راهنمای خرید اره زنجیری

راهنمای-خرید-اره-زنجیری

راهنمای خرید اره زنجیری

امروز در این مقاله میخواهیم بپردازیم به راهنمای خرید اره زنجیری ، همانطور که میدانید اره زنجیری یکی از پر کاربردترین ابزارها در کارگاها می باشد ، پس اگز در صدد خرید اره زنجیری هستید حتما تا پایان این مقاله همراه ما باشید .

قبل از هر چیزی میپردازیم به تعریف اره زنجیری

اره زنجیری چیست ؟

اره‌ای قابل حمل با مجموعه‌ای از دندان‌های متصل به یک زنجیر است که با کمک نیروی برق، باتری یا سوختن بنزین کار کرده و مواد را برش می‌دهد. از یک اره در فعالیت‌هایی نظیر قطع درختان، هرس، مهار آتش در مناطق وحشی، برداشت هیزم و غیره استفاده می‌شود. همچنین این ابزارها با ترکیب میله و زنجیر، در ساخت سازه‌های هنری نیز به کار می‌روند. اره‌ها در طول دوره‌ی پیشرفت خود، توانایی برش بتن‌ را نیز کسب کرده‌اند. اره های زنجیری دارای انواع مختلفی هستند

انواع اره زنجیری

اره زنجیری برقی

ره زنجیری موتوری (بنزینی)

اره برقی یک نوع از اره های زنجیری است که با نیروی برق کار می‌کند. قدرت این اره بر حسب وات سنجیده می‌شود.

اره موتوری یک نوع دیگر از اره های زنجیری می‌باشد. در اره زنجیری بنزینی از سیستم احتراق داخلی برای سوخت رسانی به قسمت های مختلف و تامین انرژی لازم برای شروع کار استفاده می‌شود.

خرید-اره-زنجیری-هیوندای
خرید-اره-زنجیری-هیوندای

تفاوت اره زنجیری برقی و بنزینی چیست؟

  • اره بنزینی دارای یک موتور دو زمانه ، معمولاً یک سیلندر است. این دستگاه سیلندر پیستون را با سوخت بنزین به حرکت در می آورد و حرکت رفت و برگشتی پیستون را از میل لنگ به حرکت چرخشی تبدیل می کند. این دستگاه بسیار قدرتمند است و همچنین سرعت بالایی دارد و صدای زیادی تولید می کند.
  • اما با اره برقی ، اره توسط یک موتور الکتریکی چرخانده می شود. این دستگاه وزن و حجم کمتری نسبت به اره بنزینی دارد و همچنین صدای آن بسیار کمتر از نوع بنزینی است.
  • لازم به ذکر است که یکی از مزایای اره بنزینی این است که می توان از آن در هر کجا استفاده کرد و فقط به راحتی از سوخت بنزین استفاده می شود. اما اره برقی فقط در جاهایی که برق وجود دارد قابل استفاده است. اما سرعت کار دستگاه اره برقی از نظر وزن کم و نوع کارکرد این دستگاه از اره بنزینی بیشتر است.
  • برای کار با دستگاه اره بنزینی ابتدا باید سوخت مورد نظر را در مخزن آن پر کرده و با دستکاری دستگاه را روشن کنید و دستگاه تا پایان کار روشن خواهد ماند.
  • اما برای کار با دستگاه اره برقی ، با فشار دادن دکمه دستگاه روشن شده و هنگام آزاد شدن دستگاه خاموش می شود.
  • اره بی سیم ، مانند اره بنزینی ، در هر جایی قابل استفاده است ، اما محدودیت های خود را دارد. قدرت و سرعت کمتر این دستگاه نسبت به نوع الکتریکی آن کمتر است و نمی توان از این دستگاه برای برش تنه های ضخیم استفاده کرد.
  • به دلیل قدرت محدود ، اره های برقی اره هایی با طول حداکثر 50 سانتی متر دارند. اما دستگاه اره برقی بنزینی به دلیل قدرت زیاد و سرعت زیاد و همچنین استفاده از این دستگاه در اعماق جنگل ها برای قطع درختان ضخیم دارای تیغه هایی تا 150 سانتی متر است.

پیشنهاد ما به شما 

خواندن مقاله خرید دستگاه تصفیه آب در شیراز

خواندن مقاله نمایندگی ابزارالات هیوندای در شیراز

خواندن مقاله مراکز پخش فیلتر تصفیه آب خانگی

خواندن مقاله انواع استخر پیش ساخته

خواند مقاله راهنمای خرید اره پروفیل بر

بهترین مارک اره زنجیری کدام است :

همانطور که در بالا توضیح دادیم اره زنجیری در نوع بنزینی یا اره برقی با مارک های مختلف در بازار وجود دارند که معروف ترین آنها عبارت اند از:

  1. اره زنجیری اشتیل (Stihl)
  2. افکو (Efco)
  3. کنزاکس (Kenzax)
  4. باکستر (Boxter)
  5. ماکیتا (Makita)
  6. دیوالت (Dewalt)
  7. هوم لایت (Homelite)
  8. هیوندای (Hyundai)
  9. رونیکس (Ronix)
  10. پایونیر (Pioneer)
  11. اینهل (Einhell)

راهنمای خرید اره زنجیری

طول تیغه اره

به طول تیغه توجه کنید که بزرگترین سایز چوبی است که اره می تواند برش دهد. استاندارد آن باید حداقل 5 سانتی متر بیشتر از عرض تنه درخت باشد. اما به خاطر داشته باشید که افزایش طول تیغه تعادل اره را کاهش می دهد.

طول تیغه اره ارتباط مستقیمی با وزن و توان دستگاه دارد و هرچه تیغه بیشتر باشد ، قدرت و حجم موتور دستگاه باید بیشتر باشد و بنابراین وزن آن افزایش می یابد. هرچه دستگاه سنگین تر باشد ، حفظ تعادل دشوارتر و شرایط کارکرد این دستگاه دشوارتر خواهد بود.

اره-زنجیری-هیوندای-تولز
اره-زنجیری-هیوندای-تولز

قدرت و نوع موتور

قدرت و نوع موتور در اره برقی متفاوت است و هر کدام کاربردهای متفاوتی دارند. به طور کلی قدرت اره بنزینی بیشتر از اره برقی است. ظرفیت موتور ارتباط مستقیمی با قدرت اره بنزینی دارد.

قدرت اره برقی بر حسب وات بیان می شود که این تعداد وات قدرت موتور است و هرچه عدد قدرت بیشتر باشد ، قدرت بیشتری نیز وجود خواهد داشت.

قدرت بدنی کاربر

برای کار با این ابزار باید هماهنگی بین کاربر و اره وجود داشته باشد. از آنجا که این نوع اره ابزاری قدرتمند است که باید به خوبی کنترل شود ، بنابراین برای خرید این ابزار باید مدلی را انتخاب کنید که علاوه بر پوشش نیازهای شما ، بتوانید آن را کنترل کنید.

توانایی کاربر در نگه داشتن ، کنترل و کار با اره ، همراه با طراحی ارگونومیک و تعادل دستگاه ، از نکات مهمی است که باید به خاطر بسپارید. اگر با قدرت بدنی کاربر مطابقت نداشته باشد ، کاربر خسته می شود و کار با دستگاه برای او مشکل است.

انتخاب نوع دستگاه

برای انتخاب اره مناسب ابتدا باید نوع کار با آن را تعیین کنید. در این حالت ، نوع بنزینی یا برقی باید متناسب با شرایط کارکرد و نوع استفاده در نظر گرفته شود.

حجم مخزن سوخت

در مورد اره بنزینی ، حجم مخزن سوخت یکی از نکات مهم است. اگر حجم مخزن کم باشد ، سوخت به سرعت تمام می شود و باید دوباره پر شود.

نکات ایمنی که باید در زمان استفاده از اره زنجیری به ان توجه کرد :

استفاده از اره برقی نیاز به تجربه و مهارت دارد. خرید اره برقی همانند خرید وسایل دیگر نیست. تفاوت بین اره برقی تفاوت در میزان خطری است که در صورت استفاده نادرست از آن می توانند ایجاد کنند. همیشه هنگام کار با ابزار خطر آسیب دیدگی وجود دارد ، اما با رعایت چند نکته ساده می توان تا حد زیادی از آن جلوگیری کرد.

هر ساله بیش از 100000 مورد آسیب هنگام کار با اره برقی گزارش می شود. به دلیل قدرت بالای این ابزار علاوه بر دانش و آگاهی ، برای کار ایمن با اره برقی به تجربه و تمرین نیز احتیاج خواهید داشت.

علاوه بر انتخاب اره برقی مناسب بر اساس کاربرد و عملکرد ، باید به ویژگی های ایمنی به کار رفته در آن نیز توجه کنید. فقط به قیمت خرید اره برقی توجه نکنید. سلامتی و ایمنی شما بیش از این هزینه دارد.

تجهیزات ایمنی برای کار با اره برقی اجباری است. از ویژگی های ایمنی مورد نیاز شما می توان به لباس مناسب ، کفش کار ، عینک ، کلاه ایمنی ، هدفون محافظ و دستکش اشاره کرد.

سیستم روغن کاری

سیستم روغن کاری ریل اتوماتیک نکته مهم دیگری هنگام انتخاب دستگاه اره زنجیری است و می تواند سرعت دستگاه را افزایش دهد.

حجم موتور

حجم موتور ارتباط مستقیمی با قدرت دستگاه دارد و هر چه حجم موتور بیشتر باشد ، مصرف سوخت و قدرت دستگاه بیشتر می شود و برای برش چوب های ضخیم و سخت بسیار مناسب است.

با اره بنزینی ، قدرت موتور با اسب بخار و با اره برقی ، قدرت موتور با وات اندازه گیری می شود. اره بنزینی قدرت بیشتری نسبت به اره برقی دارد اما سر و صدای زیادی نیز ایجاد می کند.

راهنمای-خرید-اره-زنجیری-هیوندای-تولز
راهنمای-خرید-اره-زنجیری-هیوندای-تولز

جنس زنجیر اره زنجیری چیست ؟

زنجیرهای فولادی برای دماهای پایین ساخته می شوند یا از زنجیرهای الماس برای برش سنگ ، سیمان یا فلزات دیگر استفاده می شود.

زنجیره های الماس به جای روغن با آب روان می شوند تا گرمای حاصل از برش فلزات و سیمان را کاهش دهند و خاک و گرد و غبار محل برش را بشویند. هنگام بحث در مورد زلزله و سایر بلایای طبیعی ، اره های برقی الماس به طور گسترده در عملیات ساخت و نجات استفاده می شود.

نوع زنجیر مورد استفاده در اره برقی برای افرادی که به طور حرفه ای در زمینه اره برقی کار می کنند بسیار مهم است. تعداد دندانهای موجود در زنجیر ، محل قرارگیری قطعات ، شکل قطعات و مواد آنها مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

زنجیر full chisel

این نوع زنجیره دارای دندانهای صاف و عمودی است که برای برش چوب ، تنه درختان و چوب نرم مورد استفاده قرار می گیرد. استحکام زنجیرهای جامد نسبت به سایر انواع زنجیرها کمتر است و عناصر محافظتی که در سایر زنجیره ها وجود دارد در زنجیرهای full chisel وجود ندارد.

زنجیرsemi chisel

این نوع زنجیر دارای زوایای نرم تری است و بر خلاف مدل قبلی برای چوب در خاک ، چوب منجمد و چوب خشک استفاده می شود ، در واقع این زنجیره برای برش چوب سخت مناسب است و از ایمنی بیشتری برخوردار است.

زنجیر full skip

این نوع زنجیر دندان کمتری دارد اما از آنجا که هر دندان چوب بیشتری مصرف می کند از راندمان بالا و سرعت خوبی برخوردار است. استفاده از این نوع زنجیر در هنگام برش قطعات بزرگ چوب برای افرادی است که می خواهند تنه درختان بزرگ را ببرند. در واقع این زنجیر برای اره های بزرگ نصب شده و برای اره های کوچک مناسب نیست.

زنجیر semi skip

این نوع زنجیر دندانهای بیشتری دارد و بیشتر برای کارهایی که به ظرافت و سرعت بالایی نیاز دارند مفید است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.