راهنمای خرید اینورتر جوشکاری

راهنمای خرید اینورتر جوشکاری : استفاده از دستگاه اینورتر جوشکاری برای اتصال صفحات و قطعات یکی از روش های مناسب می باشد ، این روش در کارهای بزرگ و کوچک صنعتی و هنری بسیار مورد استفاده قرار گرفته است .

در قدیم برای اتصال دادن دو فلز از دستگاه جوش های بزرگ و سنگین برای این منظور استفاده می گردید . بسیاری از این دستگاه ها به منبع تغذیه سه فاز نیاز دارند که باعث می شود در خانه ها غیرقابل استفاده باشند. اما با ورود اینورترها به بازار  این مشکل از بین رفت.

در این میان ، جوشکاری فلزات مختلف یکی از پرکاربردترین روش های جوشکاری است که از دستگاهها و روش های بسیار متنوعی استفاده می کند که هر یک از آنها فلزات جوشکاری خاص خود را دارند.

یکی از متداول ترین و متداول ترین روشهای جوشکاری ، که به طور گسترده در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد ، جوشکاری قوس الکتریکی است که می تواند برای جوشکاری تمام فلزات مورد استفاده قرار گیرد و یکی از با دوام ترین و ایمن ترین روشهای جوش کاری فلزات است.

با گذشت زمان و نیاز به جوشکاری دقیق و قابل اعتماد ، دستگاه های جوشکاری به طور مداوم در حال تکمیل و جدید شدن هستند که این امر منجر به تولید انواع مدل ها و قدرت دستگاه شده است که باید قبل از خرید بررسی گردد. نکات زیر به شما در انتخاب درست دستگاه جوش و اینورتر جوشکاری مناسب کمک می نماید.

اینورتر جوشکاری

یکی از بروزترین دستگاه ها و سیستم های جوشکاری قوسی دستگاه جوشکاری اینورتر  می باشد که مزایای زیادی نسبت به ترانسفورماتورهای جوشکاری دارد.

البته از سیستم اینورتر در بسیاری از وسایل الکتریکی و دستگاه های دیگر نیز استفاده می شود و این فناوری هر روز در حال پیشرفت است.

اینورترهای جوشکاری با توجه به نوع استفاده ، فلز مورد جوشکاری ، ضخامت فلز مورد نظر شما و طیف وسیعی از ویژگی ها و قابلیت های دیگر که می توانید در هر کدام داشته باشید ، انواع و مدل های گوناگونی دارند.

راهنمای خرید اینورتر جوشکاری
راهنمای خرید اینورتر جوشکاری

راهنمای خرید اینورتر جوشکاری

چرخه عملکرد دستگاه اینورتر
به زبان ساده ، چرخه عملکرد زمانی است که دستگاه می تواند به طور مداوم جوش بزند و سپس برای خنک شدن به زمان نیاز دارد. این پارامتر به عنوان درصدی در دستگاه های جوشکاری اعلام می گردد

بنابراین ، اگر چرخه عملکرد دستگاه 100٪ باشد ، این بدان معناست که این دستگاه نیازی به هیچگونه وقفه خنک کننده ندارد و توانایی جوشکاری مداوم را  دارا می باشد. معمولا چرخه عملکرد در طی مدت زمان ده دقیقه اندازه گیری می گردد.

به عنوان مثال ، اگر چرخه کارکرد دستگاه 50٪ باشد ، به این معناست که که برای مدت زمان ده دقیقه کارکردن  دستگاه به پنج دقیقه زمان احتیاج دارد تا خنک شود.

نیاز به دستگاه خنک کننده با افزایش شدت جریان تولید افزایش می یابد. هرچه کاربر دستگاه بیشتر به صنعتی شدن می رود ، چرخه عملکرد بالاتر می باشد.

لوازم جانبی دستگاه جوش

دستگاه های جوش به طور معمول با انبر الکترود و کابل های رابط تهیه می شوند. انبر نگهدارنده الکترود قابلیت نگه داشتن الکترود با تعداد مختلف را دارد و کابل آن وظیفه انتقال جریان به انبر و در نهایت به الکترود را دارد.

بنابراین برای افزایش کیفیت جوشکاری بهتر است که شدت جریان تولید دستگاه که مسئولیت آن با کابل رابط است و ارتباط مستقیمی با کیفیت آن دارد ، کاملاً انتقال یابد.

قیمت دستگاه جوش

یکی از عوامل موثر در تعیین قیمت قیمت دستگاه های  اینورتر جوشکاری شدت جریان تولیدی آنها است. عامل دوم شرکت سازنده دستگاه است. منطقی است که دستگاه های با کیفیت گران تر باشند.

از طرف دیگر طول عمر و کارایی آنها بیشتر است. هیوندای یکی از مارک های قدیمی تجهیزات فنی و تجهیزات جوشکاری است که انواع مختلفی از این دستگاه را در مقیاس حرفه ای و خانگی ارائه می دهد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.