راهنمای خرید مینی فرز

راهنمای-خرید-مینی-فرز

راهنمای خرید مینی فرز

همراهان هیوندای تولز امروز در این مقاله میپردازیم به راهنمای خرید مینی فرز ، همانطور که میدانید فزر و مینی فرز ها یک ابزار تخصصی می باشد و هر کسی نمیتواند مثل انبر دست یا پیچ گوشتی از ان استفاده کند .

مینی فرز و فرز ها یکی از ابزارهای تخصصی می باشند ، اگر شما هم در صدد خرید یک مینی فرز هستید تا پایان این مقاله همراه ما باشید تا به نکات قبل از خرید مینی فرز ها بپردایم .

مینی فرز چیست؟

مینی فرز یکی از انواع فرز است که در ابعاد کوچکتری تولید شده و برای پولیش کاری، سنگ زنی و برش مورد استفاده قرار می گیرد. از این تجهیزات در صنایع جواهر سازی، نجاری، آهنگری و فعالیتهای ساختمانی استفاده می‌ شود.

به طور کلی می توان انواع مینی فرز را به سه دسته شارژی ، بادی و برقی تقسیم کرد. همچنین مهمترین قسمت های تشکیل دهنده این تجهیزات: سردنده، محافظ قابل تنظیم، دسته جانبی و صفحه ساینده یا دیسک فرز هستند. یکی دیگر از نکات مهم خرید مینی فرز ، توجه به نوع آن و تناسب این تجهیزات با کارایی مد نظر شماست.

آشنایی با انواع مینی فرز ها

مینی فرز بادی

مینی فرز بادی و پنوماتیکی ، انرژی مورد نیاز برای فعالیت خود را از طریق یک کمپرسور هوا تامین می کند. در این نمونه مینی فرز از باتری یا سیم کشی برق استفاده نمی شود و صرفاً با تغذیه کمپرسور می توانید نیروی مناسب با عملکرد خودتان را در اختیار داشته باشید.

مزایای اصلی این محصولات مناسب بودن قیمت آن ها و داشتن وزن پایین است. اما نباید فراموش کرد که قدرت نهایی مینی فرز بادی نسبت به نمونه های برقی آن پایین تر است و از همین رو بیشتر برای انجام برشکاری و پولیش کاری های ظریف مورد استفاده قرار می گیرد هم چنین نیاز به کمپرسور هوا نیز باعث می شود تا هزینه اولیه شما برای تهیه محصولات کمی افزایش یابد البته باید بدانید که دیگر نگرانی وجود پریز برق را در محل کارتان ندارید و هزینه قبض برقتان تغییری نمی کند

مینی فرز برقی

می توان گفت مینی فرز برقی پرکاربرد ترین و پرطرفدارترین نمونه این محصولات در بازار است. در شرایطی که دسترسی آسان به پریز برق داشته باشید هیچ گونه مشکلی با مدت زمان کار با مینی فرز برقی نخواهید داشت. وزن پایین تر آنها نسبت به نمونه های شارژی و بادی باعث شده حمل و نقل و کار با آنها نیز راحت تر باشد.

از سوی دیگر نباید فراموش کرد که نسبت به نمونه های شارژی قیمت پایین تری دارند و همین برای افرادی که به دنبال محصولی با قیمت مناسب هستند، نکته مهمی به شمار می رود. از معایب این محصولات می‌ توان نیاز همیشگی به اتصال برق را نام برد، چرا که در بسیاری از موارد و بخصوص در انجام فعالیتهای ساختمانی ممکن است برق در دسترس نباشد و نیاز به سیم سیار بلند داشته باشید. از سوی دیگر احتمال برق گرفتگی و خطر پارگی سیم در این نمونه از مینی فرز بیشتر است.

مینی فرز شارژی

همانطور که از نام این محصولات می توانید حدس بزنید برای عملکرد این نوع مینی فرز، از باتری استفاده می شود. همین باعث شده تا نیاز به یک منبع برق جداگانه نداشته باشید و در زمان کار بتوانید به راحتی این تجهیزات را حمل کنید. برای افرادی که به دنبال یک ابزار قابل حمل و مناسب هستند مینی فرز شارژی می تواند گزینه بسیار مناسبی باشد. در نمونه های جدید این مینی فرز دیده می شود که از فناوری شارژ سریع استفاده شده و همین ویژگی کمک می‌کند تا در کمتر از نیم ساعت بتوانید دستگاه خود را شارژ نمایید.

البته نکته ای که بعنوان راهنمای خرید مینی فرز نباید فراموش کرد این است که اتمام شارژ باتری در زمان کار میتواند باعث ایجاد وقفه در روند انجام فعالیت های مورد نظر شما شود.

خرید-مینی-فرز-هیوندای-تولز-شیراز
خرید-مینی-فرز-هیوندای-تولز-شیراز

راهنمای خرید مینی فرز

قبل از خرید مینی فرز حتما به این نکات توجه داشته باشید تا با توجه به نیازی که دارید مینی فرز خودتان را خریداری کنید . شما دوستان میتوانید برای خرید مینی فرز خود با کارشناسان فروش هیوندای تولز نمایندگی ابزارالات هیوندای در شیراز در تماس باشید .

اندازه دیسک

قطر صفحه برش اولین چیزی که در انتخاب مینی فرز مهم است.به طور کلی، هر چه قطر صفحه بزرگتر است،موتور آن نیز باید قوی‌تر باشد. اما لازم نیست شما برای خرید مینی فرز بزرگترین دیسک را انتخاب نمایید.در عوض، آنچه شما نیاز دارید دستگاه با اندازه دیسکی است که برای کار شما بهینه باشد.به عنوان مثال، در شرایطی که شما نیاز به دقت فوق العاده داشته باشید یا اینکه قطعه کار شما کوچک باشد باید از دیسک کوچ استفاده نمایید.مینی فرز بزرگتر برای چنین کاری ایده آل نخواهند بود. از این رو مینی فرز‌‌‌‌‌ها دارای انواع مختلفی هستندکه نوع 11.5 سانت آن از محبوبیت بالاتری برخوردار هستند.

منبع تغذیه

منبع انرژی مینی فرز می تواند از طریق برق ، هوای فشرده و باطری شارژی باشد.هر یک نقطه ضعف و قوت خود را دارند که انتخاب ناصحیح آن می‌تواند از بهبود عملکرد در کار جلوگیری و باعث توقف کار شود. در ادامه به برخی از ویژگی‌های هر یک می‌پردازیم. مینی فرز‌‌‌های برقی پر مصرف ترین و پر کاربرد ترین نوع در این بین می‌باشد.

سرعت دستگاه

سرعت مینی فرز یکی از عوامل مهم در انتخاب این ابزار می‌باشد.سرعت دستگاه با زمان و کیفیت برش نسبت مستقیم دارد. برای برش فلزات از سرعت بالا و در برش سنگ از سرعت نسبتا کمتری استفاده می‌شود. اگر از سرعت بالا در برش سنگ استفاده شود ،موجب شکستن صفحه برش و پاشش آن به اطراف می‌شود. باید در نظر داشت که اغلب از مینی فرز جهت برش آهن استفاده می‌شود. در این میان مینی فرز‌‌‌هایی با قابلیت تنظیم سرعت هستند که به اصطلاح به آنها مینی فرز دیمردار می‌گویند. سرعت این مینی فرزها اغلب در 6 حالت مختلف قابل تنظیم است که می‌توان از آن برای برش سنگ ، آهن ، استیل ، ساب ،سنباده کاری و.. استفاده کرد. سرعت چرخش صفحه در مینی فرز ها از 5000 تا 12000 دور در دقیقه می‌باشد.
توجه: استفاده از مینی فرز دیمر دار به علت سرعت چرخش بالای آن در کمترین حالت برای پولیش خودرو توصیه نمی‌شود.

قدرت

هرچه دستگاه وات بالاتری داشته باشد، قدرت و سرعت چرخش آن نیز بیشتر است. توان بالا سرعت بیشتری را در پی دارد که موجب برش راحت و سریع تر قطعه می‌شود. برای استفاده از صفحه‌ی برش بزرگتر نیاز به قدرت بیشتر است. به این دلیل هرچه صفحه مینی فرز بزرگ تر باشد وات آن دستگاه نیز بالاتر است. از توان بالا برای کارهای صنعتی و پر فشار استفاده می‌شود. توان مینی فرزها بسته به توان آنها از 550 الی 1300 وات تقسیم بسندی می‌شود. برای مصارف خانگی توان معادل 600 الی 750 وات کافی می باشد.

استارت نرم

در برخی از مینی فرزها از تکنولوژی soft Start یا همان استارت نرم استفاده شده است. این ویژگی کمک می‌کند تا در زمان فشار دادن کلید پاور ،سرعت دستگاه به آرامی افزایش یابد تا به دستگاه شوک وارد نشود. دستگاه‌هایی که دارای این ویژگی هستند از قیمت بالایی برخوردار می‌باشند.

دسته کمکی

دسته‌ی کمکی قرار گرفته بر روی مینی فرز‌‌‌‌ها سبب می‌شود تا در هنگام کار با این دستگاه از تسلط بیشتری برخوردار باشید. دسته‌های کمکی در دو نوع معمولی ضد لرزش می‌باشند که در نوع ضد لرزش آن ،لرزش کمتری از دستگاه به دست کاربر منتقل می‌شود. در برخی از مینی فرز‌‌‌ها امکان نصب دسته در دو سمت دستگاه وجود دراد . این امکان به شما کمک می‌کند تا با راحتی بتوانید از هر دو دست خود در هنگام کار بهره ببرید.

خرید-مینی-فرز
خرید-مینی-فرز

معایب و مزایای مینی فرز ها :

مینی فرز شارژی
معایب: قیمت بسیار بالا ، اتمام انرژی و..
مزایا: صدای کم ، قابلیت حمل و..

مینی فرز بادی

معایب: نیاز به مخزن باد ، قیمت نسبتا بالا و..
مزایا:صدای کم ، استحلاک و خرابی بسیار پایین و..

مینی فرز برقی
معایب: نیاز به برق ، صدای بلند و..
مزایا: قیمت مناسب ،‌ کارایی بالا و..

مینی فرز دسته کوتاه بخرم یا دسته بلند ؟

مینی فرزها در دو نوع دسته کوتاه و دسته بلند تولید و عرضه می‌شود. استفاده از  مینی فرز های دسته کوتاه امکان مانور بیشتری در حین کار برای کاربر فراهم می‌کند. از طرفی دیگر مینی فرز‌‌های دسته بلند تسلط بیشتری به کاربر در حین کار ارایه می کند. انتخاب بین این دو نوع کاملا به سلیقه مصرف کننده بستگی دارد. کیف ابزار به کسانی که برای اولین بار قصد خرید مینی فرز را دارند و تا به حال از این دستگاه استفاده نکرده یا با کارکرد آن خیلی آشنا نیستند! مینی فرز های دسته بلند را به دلیل تسلط بیشتر توصیه می‌نماید.

همچنین شما میتوانید برای خرید مینی فرز با نمایندگی ابزارالات هیوندای در تماس باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.