بهترین کمپرسور باد خانگی

بهترین کمپرسور باد خانگی

بهترین کمپرسور باد خانگی

در مقاله قبل راهنمای خرید کمپرسور هوا را بطور کامل با هم برسی کردیم ، در این مقاله نوبت رسیده به معرفی بهترین کمپرسور باد خانگی ، پس اگر شما هم در صدد خرید یک کمپرسور باد خانگی هستید تا پایان این مقاله همراه هیوندای تولز نمایندگی ابزارالات هینوندای در شیراز باشید .

 

ویژگی بهترین کمپرسور باد خانگی

برای انتخاب بهترین مارک کمپرسور باد شما باید ویژگی های مختلف این محصول را در نظر بگیرید. امروزه شرکتهای بزرگی همچون هیوندای ، رونیکس، ادون، و سایر شرکت ها در حال کار بر روی این نوع از محصولات هستند. هر ساله نیز تنوع کمپرسورها در بازار بیشتر می شو د .

توان کمپرسور

اگر شما به دنبال خرید یک کمپرسور برای تأمین انرژی حرکتی یک دستگاه دیگر هستید، حتماً باید به توان آن توجه کنید. این محصولات به همراه موتورهای مخصوص به خود، در ابعاد و ظرفیت های مختلف ساخته شده اند.

هر دستگاه براساس مخزن و تعداد سیلندری که در آن قرار گرفته است، امکان تولید هوای فشرده را خواهد داشت. به همین دلیل در هنگام خرید باید به توان دستگاه توجه کرد. لازم به ذکر است که کمپرسورهایی که دارای ۱ یا ۱.۵ اسب بخار هستند، برای محیط های خانگی کاربرد فراوانی دارند.

شیرتخیله

برای انتخاب بهترین مارک کمپرسور باد باید حتماً به استانداردهای مربوط به شیر تخلیه کمپرسور هوا توجه کنید. این بخش می تواند هوای اضافه، آب و گرد و خاک های اضافه هوا را که درون منبع گیر کرده اند، خارج کند. این شیر معمولاً برای استفاده از نیروی گرانش در زیر دستگاه قرار گرفته است. شیر تخلیه خوب، می تواند مانع از کاهش فشار هوا در داخل منبع شود و جزو ویژگی های مهم یک کمپرسور محسوب می شود.

رول کیج

یکی از قسمت هایی که امروزه در کمپرسورهای خانگی و صنعتی دیده می شود، وجود میله های اضافه برای محافظت از کمپرسور است. این میله ها به دلیل داشتن کمترین مرکز ثقل، می توانند در برابر جریان های ناخواسته باد، از افتادن یا بروز مشکل در قطعات اصلی این محصول جلوگیری کنند. به همین دلیل اگر در محیط باز از یک کمپرسور باد استفاده می کنید، باید حتماً رول کیج آن را به خوبی کنترل کنید.

حجم مخزن

ظرفیت مخزن کمپرسور هوا متفاوت است. حجم مخزن این محصول از ۱۰ لیتر تا ۱۲۰۰ لیتر متغیر است. هرچه حجم مخزن بیشتر باشد، وزن آن نیز بیشتر است. عموماً کمپرسورهایی با حجم زیر ۲۰۰ لیتر برای انجام کارهای خانگی و بالاتر از آن برای کارهای صنعتی استفاده می شود.

فیلتر هوا

یک پارامتر دیگر در انتخاب بهترین مارک کمپرسور باد فیلتر هواست. یک کمپرسور هوا باید دارای یک میکرو فیلتر مناسب باشد. این قطعه هوای تصفیه شده توسط دستگاه را از هر گونه ذرات پاکسازی می کند .

بهترین کمپرسور باد خانگی
بهترین کمپرسور باد خانگی

قبل از خرید کمپرسورهای باد به ابن نکات باید توجه داشته باشیم :

  1. چند بار فشار برای دستگاه یا ابزار لازم است؟
  2. چقدر جریان هوا مورد نیاز است؟
  3. کیفیت هوای مورد نیاز باید چگونه باشد؟
  4. چرخه وظیفه عملیاتی کمپرسور چیست؟
  5. قیمت خرید اولیه‌ی کمپرسور چقدر است؟
  6. هزینه‌ی کل کمپرسور از جمله هزینه‌ی تعمیر آن چقدر است؟
  7. کمپرسور به چه چیزهایی نیاز دارد و شرایط نگهداری از آن چیست؟
  8. آیا قطعات جانبی کمپرسور به راحتی در دسترس میباشد؟
  9. کمپرسور باد دارای گارانتی واقعی میباشد؟
  10. صدا دار بودن یا بدون صدا بودن کمپرسور ایا اهمیتی دار؟

واحد اندازه گیری میزان هوای کمپرسور

واحد اندازه گیری برای تعیین میزان هوای تحت فشار کمپرسور در یک چرخه‌ی معین فوت مکعب در دقیقه یا CFM است. این واحد در تعیین نحوه‌ی اندازه گیری کمپرسور دوار و تعیین ظرفیت کمپرسور هوا بر اساس ابزار و دستگاه‌های پنوماتیک بسیار مهم است. برای تعریف CFM سه روش وجود دارد:

CFM جابه‌جا شده (DCFM): این عدد از محاسبات ضربه و چرخش در دقیقه در یک فرایند مشخص به دست می‌آید. مشكل DCFM به عنوان یک استاندارد اندازه گیری این است كه عوامل دیگر مانند فشار خارجی، گرمای اتمسفر، رطوبت، لرزش یا اصطكاک را در نظر نمی‌گیرد. در نتیجه، DCFM معیار قابل اعتمادی برای تعیین ظرفیت کمپرسور باد نیست.

CFM استاندارد (SCFM): محاسبات موجود در این واحد معمولا بیشتر از محاسبات DCFM است. CFM استاندارد از شرایط منظم هوای جوی ناشی می‌شود و بر اساس فشار هوا در سطح دریا تعریف شده است. در شرایط عادی، این دما 14.5 PSI و 68 درجه‌ی فارنهایت و بدون رطوبت خواهد بود. هنگام مقایسه بین انواع مختلف کمپرسور باد، معیار SCFM دقیق‌ترین معیار است. اگرچه نیازهای شما با توجه به موقعیت مکانی‌تان متفاوت خواهد بود.

CFM واقعی (ACFM): این معیار در مورد کمپرسورهای هوا بسیار مهم است؛ زیرا از فاکتورهای یک محیط کار مشخص ناشی می‌شود. در یک کارخانه، ACFM از فوت مکعب در دقیقه هوای تحت فشار در میان گرما، رطوبت و سایر عوامل خارجی حاصل می‌شود.

با این حال، هنگام خرید کمپرسور، سنجش ACFM دشوار است، زیرا فقط زمانی که کمپرسور در دستگاه شما کار ‌کند می‌توانید این معیار را تعیین کنید. بنابراین، یک مهندس در محل باید پس از تنظیم تجهیزات، ACFM کمپرسور هوا را محاسبه کند.

به طور کلی، SCFM بهترین معیار برای انتخاب کمپرسور باد است. برخی از مدل‌ها محدوده‌ی CFM را برای نشان دادن عملکرد دستگاه انتخابی در سطوح مختلف فشار ارائه می‌دهند. اگرچه این می‌تواند مقایسه‌ی CFM کمپرسورهای مختلف هوا را دشوار کند، اما SCFM همچنان دقیق‌ترین معیار برای تعیین ظرفیت کمپرسور است.

اگر کمپرسور باد مناسب را بر اساس CFM انتخاب می‌کنید، حتماً 30٪ اضافی برای هرگونه افزایش احتمالی در نظر بگیرید. در موارد خاص، اگر فشار در لوله وارد شود یا شرایط جوی بر عملکرد کمپرسور هوا تأثیر بگذارد، دستگاه یا ابزار پنوماتیک می‌تواند به صورت غیرقابل پیش بینی عمل کرده در برخی موارد، فشار هوا بیشتر از حد معمول یک عملکرد استاندارد باشد.

کمپرسور باد خانگی
کمپرسور باد خانگی

بهترین کمپرسور باد خانگی

پمپ باد مارک هیوندای

پمپ باد مارک هیوندای هیوندای کرهای یکی از معتبرترین شرکتهای جهان است که فعالیتهای ویژه ای در تولید ابزارهای بادی دارد.

کمپرسور هوا یا پمپ هوا وسیله ای است که میتواند با استفاده از موتور انرژی برق، دیزل یا بنزین و … را به انرژی باد ذخیره شده تبدیل کند.

بهترین مارک کمپرسور باد هیوندای یکی از قدرتمندترین ابزارها برای تأمین نیروی لازم برای کار با ابزارهای پنوماتیک است. کمپرسورهای هوا با توجه به حجم مخزن طبقه بندی می شوند.

مدل های سبک تر قابل حمل هستند و کمپرسورهای سنگین تر اغلب دارای چرخ حمل هستند.

بهترین مدل پمپ باد برند هیوندای

  • کمپرسور هوای هیوندای مدل AC-5025
  • کمپرسور هوای هیوندای مدل AC-1010
  • کمپرسور هوای هیوندای مدل 1550-AC
  • کمپرسور هوای هیوندای مدل AC-2425
  • کمپرسور هوای هیوندای مدل AC8030
  • کمپرسور هوای هیوندای مدل AC-8025

پمپ باد مارک رونیکس

استفاده از وسایلی مانند پمپ ها و کمپرسورهایی کمک بزرگی به مردم شده است. این دستگاه ها نیروی لازم برای تامین انرزی هوا را برای انواع دستگاه هاب بادی فراهم میکند.

كمپرسورهاي هوا بيشتر در صنعت مورد استفاده قرار مي گيرند اما از اين دستگاه ها با توان كمتر نيز براي انجام كارهاي نيمه صنعتي استفاده مي شود.

یکی از بهترین مارک کمپرسور باد مدل “RC-1010” است که توسط شرکت رونیکس تولید می شود.

بهترین مدل پمپ باد برند رونیکس

  • کمپرسور باد فندکی رونیکس مدل RH-4261B
  • کمپرسور هوا رونیکس مدل RC-5010
  • کمپرسور هوا رونیکس مدل RC-1010
  • کمپرسور هوا رونیکس مدل RC-251

پمپ باد مارک کرون

پمپ باد فشرده یا کمپرسور هوا یکی از پرکاربردترین و بسیار کاربردی ترین دستگاه ها در صنعت است و نقش مهمی در توسعه صنعت دارد. از کمپرسورهای هوا برای فشرده سازی هوا که یک گاز فشرده است استفاده می شود. تعریف ساده کمپرسور هوا یا باد را می توان به عنوان دستگاهی برای مکش هوا با یک فشار و تأمین با فشار بالاتر بیان کرد.

در بهترین مارک کمپرسور باد توجه به یک نکته بسیار مهم است و آن حجم دستگاه است ، زیرا کمپرسورهایی که متناسب با جریان ابزارهای پنوماتیک ظرفیت مخزن ندارند باعث فشار بر روی موتور و در نهایت موتور منجر به اتلاف انرژی می شود. و اهمیت بزرگ بودن اندازه دستگاه را به ما یادآوری می کند.

بهترین مدل پمپ باد برند کرون

  • کمپرسور هوا کرون مدل CT36028
  • کمپرسور باد کرون مدل CT36043
  • کمپرسور باد کرون مدل CT36046
  • کمپرسور هوا کرون مدل CT36029

برای خرید کمپرسور خانگی با کارشناسان فروش هیوندای تولز در تماس باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.