شمشاد زن چیست و چه کاربردی دارد ؟

شمشاد زن هیوندای مدل TURBO 600

شمشاد زن چیست و چه کاربردی دارد :  فضاهای سبز، جزء جدا ناپذیر زندگی ما انسان ها می باشد و با گسترش شهرنشینی و زندگی ماشینی اهمیت فوق العاده ای پیدا است.

چگونگی طراحی و رسیدگی به این فضاهای سبز مسئله است که با گسترش فضاهای سبز در قالب رشته های تخصصی در زمینه فضای سبز به وجود آمده است.

با گذشت زمان وسایل قدیمی و دستی جای خود را به ماشین های مختص این کار داده اند. از شمشاد در فضاهای سبز و باغات به عنوان دیوار کناری ، حفاظ محوطه ها و فضاهای سبز بلوار ها و خیابان ها استفاده می گردد و در صورت کوتاه نکردن شکل های ناهمگونی و ناخوشایندی به خود می گیرد. هرس کردن این درختچه ها با قیچی های باغبانی کاری مشکل و بسیار زمان بر می باشد

در دنیای امروز با پیشرفت تکنولوژی در تمامی زمینه ها و به تناسب آن گسترش وسایل و ماشین آلات کشاورزی محصولات بسیار گوناگونی برای کمک به انجام کارها تولید شده است.

دستگاه شمشادزن در انواع و اقسام مختلف خانگی و حرفه ای، مشکل هرس و حاشیه زنی و شکل دادن به درختچه ها و بوته های زینتی را حل کرده اند و سرعت و کیفیت بالایی را در این زمینه فراهم کرده نموده اند.

شمشاد زن چه کاربردی دارد ؟

از شمشاد زن برای هرس درختان کوچک و کوتاه کردن علف ها و شاخ و برگ هایی استفاده می گردد که نمی توان با دستگاه چمن زن آن ها را کوتاه کرد.

اصل کار شمشاد زن مشابه اره موتوری می باشد اما بخش های مختلف آن ویژگی های خاص خود را دارند. بخش های اصلی این دستگاه شامل موتور، واحد برش و قسمت های کنترل کننده می باشند.

واحد برش یا شانه برش دارای تیغه های ثابت و متحرک است. در حرکت رفت و برگشتی تیغه های متحرک نسبت به تیغه های ثابت، شاخه ها بین تیغه ها گیر کرده و عملیات برش مشابه مکانیزم قیچی انجام می شود. تیغه های متفاوت به همراه شانه های مخصوص جهت کاربرد های گوناگون به موتور نصب می شود.

شمشاد زن چیست
شمشاد زن چیست

شمشاد زن ها در انواع برقی، موتوری بنزینی و دستی موجود هستند. دستگاه های کوچک عمدتا برقی و نمونه های بزرگ تر با موتور بنزینی جهت تولید قدرت و توان بیشتر تولید شده اند.

شمشادزن دستی یا قیچی شمشاد زن نیز دارای یک دسته و دو تیغه است که در دو مدل دسته تلسکوپی (برای تنظیم کردن طول دسته) و دسته ساده موجود می باشد.

شمشادزن برقی نسبت به شمشادزن موتوری بنزینی آن دارای سر و صدا و آلودگی به مراتب کمتری است. از نقطه نظر دیگر شمشادزن ها در دو مدل تیغه یک طرفه و تیغه دو طرفه موجود است. در یک اندازه و وزن معین، موتورهای دو زمانه قدرت بیشتری نسبت به انواع چهار زمانه تولید می کنند، به همین علت از موتور های دو زمانه کوچک قدرتمند که سوخت آن ترکیبی از بنزین و روغن است در این دستگاه ها استفاده شده است. ظرفیت کاری شمشادزن ها با میزان قدرت موتور آن ها تعیین می گردد.

انواع شمشاد زن

شمشاد زن ها به عنوان یکی از ماشین آلات کشاورزی دارای دو دسته شمشاد زن دستی و شمشادزن موتوری هستند. که شمشادزن موتوری شامل بنزینی، برقی و شارژی می شوند.

شمشاد زن بنزینی

شمشاد زن موتوری بنزینی دارای یک موتور بنزینی یک اسب و یک تیغه دو لبه می باشد. این مدل شمشادزن از ما بقی شمشاد زن ها دارای قیمت بالاتر بوده و قوی تر است و برای مصارف گسترده مورد استفاده قرار می گیرد.

شمشاد زن چیست و چه کاربردی دارد ؟
شمشاد زن چیست و چه کاربردی دارد ؟

این شمشاد زن دارای مزایا گوناگونی مانند جابجایی آسان، وزن سبک، امنیت بالا و …. است ، که باعث آسان شدن کاربری شده است. منبع سوخت موجود در این مدل ترکیبی از مخلوط روغن و بنزین می باشد به همین دلیل به این مدل شمشادزن دو زمانه نیز می گویند. شمشاد زن بنزینی دارای قدرت و سرعت بوده و برای مناطق بزرگ که دسترسی به برق وجود ندارد، طراحی و ساخته شده است.

شمشاد زن برقی

شمشاد زن برقی دارای یک موتور برقی معمولا 220 ولت با توان مشخص است و همانند شمشادزن بنزینی تیغه ای دو لبه دارد. این شمشادزن نیاز کمتری به تعمیر و نگهداری داشته و سازگار با محیط زیست است.

در مقایسه با نوع موتوری، این شمشادزن دارای وزن و سرعت کمتری است. قیمت شمشاد زن برقی از دو مدل دیگر شمشادزن موتوری ارزان تر می باشد. در هرس کن برقی برای کار نیاز به نیروی برق دارید و علاوه بر این امکان قطعی در کابل برق نیز وجود دارد.

خرید شمشاد زن

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.