راهنمای خرید موتور برق

راهنمای خرید موتور برق : در حال حاضر با توجه به پیشرفت تکنولوژی  انواع وسایل و دستگاها نیاز مبرم به برق دارند که ممکن است در برخی نقاط  برق برای استفاده دستگاه ها موجود نباشد یا اینکه به طور معمول پیش آمده است که برق منطقه ای به مدت چند ساعت قطع شود که منجر به از کار افتادن اینترنت ، تلفن و همچنین خراب شدن مواد غذایی شود . بنابراین در چنین مواقع موتور برق کمک بسیار بزرگی به شما می نماید.

موتور برق

موتو برق دستگاهی است که انرژی مکانیکی را تبدیل به انرژی الکتریکی می نماید .ممکن است موتور برق ها از انواع بنزینی یا گازوئیلی باشد. در نتیجه موتور برق با سوزاندن این منابع انرژی الکتریکی تولید می شود . موتور برق  جزء تجهیزات الکترونیکی محسوب می شود که کاربرد آن نیز بسیار زیاد می باشد .

کاربرد انواع موتور برق

می توان گفت موتور برق علاوه در بخش صنعتی در بخش خانگی نیز استفاده می شوند . دسته بندی موتور برق بر اساس نوع کارکرد و عملکرد و کارکرد آن است

دسته بندی موتور برق

راهنمای خرید موتور برق
راهنمای خرید موتور برق

موتور برق خانگی

موتور برق های خانگی در  مواقعی که  قطعی برق رخ می دهد و برق اضطراری که مصرف آن در مقیاس کوچک است می توان از آن به عنوان تامین نیاز الکتریکی استفاده نمود . موتور برق خانگی برای استفاده در سیستم روشنایی و پمپ های آب و … استفاده می شود .

موتور برق های صنعتی

موتور برق در بخش صنعت از توان بالاتری برخوردار است و همچنین  تامین برق نیزدر این حوزه  از اهمیت بالایی برخوردار است. می توان از این موتور برق  در  بیمارستان ها ،کارخانه ها ، بانک ها وسرورهای رایانه ای استفاده نمود .

موتور برق های کمپین

این نوع موتور برق قابل جابه جایی است و برای تامین برق  در مکان های کوچک وبرای مسافرت های دور و نزدیک مورد استفاده قرار می گیرد . میزان آلودگی این دستگاه بسیار کم است .

موتور برق ثابت

موتور برق ثابت  توان بسیار بالایی دارد و به دلیل اینکه توان بالا دارد قیمت آن نیز با توجه به توان بالا می باشد . این نوع دستگاه برای تامین انرژی الکتریکی یک سازمان یا مجموعه استفاده می شود .

مقالات خواندنی موتور برق :

خرید موتور برق هیوندای

نحوه کارکرد موتور برق های بنزینی به چه صورت است ؟

انواع ژنراتور از نظر سوخت

موتور برق ها از نظر سوخت دسته بندی می شوند و برای خرید موتور برق باید به نوع سوخت مصرفی آن توجه بسیار  نمود.

موتور برق بنزینی

از پرکاربردترین موتور برق ها همین دسته می باشد .بنزین در این دستگاه به عنوان تامین کننده انرژی مکانیکی و تبدیل آن به برق مورد استفاده قرار می گیرد . موتور برق بنزینی حتما باید در فضای باز استفاده شود به دلیل اینکه با سوخت بنزین گازهای سمی مانند دی اکسید کربن تولید می شود که برای افراد بسیار خطرناک و حتی سبب خفگی نیز می شود .

موتور برق دیزلی

این نوع موتور برق توان و قدرت بسیار بالایی دارد ولی حجم و صدای این دستگاه از نوع بنزینی بسیار زیاد است . به همین دلیل برای مواقعی که به انرژی بالا نیاز است از این دستگاه استفاده می کنند . صدای بالا، سرویس نگهداری مخصوص و دود بسیار زیاد از محدودیت های این نوع موتور به شمار می رود.

موتور برق گازسوز

این نوع موتور برق به دلیل اینکه مصرف بسیار کمی دارد به عنوان دوستدار محیط زیست محسوب می شود .موتور برق گاز سوز از توان پایینی برخوردار است .  از دیگر ویژگی های بسیار مهمی که می توان به آن اشاره نمود :کم خطر بودن – طول عمر بالا -هزینه کم

موتور برق های دوگانه سوز

این نوع موتور برق برای تبدیل انرژی مکانیکی و تولید برق از دو منبع سوخت می توان استفاده کرد . موتور برق دوگانه سوز کارایی بسیار بالایی دارد و نوع سوخت را می توان با توجه به شرایط آن تصمیم گیری نمایید . به دلیل اینکه گازشهری  و کپسول گاز در دسترس می باشند و همچنین هزینه آن نیز مقرون به صرفه است استفاده از موتور برق دو گانه سوز را دو چندان کرده است .

دو نوع موتور برق دو گانه سوز  بسته به نوع سوخت پایه وجود دارد. به برخی از موتورهای بنزینی به صورت دستی سوخت گاز اضافه می شود. در این حالت هزینه تمام شده کمتر است، اما توان دستگاه  ۲۰ تا ۳۰ درصدی کاهش دارد . گروه دیگر نیز موتور برق های پایه دو گانه هستند. در این موتور برق ها  سوخت اول گاز مایع یا گاز شهری است و سوخت جایگزین بنزین می باشد. این موتور برق ها، دارای قیمت بالاتر و تقریباً دو برابری نسبت به موتور برق تک سوز بنزینی هستند. اما کارایی و عملکرد  بسیار بهتری دارند.

انواع ژنراتور از نگاه سیستم روشن و خاموش شدن

موتور برق ها از نظر روشن و خاموش شدن به سه دسته استارتی و اتومات و هندلی طبقه بندی می شوند .

 

هندلی یا دستی

در صورت نیاز به استفاده از این نوع موتور برق باید به صورت دستی دستگاه را روشن نمود . برای هندل زدن و شروع به کار این نوع موتور برق نیاز به یک نفر است .

استارتی

این نوع موتور برق به وسیله دکمه ی استارتی که روی دستگاه تعبیه شده است روشن می شود و برخلاف نوع دستی نیاز به هندل زدن ندارد .

اتومات (خودکار)

در صورتی که برق مکانی قطع شود  این نوع موتور برق همانطور که از نامش پیداست به طور خودکار شروع به کار می کند و در صورتی که برق مجددا وصل شود موتور برق نیز خاموش می شود .

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.