راهنمای خرید تراز لیزری

راهنمای-خرید-تراز-لیزری-هیوندای

راهنمای خرید تراز لیزری

اگر قصد خرید تراز لیزری را دارید حتما تا پایان این مقاله همراه ما باشید  .همانطور که میدانید امروزه با پیشرفته شدن کار براي كنترل دقیق هم راستايي و همچنين هم تراز بودن در هنگام كار از ترازهاي ليزري استفاده میکنند . دستگاه تراز لیزری به این صورت است که اين دستگاه‌ها از پرتو ليزر براي هدايت و راهنمايي كاربر بهره برده و در صورت بالا بودن كيفيت ساخت، دقت آنها از هر ابزار متداول و سنتي ديگري كه به كار مي رود، بيشتر خواهد بود. با استفاده از تراز ليزری، بدون نياز به نخ يا سيم و تنها با نور ليزر مي توان بسيار دقيق‌تر و با كيفيت­‌تر كار تراز كردن را انجام داد.

تراز لیزری چیست؟

تراز لیزری دستگاهی است که با استفاده از نور لیزر و مکانیزم خود ترازی کار تراز کردن سطوح و مقاطع را در سطح وسیع و فواصل طولانی انجام می دهد و در حقیقت جایگزین بسیار مناسبی برای شلنگ تراز است که در امور ساختمانی و عملیات های عمرانی کاربرد بسیار وسیعی دارد. حتی در مواردی میتوان از آن بجای تراز های حبابی بزرگ هم استفاده کرد ولی برای استفاده بجای تراز های حبابی کوچک تر دقت لازم را ندارد و برای فواصل بیشتر از یک متر مناسب تر است

تراز لیزری چه کاربردی دارد؟

کاربرد اصلی این ابزار در عملیات ساختمانی در داخل و خارج ساختمانها است. تا حدودی ، کلیه عملیات عمرانی ، از جمله کاربرد تجهیزات در ساختمانهای داخلی ، موارد زیر را ذکر کردیم:

  • انواع سوئیچ ها و پریزها را نصب کنید
  • دو پنجره را کنار هم نصب و تراز کنید
  • پارتیشن و دیوارهای کاذب
  • ستون را نصب و تراز کنید
  • چسباندن کاغذ دیواری
  • نصب کابینت و قفسه
  • نصب کاشی و نما

پیشنهاد ما به شما :

خرید دستگاه تصفیه آب در شیراز

مراکز پخش فیلتر تصفیه آب خانگی

نمایندگی ابزارالات هیوندای در شیراز

راهنمای خرید اره پروفیل بر

 

 

راهنمای-خرید-تراز-لیزری-هیوندای-تولز
راهنمای-خرید-تراز-لیزری-هیوندای-تولز

راهنمای خرید تراز لیزری

انواع تراز لیزری

تراز لیزری در مدل ها و انواع بسیار متنوعی طراحی و تولید میشوند که بنا به نوع استفاده میتوان تراز لیزری مناسب را انتخاب و خریداری نمود. اولین و مهمترین مورد در انتخاب تراز لیزری نوع خطی یا نقطه ایی آن است که در برخی از مدل ها ترکیب خط و نقطه نیز وجود دارد. رایج ترین انواع تراز لیزری ترازهای دو خط ، سه خط ، ترکیب دو خط با دو نقطه و سه خط و دو نقطه است.

برای انتخاب تراز مناسب به نوع کاری که انجام می دید دقت نمایید که برای تراز کردن سطوح افقی مانند سرامیک کاری کف ، سنگ کاری یا تمام کارهایی که در سطح افقی انجام میشود نیاز به تراز لیزری دارید یا برای تراز کردن یا شاقولی مقاطع یا سطوح عمودی مانند دیوار کشی، کاشت ستون و کارهای دیگری که نیاز به شاقول کردن دارد یا ترکیب آنها که نیاز به تراز کردن و شاقول کردن همزمان نسبت به سطح عمود و افق است.

مورد بعدی در انتخاب تراز لیزری میزان پوشش نور لیزر است که در دو نوع 180 درجه و 360 درجه وجود دارند و البته ممکن است در مدل های خاصی یکی از خط های لیزر تراز 360 درجه و دو خط آن 180 درجه باشد. در تراز های خطی 180 درجه، نور لیزر تراز با زاویه 180 درجه نسبت به موقعیت قرارگیری تراز منعکس می شود و در واقع فقط سطوح مقابل تراز زیر پوشش نور لیزر قرار می گیرد ولی در تراز های 360 درجه لیزر به نحوی طراحی شده و در بدنه تراز قرار گرفته که به طور کامل سطوح دور تا دور تراز را پوشش می دهد و تا فواصل طولانی تمام سطوح را میتوان نسبت به هم تراز کرد.در ادامه بهترین نمونه ها را برای کارهای مختلف پیشنهاد داده شده است.

تراز لیزری دو خط 180 درجه

در تراز های دو خط عمودی و افقی زاویه قرار گیری خط های لیزر به گونه ای است که دقیقا در مقابل تراز یک نقطه گونیا قرار میگیرد که در حقیقت نقطه تلاقی دو خط لیزر است که یک گونیا چهار وجهی به کاربر ارائه میدهد که در کارهایی مانند سنگ کاری ویژگی بسیار مناسبی است. و همچنین هرکدام از خط های لیزر توانایی خاموش روشن شدن به تنهایی را دارند و میتوان به تنهایی از هرکدام از خط های لیزر استفاده نمود.

تراز لیزری سه خط 360 درجه

نوع کامل تری از تراز های لیزری، تراز لیزری سه خط است که دارای دو خط عمودی در دو زاویه و یک خط لیزر افقی است و برای انجام بسیاری از کارها انتخاب بسیار مناسبی است در تراز لیزری سه خط، یک خط عمودی در راستای مقابل تراز، یک خط عمودی با زاویه عمود نسبت به دستگاه و یک خط لیزر افقی وجود دارد که در شرایطی که نیاز به تراز کردن دو یا چند سطح در زوایای مختلف نسبت به یکدیگر است بسیار کارآمد می باشد.

تراز لیزری نقطه ای

در میان تراز های لیزری میتوان تراز های فقط نقطه ای را هم پیدا کرد که از چندین نقطه مقابل هم و با زاویه عمود بر هم می باشند و به عنوان شاقول می توان از این نقاط استفاد کرد که برای انجام کارهایی مانند نصب کلید و پریز و یا موارد دیگر بکار می رود.

تراز لیزری دو خط 360 درجه

در ترازهای دو خط 360 درجه گونیا چهار وجهی در جلو و پشت تراز تشکیل میشود که نقطه ی تلاقی دو خط دقیقا مقابل هم بوده و مانند تراز های نقطه ایی میتوان از این نقطه تلاقی و یا گونیا چهار وجهی استفاده نمود و در مواردی که در اتاق یا فضای بسته کار انجام میشود دیگر نیازی به جابجایی تراز نیست و با قرار دادن تراز در وسط اتاق نور لیزر تمام دیوارهارا پوشش میدهدکه به عنوان مثال در نصب کابینت برای تراز کردن سطح بالا و پایین کابینت های دو طرف بسیار کاربرد دارد و یا برای تراز کردن سطح صفحه کابینت دو طرف بسیار کارآمد است.

تراز لیزری روتاری

برخی از انواع تراز وجود دارند که به تراز های روتاری معروف هستند که دیود لیزر آنها مانند چراغ های گردان به وسیله موتور الکتریکی دائما در حال چرخیدن است و سرعت آن به قدری بالا است که نور آن به صورت 360 درجه دیده می شود این نوع تراز ها کاربرد چندانی ندارند و در موارد تخصصی از آنها استفاده می شود.

خرید بکس بادی هیوندای

خرید موتور برق هیوندای

راهنمای خرید اره زنجیری

خرید اره عمود بر ارزان

راهنمای-خرید-تراز-لیزری
راهنمای-خرید-تراز-لیزری

معرفی بهترین مارک تراز لیزری در بازار ایران

  • تراز لیزری هیوندای
  • تراز لیزری بوش
  • تراز لیزری دیوالت
  • تراز لیزری نووا

 

نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید تراز لیزری باید به آن ها توجه کنید:

  • قیمت تراز لیزری: قیمت نقش مهمی در انتخاب شما ایفا می کند، ابتدا مشخص کنید برای خرید تراز لیزری چه میزان قرار است هزینه کنید، زمانی که میزان بودجه را برای خرید تراز لیزری مشخص کنید خود به خود خیلی از محصولات از انتخاب شما حذف می شوند و کار انتخاب برای شما آسان می شود.
  • نوع تراز لیزری: همان گونه که در بالا هم توضیح داده شد تراز لیزری انواع مختلفی دارد از خطی گرفته تا نقطه ای، چرخشی و ترکیبی که شما می توانید با توجه به نوع استفاده خود آن را انتخاب کنید.
  • خود تراز باشد: یکی از مهم ترین نکاتی که موقع خرید تراز لیزری باید به آن توجه داشته باشید این است که قابلیت خود تراز بودن را داشته باشد، زمانی که شما تراز را روی یک سطح قرار می دهید به صورت خودکار خط خود را تراز می کند در غیر این صورت باید این عملیات را با استفاده از تراز دستی روی دستگاه انجام دهید.
  • دارای کلید قفل کن باشد: این قابلیت به شما کمک می کند زمانی که سطح مورد نظر خود را تراز کردید، دستگاه را قفل نمایید تا تراز تنظیم شده به هم نخورد و از تنظیم دلخواه خارج نشود.
  • کلید Rx-Ready: این قابلیت به شما این امکان را می دهد که برای تراز کردن مسافت های طولانی از دستگاه تراز بهره ببرید. با زدن این کلید نور لیزر به مسافت های طولانی فرستاده می شود، شما به وسیله رسیور محل برخورد می توانید نوری که با چشم معمولی قابل دیدن نیست را مشاهده کنید.
  • کیف حمل داشته باشد: شاید در نگاه اول چندان مهم به نظر نرسد، اما موقع استفاده در محل کار به اهمیت این کیف پی خواهید برد به کمک این کیف جابه‌جایی تراز آسان می شود از شکستگی و وارد شدن فشار به دستگاه جلوگیری می کند، همچنین معمولا محل های کار دارای خاک و گرد و غبار هستند که مانع از ورود آن ها به داخل تراز می شود.
  • اقلام همراه دستگاه: توجه داشته باشید که همراه دستگاه تراز می بایست یک پایه جهت قرار گیری روی زمین وجود داشته باشد، دارای یک کیف و عینک محافظ برای محافظت از چشمان شما باشد، در صورتی که این تجهیزات همراه تراز نباشند مجبور می شوید آن ها را به صورت جداگانه خریداری کنید که خود باعث افزایش قیمت خرید برای شما می شود.
  • درخشندگی و کیفیت نور: قبل از خرید تراز لیزری به درخشندگی و کیفیت نور آن دقت داشته باشید هر چه کیفیت و درخشندگی نور بیشتر باشد به این معناست که لیزر به کار رفته در دستگاه از کیفیت بالایی برخوردار است.
  • کلاس لیزر: حتما به کلاس لیزر توجه کنید هرچه کلاس لیزر به کار رفته در دستگاه کمتر باشد یعنی خطر آن برای چشم کمتر است و هرچه کلاس لیزر دستگاه بالاتر باشد خطر بیشتری چشم های شما را تهدید می کند و باید نکات ایمنی را هنگام استفاده از دستگاه رعایت کنید.
  • دامنه اندازه گیری: این مشخصه میزان برد نور لیزر در فضا را مشخص می کند، هر چه دستگاه شما دامنه اندازه گیری بیشتری داشته باشد به وسیله آن می توان محیط های بزرگ تری را تراز کرد.
  • زاویه اندازه گیری: همان طور که می دانید دستگاه های تراز عملیات تراز را در زاویه های مختلفی انجام می دهند که در دستگاه های مختلف متفاوت است از ۳۰ درجه شروع می شود تا ۳۶۰ درجه.
  • میزان مصرف باتری: به نوع و ظرفیت باتری هم دقت کنید هرچه میزان میلی آمپر باتری در این دستگاه بیشتر باشد میزان استفاده از باتری دستگاه بیشتر است و می توانید مدت زمان بیشتری از دستگاه استفاده کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.