد ملاحظه قرار گیرد مکانیسم ضربه دستگاه ‌است. به طور حتم اگر در مکانی حضور داشته باشید که در آنجا دسترسی به برق وجود ندارد نمی توانید منگنه کوب هایی از نوع بادی و برقی را برای تامین نیاز خود تهیه کنید زیرا این محصولات بدون برق کار نمی کنند. در چنین حالتی پیشنهاد ما این است که مدل دستی منگنه کوب را برای خرید سفارش دهید.

باید به این نکته نیز توجه داشت که کار با منگنه کوب های بادی نیازمند استفاده از پمپ های بادی می باشد. به همین دلیل اگر در جایی دسترسی به برق وجود داشته باشد اما پمپ باد در دسترس نباشد امکان استفاده از منگنه کوب بادی برای کاربر میسر نخواهد بود.

به برند دستگاه توجه کنید.

بر طبق راهنمای خرید منگنه کوب بهتر است برای خرید محصولات به سراغ برندهای معروف بروید. معمولا محصولاتی با برندهای شناخته شده دارای کیفیت بالایی هستند به این دلیل که چنین محصولاتی قبلا توانسته اند امتحان خود را به‌ خوبی پس دهند.

خوش دست بودن دستگاه

نکته دیگری که هنگام انتخاب دستگاه های منگنه کوب خوب است به آن توجه شود خوش دست بودن این محصولات است. ممکن است خوش دست بودن دستگاه منگنه کوب در نگاه اول برای شما چندان مهم به نظر نیاید اما باید بدانید راهنمای خرید منگنه کوب این نکته را موضوع مهمی به حساب می ‌آورد.

توجه داشته باشید که یک منگنه ‌کوب خوش دست می تواند مانع از آن شود که دست شما حین کار کردن با دستگاه به سرعت خسته شود. به همین دلیل لازم است هنگام خرید منگنه کوب محصولات خوش دستی را سفارش دهید. راهنمای خرید منگنه کوب علاوه بر خوش دست بودن محصول به میزان وزن آن هم توجه دارد. مسلما اگر محصولی را خریداری کنید که از وزن کمتری برخوردار است دستان شما هنگام کار با آن کمتر خسته خواهند شد.

نحوه نگهداری از منگنه کوب

نگهداری از دستگاه ‌های منگنه کوب هم جزو مهم ترین موضوعاتی است که جا دارد در راهنمای خرید منگنه کوب به آن اشاره کنیم. هم چنین کاربران با آگاهی از نحوه نگهداری از این دستگاه‌ ها می ‌توانند آنها را به گونه ای مورد استفاده قرار دهند که تا حد ممکن از انواع آسیب ها در امان بمانند.

نکات نگهداری منگنه کوب ها

  1. به یاد داشته باشید که دستگاه منگنه کوب باید متناسب با قدرتی که دارد استفاده شود. به همین دلیل زمانی که می دانید دستگاه مورد استفاده تان قدرت لازم برای منگنه کردن چیزی را ندارد نباید آن را برای چنین کاری استفاده کنید.
  2. حتما به اندازه منگنه هایی که باید در دستگاه منگنه کوب استفاده شود توجه داشته باشید. به طور مثال چنانچه حداکثر اندازه منگنه ها مورد استفاده در منگنه کوب ۶ میلیمتر باشد نباید درون آن سایز ۸ میلیمتر قرار داده شود در غیر این صورت دستگاه منگنه کوب دچار صدمات جدی خواهد شد.
  3. معمولا قطعات داخلی موجود در منگنه کوب ها فلزی بوده و از آهن ساخته می ‌شوند. بر این اساس در راهنمای خرید منگنه کوب به کاربران توصیه می ‌شود که هرگز این دستگاه‌ ها را در مکان های مرطوب نگهداری نکنید. در صورتی که منگنه کوب در محیط مرطوبی قرار گیرد قطعات آن دچار زنگ زدگی شده و در نهایت دستگاه آسیب خواهد دید.
  4. منگنه کوب ها همیشه باید در مکان‌ های مطمئنی نگهداری شوند. چنانچه یک منگنه‌ کوب از جایی سقوط کند آسیب شدیدی به دستگاه وارد خواهد شد .

معرفی دوتا از پر فروش ترین منگنه کوب های برند هیوندای 

 

میخ کوب هیوندای مدل AN-F50

خرید-منگنه-کوب
خرید-منگنه-کوب

 

وزن 1400 g
سایز سوزن ۱*۱.۲۵ میلیمتر
گیج مفتول سوزن مصرفی ۱۸
ظرفیت خشاب ۱۰۰ عدد
منبع تغذیه بادی
مناسب براي خانگی, عمومی صنعتی, نجاری, کارگاهی
اقلام همراه ۲ عدد آلن, دفترچه‌ی راهنما, روغن, شلنگ باد فنری
محصول کشور تحت لیسانس کشور کره جنوبی
گارانتی ۱۲ ماه ضمانت شرکت هیوندای

 

منگنه کوب بادی هیوندای مدل 8016B

راهنمای خرید منگنه کوب
راهنمای خرید منگنه کوب

 

  1. طراحی و تکنولوژی کره
  2. سوزن منگنه به ارتفاع 6 – 16 میلی متر
  3. خشاب با ظرفیت 125 عدد و نوع منگنه 80
  4. 12.8 میلی متر تاج سوزن منگنه
  5. ابعاد سوزن برابر 0.65x.095
  6. متوسط فشار باد مورد نیاز 8 بار
  7. به همراه شلنگ فنری ، آچار و روغن
  8. طراحی ارگونومیک دستگاه با وزن 1 کیلوگرم

 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد محصولات هیوندای از طریق تلفن های ۰۷۱۳۲۲۲۱۸۱۰و ۰۱۷۳۲۲۲۱۸۲۰ با ما در ارتباط باشید.

 

این نوشته در بلاگ ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.